درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 21:29   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 953صفحه نخست » خبر یکشنبه، 27 خرداد 1391 - 11:11
اختصاصی/ مدرس دانشگاه: هر محتوایی که تولید می شود باید معطوف به برنامه و هدف مشخصی باشد
تولید محتوا در روابط عمومی عمدتا به طراحی و تولید پیام بر می گردد. بنابراین در تمامی فعالیت های روابط عمومی که ماهیتا جنبه ارتباطی دارد، پیام همواره حرف اول را می زند. این پیام ها به طور طبیعی محتوای فعالیت های روابط عمومی را تشکیل می دهد که یا به صورت شفاهی و یا به صورت مکتوب هستند. مثلا ما در جشنواره انتشارات روابط عمومی بیشتر دنبال پیام های مکتوب هستیم که در شاخه های مختلف مطرح می شوند.
  

گفتگو- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا):

علی فروزفر(عضو علی البدل هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی/ مدرس دانشگاه، مشاور روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی)
اختصاصی/ مدرس دانشگاه: هر محتوایی که تولید می شود باید معطوف به برنامه و هدف مشخصی باشد
تولید محتوا در روابط عمومی عمدتا به طراحی و تولید پیام بر می گردد. بنابراین در تمامی فعالیت های روابط عمومی که ماهیتا جنبه ارتباطی دارد، پیام همواره حرف اول را می زند. این پیام ها به طور طبیعی محتوای فعالیت های روابط عمومی را تشکیل می دهد که یا به صورت شفاهی و یا به صورت مکتوب هستند.
مثلا ما در جشنواره انتشارات روابط عمومی بیشتر دنبال پیام های مکتوب هستیم که در شاخه های مختلف مطرح می شوند.
به طور مثال، نشریه داخلی از منابع بسیار بزرگ و غنی پیام های روابط عمومی است که در حقیقت تولید محتوا در شاخه نشریه داخلی راتشکیل می دهد.
نمونه دیگر بروشور است که به نوعی می تواند شناسنامه سازمان و محصولات و خدمات آن باشد و یکی ازشاخه های دیگر تولید محتوا در روابط عمومی است.
همین بروشور آن قدر اهمیت پیدا کرده است که برای آموزش و نحوه طراحی و تدوین آن کلاس های اختصاصی زیادی برگزار می شود. در جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی هم یکی از شاخه های مهم ارزشیابی همین بروشور است.
نکته دیگر در مقوله تولید محتوا، این است که ما باید کارکرد هر یک از این ابزارهای ارتباطی مکتوب را بدانیم و بشناسیم و در جای خودش از آن استفاده کنیم.
مثلا یکی از ابهاماتی که هنوز بسیاری از روابط عمومی ها ممکن است توجه زیادی به آن نداشته باشند تفاوت بین کاتالوگ و بروشور است. معمولا برای این دو ابزار متفاوت به لحاظ محتوا و کارکرد، یک محتوای مشترک در نظر می گیرند و به همین دلیل گاهی بروشور ما یک کاتالوگ است و یا کاتالوگ به یک بروشور تبدیل می شود و عملا کارآیی لازم را ندارند.
جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی از این نظر مفید است که با ارائه الگوها و برپایی کارگاه های آموزشی به همه ما کمک می کند که به این ظرایف توجه کنیم و بدانیم همه ابزارهای اطلاع رسانی در عین حال که وظیفه ارسال پیام، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را بر عهده دارند، مرزها و تمایزاتی دارند که باید در عمل مورد توجه قرار گیرند.
البته بحث در زمینه ارتباطات وروابط عمومی بویژه در شاخه انتشارات و تولید محتوای آن، وقت زیادی می طلبد. ولی به گمان من یکی از مهمترین کاستی ها در زمینه تولید محتوا این است که تولید پیام های روابط عمومی غالبا در قالب یک برنامه نیست. بسیاری از پیام ها و محتواهایی که در روابط عمومی های مختلف بخش دولتی و خصوصی تولید می شود، معمولا معطوف به یک هدف از پیش تعیین شده، تعریف شده و مبتنی بریک برنامه مدون نیست.
همان گونه که اطلاع دارید سالهاست که فعالیت برنامه ای و یا فعالیت برنامه ریزی شده در روابط عمومی باب شده و به طور دقیق مورد توجه قرار گرفته است.
گرچه ما هنوز در ایران راه های نرفته زیادی در این مسیر داریم، اما من معتقدم هر گامی که برداشته می شود و هر پیام و محتوایی که تولید می شود باید معطوف به برنامه و هدف مشخصی باشد.
البته هدف نیز بخشی از برنامه است. ما در تدوین هر برنامه ای باید در گام اول تحلیل موقعیت داشته باشیم. پس از این که تحلیل موقعیت انجام شد و مشکلات احتمالی را شناختیم باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم و تا حل مشکل، مسیر را ادامه دهیم تا با پیاده شدن برنامه مورد نظر بتوانیم اهداف خود را پوشش دهیم.
اساسا در مرحله برنامه ریزی است که هدف های معینی را مشخص می کنیم و بر اساس این هدف هاست که محتوای معین ومشخصی را تولید می کنیم. تا زمانی که هدف و برنامه مشخص نباشد، تدوین یک محتوای اثر بخش ممکن نیست.
گام بعدی اجرای برنامه است و سپس کنترل و ارزیابی به ما نشان خواهد داد که پیام و یا محتوایی که تولید کرده ایم تا چه میزان معطوف به هدف بوده و نظر مخاطبان را جلب و تامین کرده است.
پس از ارزیابی و نظارت، بازخوردهایی را دریافت خواهیم کرد، که باید آنها را در برنامه های آتی مورد توجه قرار دهیم وتولید محتوا را با اعمال این بازخوردها کامل کنیم.
نکته دیگر این است که ما در تولید محتوا که از فعالیت های اساسی روابط عمومی است، نباید فقط به محتواهای مکتوب توجه کنیم. با آمدن فن آوری های جدید غفلت از فضای مجازی و عدم بهره گیری از این فضا اصلا قابل توجیه نیست.
بسیاری از پیام ها و محتواهای موجود در روابط عمومی ها با انتقال به فضاهای مجازی، امکان و فرصت بیشتر و بهتری برای رسیدن به مخاطب پیدا می کنند. همچنین بسیاری از پیام های شفاهی با امکانات صوتی و تصویری موجود در فضای مجازی قابل انتقال هستند، که از طریق فضاهای مکتوب این امکان را ندارند. پس با توجه به جایگاه و اهمیت و الزامات عصری که در آن زندگی می کنیم، نباید از تولید محتواهای مناسب و بهره گیری از فضای مجازی برای انتقال به مخاطب غافل باشیم.
البته توجه به تولید محتواهای مکتوب وشفاهی در یک بستر متعادل و برنامه ریزی شده باعث خواهد شد که روابط عمومی ها بتوانند بیشترین و موثرترین بهره را از حداکثر فضاهای موجود به دست آورند و آن را در مسیر انجام رسالت های حرفه ای خود مورد استفاده قرار دهند.
یکی از نقش ها و وظایف اساسی روابط عمومی ها طراحی و ارایه تمام پیام هایی است که باید از طرف سازمان به مخاطبان ابلاغ شود. این پیام ها شامل پیام های شفاهی وکتبی هستند. در مورد پیام های کتبی بحث های زیادی صورت گرفته است. اما در باره ارتباطات شفاهی که هم در درون سازمان و هم دربیرون سازمان اهمیت بسیاری دارند باید تعامل و بحث های موثر بیشتری صورت گیرد.
به طور مثال زمانی که قرار است یک مدیر با مخاطبان خود در درون یا بیرون سازمان سخن بگوید، روابط عمومی نقش مهمی در خصوص تهیه محتوا و نحوه ارایه این سخنان دارد و باید به عنوان یک مشاور امین نقش خود را به خوبی و به طور موثر ایفا کند. اینجا هم بحث تولید محتوای مناسب است و باید روابط عمومی با شناختی که از افکار عمومی دارد و با اشرافی که به نیازها و خواسته های مخاطبان دارد، بتواند نقش خود را به خوبی انجام دهد.
پس روابط عمومی ها باید در شاخه تولید محتوای شفاهی هم دخیل و فعال باشند. امر مهم دیگر این است که پیام های مکتوب و شفاهی صادره از سوی مسئولین و روابط عمومی ها باید هماهنگ باشند و همدیگر را نقض نکنند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد