شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک روش انجام بازاریابی در اینترنت ، بازاریابی محتوا است که در آن اطلاعات مفید و با هدف اطلاع رسانی و به صورت رایگان به کاربران ارائه می شود. در این مطلب به تجربه ای در انجام این نوع بازاریابی پرداخته می شود.
استفاده از این روش بازاریابی در اینترنت بین وب سایت های ایرانی بسیار رواج پیدا کرده است اما بعضی افراد هستند که علیرغم زحمتی که در این مورد می کشند این روش را به درستی اجرا نمی کنند. به عنوان مثال چند روز پیش مطلبی را در وب سایتی دیدم که حاوی تصویری بود که متاسفانه در هیچ مکانی در تصویر ، آدرسی از وب سایت و یا نام برند نمایان نبود. در انجام بازاریابی محتوا به یاد داشته باشید که مطلبی که ایجاد می کنید تا جایی که امکان دارد باید از آن استفاده نمایید. اگر تصویری ایجاد می کنید و در وب سایت و یا وبلاگ خود قرار می دهید باید بدانید که این امکان برای تصویر شما وجود دارد که در موتورهای جستجو ، جستجو شود ، در وب سایت های دیگر مورد استفاده قرار گیرد و یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود بنابراین باید تصویری که ایجاد می شود حتی اگر در وب سایت مبدا نیز مشاهده نگردد بتواند ایجاد کننده آن را معرفی کند.
دومین اشتباهی که در انجام بازاریابی محتوا به آن در وب سایت های ایرانی برخورد کرده ام این است که گاها بعضی متن ها طولانی هستند. دو توصیه می توانم در این مورد به شما کنم و آن این است که اولا سعی کنید تا جایی که امکان دارد از متون و تصاویر به صورت ترکیبی استفاده کنید و همچنین متون طولانی را به صورت چندین قسمت تقسیم کنید. مثلا فلان عنوان – قسمت اول ، قسمت دوم و …
در صورتی که مطالب را طولانی و بدون سازماندهی بنویسید خواننده را خسته می کنید و ممکن است که تمام زحمتی که کشیده اید را هدر دهید.
این دو اشتباه رایجی بود که در وب سایت های ایرانی به آن ها برخورد کردم و در این مطلب آن ها را با شما به اشتراک گذاشتم.
امیدوارم که در کسب و کار خود بتوانید از این موارد استفاده کنید.
منبع : وبلاگ ۷۰۱۰
|