درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:25   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9390صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 14 اسفند 1392 - 07:07
روابط عمومی- طمع گوگل در تبلیغات و نقض اخلاق در فعالیت اطلاع رسانی
سایت گوگل، یگانه مرجع معتبر بازدید کنندگان در دهه اخیر بوده و توانسته غول های دیگری همچون یاهو را برای رسیدن به شماره یکی پشت سر بگذارد. اما گوگل دو ویژگی فوق العاده دارد و آن سرعت و دقت آن است. علاوه بر آن گوگل، به عنوان سایتی شناخته شده است که هدف خود را «ارائه مرتبط ترین اطلاعات به مخاطبان در کوتاهترین زمان ممکن» اعلام کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  امروز کمتر شخصی در دنیا پیدا می شود که گوگل را نشناسد یا حداقل اسم آن را نشنیده باشد.
سایت گوگل، یگانه مرجع معتبر بازدید کنندگان در دهه اخیر بوده و توانسته غول های دیگری همچون یاهو را برای رسیدن به شماره یکی پشت سر بگذارد. اما گوگل دو ویژگی فوق العاده دارد و آن سرعت و دقت آن است.


علاوه بر آن گوگل، به عنوان سایتی شناخته شده است که هدف خود را «ارائه مرتبط ترین اطلاعات به مخاطبان در کوتاهترین زمان ممکن» اعلام کرده است. اما گویا بخش تبلیغات گوگل در روزهای اخیر او را از اصول اخلاقی خودش دور کرده است.


موتور جستجوی گوگل در صفحه نتایج خود 3 مکان را برای ارائه تبلیغات قرار داده بود. این سه بخش عبارت هستند از:
1. کادر ذیل باکس جستجو که معمولا به رنگ زرد و به طور مشخص تبلیغات را نشان می داد.
2. ستون سمت راست نتایج جستجو که در قسمت بالای آن نیز تبلیغات درج شده است.
3. ذیل آخرین نتایج جستجو که آنجا نیز با رنگ دیگری برجسته می شود.


تغییرات اخیر گوگل و اخلاق فراموش شده
یکی از بندهای مهم در منشور اخلاقی تمام سازمان های تبلیغاتی، تشخیص تبلیغ برای مخاطب است. کما اینکه در نشریات نیز، گزارش هایی که از طرف روابط عمومی ها برای روزنامه ها به منظور چاپ و با پرداخت هزینه ارسال می شوند، با عنوان «رپورتاژ آگهی» منتشر می شوند. اما گوگل در اقدام اخیر خود این قانون را نقض کرده و دو نتیجه اول جستجوی ارگانیک خود را به تبلیغات اختصاص داده است. تبلیغاتی که در بیشتر اوقات با موضوع جستجو هیچ ارتباطی ندارد و به راحتی می تواند کاربر را به اشتباه بیاندازد.


علاوه بر این اگر شما در گوگل عبارتی را جستجو کنید، مشاهده می کنید که سایت های اول تا سوم دقیقا عنوان جستجوی شما را در خود دارند در حالی که کمترین ربطی با موضوع جستجوی شما ندارند و این بی اخلاقی است که در فعالیت تبلیغاتی گوگل انجام می شود.


به نظر می رسد این بی اخلاقی به دلیل فیلترینگ صفحه های تبلیغاتی گوگل در ایران انجام شده و باعث شده کاربران زمان بیشتری را صرف جستجوی مطالب مورد نظر خود کنند. چراکه گوگل یک شرکت بزرگ کسب و کار است و برای حفظ خدمات خود نیازمند درآمدهایی است که غالب آنها از طریق تبلیغات بدست می آید.


فیلترینگ صفحات تبلیغات گوگل در ماه های اخیر باعث شده که بسیاری از کسب و کارهای ایرانی برای افزایش بازدید و فروش خود به حوزه سئو پی آر روی آورند. اما با اقدام جدید گوگل این افراد می توانند بار دیگر برای تبلیغات به گوگل مراجعه کنند.
 

منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/9390/طمع-گوگل-در-تبلیغات-و-نقض-اخلاق-در-فعالیت-اطلاع-رسانی

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد