شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ترجمه و اقتباس: عادل میرشاهی (مدرس، مترجم و مجری سئو پی آر)- یکی از تفاوت های عمده سئو پی آر و سئو در دریافت لینک است. باید بدانید که دریافت هر لینکی الزاما برای سایت شما اقتدار نمی آورد. بسیاری از کارگزاران روابط عمومی برای کسب اقتدار از سایت های مقتدری نظیر تابناک و ... لینک خریداری می کنند. این در حالی است که این لینک ها که عمدتا به صورت لینک تبلیغاتی عرضه می شوند، دنبال شونده نیستند. یعنی موتور جستجو وقتی به این لینک ها می رسد، از دنبال آنها و تعمیم آنها به عنوان لینکی که توسط یک سایت مقتدر داده شده اجتناب می کنند و این به خاطر کد No-followاست که به همراه این لینک در صفحه قرار داده شده است.
اما برخی از سایت ها از کد Do-follow استفاده می کنند که در روابط عمومی سئو از ارزش بالایی برخوردار است. این کد زمانی بیشتر تاثیرگذار است که مقاله ای از سایت شما در یک سایت مقتدر به طور کامل کپی شده و ضمن آن آدرس سایت شما نیز به عنوان لینک سردبیری در آن قرار گیرد.
همچنین باید در نظر داشته باشید که حتما کلمات کلیدی شما در یادداشتتان مطابق با آن چیزی باشد که در کمپین کلمات کلیدی به آن رسیده اید.
علاوه بر آن برخی از سایتهای سئو شده، از خبرخوان معتبر استفاده نمی کنند. شما باید حداقل در هر 10 روز مطلبی در سایت شرکتتان قرار دهید که خبرخوان کارایی خودش را داشته باشد و توسط کرولر های گوگل فهرست شود.
اگر بخواهید برای دریافت لینک به سایتی پول پرداخت کنید، به خاطر داشته باشید که اگر لینک شما تنها برای یک ماه در سایت قرار بگیرد، هیچ تاثیری در کیفیت سایت شما نخواهد داشت. بنابراین سعی کنید که علاوه بر لینکی که در صفحه اصلی قرار میگیرد، لینکی نیز با کد Do-follow از سایت خریداری کنید که به صورت لینک سردبیری در متن مقاله شما قرار گرفته باشد.
همچنین سعی کنید که سایتی را برای ارائه تبلیغات و خرید لینک انتخاب کنید که کد <H1> آن با یکی از کلمات کلیدی شما یکسان باشد.
با این کار لینک شما هرگز توسط پنگوئن حذف نمی شود و مورد غضب الگوریتم های گوگل قرار نمی گیرید.
همچنین سعی کنید که از یک دامنه منحصر به فرد برای هر صفحه خود استفاده کنید. در غیر این صورت شاید رتبه شما تحت تاثیر قرار بگیرد.
اگر سایتی که شما از آن لینک دریافت می کنید، رتبه صفحه بالایی داشته باشد، شما می توانید از کلمات کلیدی بی شماری در متون خودتان استفاده کنید و در همه آنها رتبه خوبی در صفحات گوگل بدست آورید.
متن لنگر دار نیز می تواند با کلمات کلیدی پر شود و در عین حال می توانید در آن لینک های Do-follow بدهید. در صورتی که این متون در سایت مقتدری قرار گیرد، بیش از هر زمان دیگری می تواند به اعتبار سایت شما کمک کند.
همچنین یکی از مسائل بسیار مهم حجم سایت شما در هر صفحه است. اگر آن را کم حجم انتخاب کنید، می توانید طی 10 دقیقه تا 24 ساعت توسط موتورهای جستجو فهرست شوید.
گوگل به لینک های متنی که با پسوند Do-follow مشخص شده باشند اعتبار قابل توجهی می دهد. و برخی از سایت ها این اعتبار را در پکیجی می فروشند و می توانید علاوه بر دیده شدن در سایت های مقتدر از اعتبار آنها نیز بهره مند شوید.
پکیج ها میان 25 تا 600 لینک را به شما پیشنهاد می دهد.
اگر شما سایت مقتدری دارید می توانید پکیجی با مشخصات زیر ارائه دهید و آن را به سایت های دیگر بفروشید:
1. لینک های متنی از دامنه های مرتبط با موضوع مشتری و به صورت Do-follow
2. لینک های Do-follow
3. دامنه های منحصر به فرد
4. کلمات کلیدی به صورت متن لنگر دار
5. کلمات کلیدی و URL های نا محدود
6. بهبود لینک/ IP/ تنوع دامنه
7. ارسال رایگان به Indexification.com برای دریافت کراولر توسط گوگل
8. تمام مقالات حاوی لینک سردبیری به صورت Tier2 هستند
9. گزارش دقیق از فعالیت های انجام شده
10. تحویل سفارش های سریع
11. مقالات تولیدی
12. پشتیبانی از کارکتر های خاص مثل چینی، یونانی و ...
این پکیج می تواند توسط سایت های مرتبط خریداری شود.
منبع: http://www.blackhatlinks.com/index_web20_dofollow_high_pr_blog_posts.php
منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/9650/خرید-لینک-های-با-کیفیت-وبلاگی-وب-2-0-دنبال-شونده-توسط-روابط-عمومی
|