به گزارش شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، «محمد حسين زيارتي» مدير كل روابط عمومي و امور بين الملل خبرگزاري فارس با تاكيد بر اينكه بايد به روابط عمومي ها نگاه ارزشي داشته باشيم، گفت:" اگر بخواهيم از بيرون به تشكيلات روابط عمومي نگاهي داشته باشيم، بايد اين نگاه سازمان يافته، تحولي و در واقع به نظر مي رسد بايد نگاهي ارزشي باشد. نگاهي كه مديران روابط عمومي در مجموعه بتوانند به عنوان منابع انساني با برنامه ريزي، مجموعه اي هدفمند و داراي طرح و برنامه را بوجود آورند، مجموعه اي كه نگاه نسبت به مديران مجموعه روابط عمومي را تغيير دهد و دچار تحول كند."
وي افزود:" قطعاً در دولت تدبير و اميد اين نگاه ارزشي بايد بر مبناي ارزشمند اين جمله باشد كه مدير روابط عمومي مغز متفكر سازمان است. اما متأسفانه اين نگاه را نمي بينيم. حداكثر اين بوده است كه گفته مي شود روابط عمومي چشم سازمان است. سال ها از اين واقعيت عبور كرده ايم و متأسفانه جايگاه مدير روابط عمومي در كشور ما در پايين ترين نقطه سازمان و بدون مأموريت ها تعريف شده است."
مدير كل روابط عمومي و امور بين الملل خبرگزاري فارس، شناخته نشدن جايگاه اصلي روابط عمومي توسط مديران روابط عمومي را يكي از نقدهاي درون تشكيلاتي دانست و اظهار داشت:" در ابتدا بايد وضعيت موجود را ديد و بعد از آن وضعيت مطلوب را تعريف كرد. آنچه كه در داخل مجموعه مديران روابط عمومي كشور وجود دارد، اين است كه متأسفانه مديران ما هنوز بعد از گذشت سالها مأمويت خود را به خوبي نمي دانند و اين يكي از نقص هاي درون تشكيلاتي است. قطعاً اين نقص به دليل نبود شناخت و آگاهي است و اگر اين شناخت به وجود بيايد، مي توانيم اين مشكل را در وضعيت مطلوب رفع كنيم و راه كارها را در اين شرايط به خوبي ارائه دهيم."
«زيارتي» با بيان اينكه يك اتفاق خوب در عرصه روابط عمومي ها يكپارچه شدن آنها است، عنوان كرد:" اخيرا در چند سال گذشته موسسه كارگزار روابط عمومي قدم هاي بزرگي را برداشته كه قابل تقدير است. در اين سال ها زحمات بسياري در عرصه روابط عمومي كشيده شده و اتفاقات خوبي افتاده است كه نمونه آن يكپارچه شدن روابط عمومي ها بود. يكپارچگي روابط عمومي ها موضوع جالبي است. اما در عمل، آن اتفاق كه باعث ايجاد تحول در مجموعه روابط عمومي ها مي شود، لازمه ي داشتن برنامه است."
انتهاي پيام//
مريم ميرعبدالحق