شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با ارزیابی صورت گرفته از سوی اعضای کارگروه روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، روابط عمومی های برتر دردو بخش عملکرد و سایت در سال 1392 معرفی شدند
به گزارش شارا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، ر ییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه ورزش به عنوان یک مقوله فراگیر اجتماعی مورد توجه قرار دارد از این رو روابط عمومیها در حوزه ورزش، نقش خطیر و مهمی در آگاهیبخشی و اطلاع رسانی دقیق، درست و به هنگام دارند.
ناظمی با تاکید بر اینکه هدف از این بررسیها شناسایی مشکلات و ارتقاء جایگاه روابط عمومیهای ورزشی است، اظهار داشت : بررسی دقیق و کارشناسانه فدراسیونها و مجموعههای ورزشی توسط کارگروه ارزیابی از آذرماه سال 92 آغاز و با برگزاری 8 جلسه کارشناسی در 2 بخش عملکرد و سایتهای اطلاع رسانی انجام شد. این درحالی است که کارشناسان کارگروه آنجا که نیاز بوده با حضور در محل فدراسیونها شرایط و فضای روابط عمومیها را نیز از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.
وی تصریح کرد: بررسی روابط عمومی فدراسیونها و مجموعههای ورزشی مطابق شاخصهایی که پیش از این به فدراسیونها در دو بخش عملکرد و پایگاههای اطلاع رسانی شده بود، انجام شد.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه با بیان اینکه برای ارزیابی، فدراسیونهای ورزشی به 5 گروه و پایگاههای اطلاع رسانی به 4 گروه تقسیم شدهاند، گفت: در بخش عملکرد 26 شاخص و در بخش سایتها و پایگاه های اطلاع رسانی 16 شاخص مورد بررسی قرار گرفت .
ناظمی با ابراز رضایت از عملکرد روابط عمومیهای فعال در حوزه ورزش، اظهار داشت: به اعتقاد من در سال گذشته با وجود مشکلات و امکانات محدود روابط عمومیهای فدراسیونهای و مجموعههای ورزشی عملکرد قابل قبولی از خود ارائه کردند.
وی ادامه داد: همه فعالان عرصه روابط عمومی افرادی دلسوز هستند و همگی برای انعکاس مطلوب اخبار مربوط به حوزه فعالیت خود تلاش میکنند که این قابل تقدیر است.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ورزش و جوانان همچنین گفت: انتخاب برترینها به این معنی نیست که کسانی که نتوانستهاند جایگاهی را احراز کنند عملکرد خوبی نداشتهاند بلکه این انتخاب بین بهتر و بهترینها بوده است.
ناظمی در ادامه از سال 93 به عنوان سالی پر کار برای ورزش کشور نام برد و گفت: علاوه بر مسابقات جهانی و قارهای که بسیاری رشتههای ورزشی سال آینده پیشرو دارند، کاروان ورزش ایران نیز در رویداد مهم بازیهای آسیایی باید شرکت کند که مطمئنا وظیفه روابط عمومیها در انعکاس اخبار و فعالیتهای حضور تیمهای ملی فدراسیونهای مربوطه وظیفه خطیری را برعهده خواهند داشت و قطعا بخشی از ارزیابی عملکرد آنها در سال آینده منوط به چگونگی فعالیتهای آنها در این بخش خواهد بود .
روابط عمومیهای برتر در سال 1393 در دوبخش عملکرد و سایت به این شرح معرفی شدند:
بخش عملکرد:
گروه یک: فوتبال، والیبال، تکواندو
گروه دو : انجمن های ورزشی ، دوومیدانی ، شنا
گروه سه : اسکواش ، کبدی ، تنیس
گروه چهار : نابینایان و کم بینایان ، گلف ، چوگان
گروه پنج : شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
بخش پایگاه اطلاع رسانی :
گروه یک : کشتی ، معلولین و جانبازان ، وزنه برداری
گروه دو : پزشکی ورزشی ، تیروکمان ، شطرنج
گروه سه : کوهنوردی ، اسکیت ، بولینگ و بیلیارد
گروه چهار : مجموعه ورزشی آزادی
|