مدیرکل هنرهای نمایشی در جلسه ای با مدیران روابطعمومی گفت: آمادهسازی اذهان عمومی برای پذیرش فعالیتهای فرهنگی نظم، آراستگی، حسن خلق، انگیزه و علاقه از مهمترین ویژگیهایی است که روابطعمومی یک اداره یا سازمان بایستی برخوردار باشد.
قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی ضمن بیان این مطلب در جلسهی مدیران روابطعمومی ادارات معاونت هنری گفت: روابط عمومی یک نهاد یا سازمان بایستی علاوه بر این ویژگیها، در ارتباط با مدیران بالاتر و پایینتر از خود و همچنین هم طراز با خود بتواند ارتباط درستی برقرار کند.
وی در ادامه با اشاره به این که مدیران روابطعمومی در برنامهریزی دقت نظر داشته باشند و جلوتر از مدیر ارشد و مدیر امنیتی خود حرکت کنند گفت: مدیران روابطعمومی، در برنامهریزی و جهتدهی در راستای اهداف مدیر ارشد و نهاد خود، بایستی توانمند و تلاشگر باشند و سعی کنند با مسائل پیشرو به صورت فعالانه برخورد کند و نه منفعلانه.
همچنین مدیرکل هنرهای نمایشی در این نشست یادآور شد: روابطعمومی به مسائل و اموری که هنوز کسی به آنها توجهی نشان نداده است و نیز در جریانسازی فعالیتهای اطلاعرسانی و تبلیغاتی اداره تحت نظر خود باید بتواند پیش قدم باشد. جریانسازی فعالیتهای هنری یک دستگاه فرهنگی، بهرهگیری از بازخوردها، نقدها، پیشنهادها و انتقادها، آمادهسازی اذهان عمومی و جامعه برای پذیرش فعالیتهای فرهنگی، روز آمد بودن، سرعت در انتقال اخبار و رویدادها، ارائهی دستاوردهای نهاد و مدیری که با آن همکاری می کند، توجه به همکاران و هنرمندان بیمار و ... از دیگر ویژگیهای روابطعمومی موفق محسوب میشود.
قادر آشنا در پایان سخنان خود اضافه کرد: از آنجا که روابطعمومیهای سازمانها، نهادها و ادارات ویترین دستگاه و نهاد خود محسوب میشوند، در حفظ نظم و آراستگی نهاد خود نیز میبایستی کوشا باشند؛ همچنین در مستندسازی فعالیتهای درون سازمانی و برون سازمانی خود بکوشند و برای انتشار و ارائهی آن به رسانههای دیداری و شنیداری و مکتوب و مخاطبان با جدیت عمل کنند.
لازم به یادآوری است برگزاری نشست مدیران روابط عمومی ادارات معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبهی هر هفته با مدیریت و اجرای علیرضا غفاری در اتاق کنفرانس این معاونت برگزار میشود. |