درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:53   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9354صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 12 اسفند 1392 - 06:04
از سئو تا سئو پی آر
نویسنده: عادل میرشاهی - بازدید سایت یکی از چالش های امروز روابط عمومی در دنیا است. روابط عمومی برای اینکه بتواند پوشش خوبی به مخاطبان خود بدهد خود را نیازمند بازدید بالاتر سایت شرکت می بیند. کمیت بازدید و کیفیت آن از محوری ترین مباحثی هستند که در سال های اخیر در حوزه روابط عمومی الکترونیک مطرح شده اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بازدید سایت یکی از چالش های امروز روابط عمومی در دنیا است. روابط عمومی برای اینکه بتواند پوشش خوبی به مخاطبان خود بدهد خود را نیازمند بازدید بالاتر سایت شرکت می بیند. کمیت بازدید و کیفیت آن از محوری ترین مباحثی هستند که در سال های اخیر در حوزه روابط عمومی الکترونیک مطرح شده اند.


از آنجا که بالغ بر 80 درصد از بازدیدکنندگان سایت از طریق موتورهای جستجو و به طور مشخص با کلیک بر روی لینک صفحه نتایج گوگل وارد سایت می شوند، مبحث موتورهای جستجو برای روابط عمومی ها حیاتی قلمداد می شود.


داستان به اینجا بر می گردد که از بدو راه اندازی موتورهای جستجو، دستورالعمل هایی برای افزایش «پدیداری» در فضای وب ارائه شد که توسط وبمسترها و مدیران سایت اجرا می شدند. اما با شتاب گرفتن تغییرات و افزایش بی بدیل حجم اطلاعات این قواعد و دستورالعمل ها رو به فزونی گذاشت. درنهایت نهایت این قواعد به عنوان علم و هنری در حوزه IT با نام سئو(SEO) معرفی شد. سئو مخفف واژه (Search Engine Optimization) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد.


از حدود سال 2006 میلادی بحث سئو (SEO) چالش های فراوانی را برای وبمسترها به وجود آورد، چرا که گوگل با گماردن الگوریتم های کافئین، پاندا و پنگوئن توانست جلوی بسیاری از تقلب ها را بگیرد.
بنابراین کارشناسان سئو (SEO) که تا آن زمان تنها به مباحث فنی فکر می کردند، درگیر مباحث محتوایی شدند. همچنین آنها بایستی روابطی مستحکم با صاحبان وب سایت های دارای اقتدار برقرار می کردند که همه این ها در حوزه فعالیت روابط عمومی قرار می گرفت.


لذا سئو (SEO) خود را به شدت وابسته روابط عمومی (PR) دید و حوزه جدیدی به نام سئو پی آر (SEO PR) ایجاد شد. اگر چه در سال های نخست مقالات کمی در این حوزه چاپ شد اما با به روز رسانی 2012 پنگوئن و پاندا، سئو (SEO) عملا بدون روابط عمومی (PR) بازنده میدان شد.


در نهایت سال 2013 به عنوان سال سئو پی آر معرفی شد.


سئو پی آر حوزه ای است که از یک طرف با مباحث فنی و تخصصی مرتبط با وبمستر ها و از طرف دیگر با فنون و تکنیک های تولید محتوا و ارتباط با رسانه های روابط عمومی درگیر است. سئو پی آر می تواند کمیت بازدیدکننده با کیفیت سایت شما را افزایش داده و باعث افزایش آگاهی از برند و شهرت سازمان متبوع شما شود.


برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقالات بنده در پایگاه های معتبر روابط عمومی مراجعه کنید.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد