به گزارش شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، «محمد حسین زیارتی» مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه باید به روابط عمومی ها نگاه ارزشی داشته باشیم، گفت:" اگر بخواهیم از بیرون به تشکیلات روابط عمومی نگاهی داشته باشیم، باید این نگاه سازمان یافته، تحولی و در واقع به نظر می رسد باید نگاهی ارزشی باشد. نگاهی که مدیران روابط عمومی در مجموعه بتوانند به عنوان منابع انسانی با برنامه ریزی، مجموعه ای هدفمند و دارای طرح و برنامه را بوجود آورند، مجموعه ای که نگاه نسبت به مدیران مجموعه روابط عمومی را تغییر دهد و دچار تحول کند."
وی افزود:" قطعاً در دولت تدبیر و امید این نگاه ارزشی باید بر مبنای ارزشمند این جمله باشد که مدیر روابط عمومی مغز متفکر سازمان است. اما متأسفانه این نگاه را نمی بینیم. حداکثر این بوده است که گفته می شود روابط عمومی چشم سازمان است. سال ها از این واقعیت عبور کرده ایم و متأسفانه جایگاه مدیر روابط عمومی در کشور ما در پایین ترین نقطه سازمان و بدون مأموریت ها تعریف شده است."
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل خبرگزاری فارس، شناخته نشدن جایگاه اصلی روابط عمومی توسط مدیران روابط عمومی را یکی از نقدهای درون تشکیلاتی دانست و اظهار داشت:" در ابتدا باید وضعیت موجود را دید و بعد از آن وضعیت مطلوب را تعریف کرد. آنچه که در داخل مجموعه مدیران روابط عمومی کشور وجود دارد، این است که متأسفانه مدیران ما هنوز بعد از گذشت سالها مأمویت خود را به خوبی نمی دانند و این یکی از نقص های درون تشکیلاتی است. قطعاً این نقص به دلیل نبود شناخت و آگاهی است و اگر این شناخت به وجود بیاید، می توانیم این مشکل را در وضعیت مطلوب رفع کنیم و راه کارها را در این شرایط به خوبی ارائه دهیم."
«زیارتی» با بیان اینکه یک اتفاق خوب در عرصه روابط عمومی ها یکپارچه شدن آنها است، عنوان کرد:" اخیرا در چند سال گذشته موسسه کارگزار روابط عمومی قدم های بزرگی را برداشته که قابل تقدیر است. در این سال ها زحمات بسیاری در عرصه روابط عمومی کشیده شده و اتفاقات خوبی افتاده است که نمونه آن یکپارچه شدن روابط عمومی ها بود. یکپارچگی روابط عمومی ها موضوع جالبی است. اما در عمل، آن اتفاق که باعث ایجاد تحول در مجموعه روابط عمومی ها می شود، لازمه ی داشتن برنامه است."
انتهای پیام//
مریم میرعبدالحق
|