درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:20   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9349صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 11 اسفند 1392 - 10:58
چگونه روابط عمومی ها می توانند بر فضای وب نظارت کنند؟
یکی از دردسرهایی که این روزها بیشتر روابط عمومی ها از آن می نالند، خبرهای برنامه «درشهر» کانال های استانی و 2:30 است. اخباری که در این رسانه های فراگیر پخش می شوند، عموما باعث ایجاد بحران در سازمان ها و نهادهایی می شوند که این شبکه های خبری گزارشی را (که غالبا منفی است) در مورد آنها پخش کرده اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نویسنده: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- یکی از دردسرهایی که این روزها بیشتر روابط عمومی ها از آن می نالند، خبرهای برنامه «درشهر» کانال های استانی و 2:30 است.


اخباری که در این رسانه های فراگیر پخش می شوند، عموما باعث ایجاد بحران در سازمان ها و نهادهایی می شوند که این شبکه های خبری گزارشی را (که غالبا منفی است) در مورد آنها پخش کرده اند.
از جائی که فعالیت این شبکه ها خبری غافلگیر کننده است و در غالب چند مصاحبه انجام می شود، راهی برای تولید محتوای جدید و یا جوابیه وجود ندارد. اما واقعا روابط عمومی هایی که دچاری این بحران ها می شوند باید چه کنند؟


نظارت بر فضای وب؛ وظیفه محوری روابط عمومی اینترنتی
اینترنت امروزه به پایگاه اخبار دست اول در دنیای رسانه تبدیل شده است. پیش از اینکه هر خبری بخواهد در مطبوعات، رادیو، تلویزیون و شبکه های ماهواره ای مطرح شود، ابتدا در یک سایت خبری مطرح می شود. این یک فرصت بی بدیل را در اختیار روابط عمومی ها می گذارد و آنها می توانند در صورت اقدام، از بسیاری از تهدیدها پیشگیری کنند.


خبرخوان ها و نظارت بر فضای وب
معمولا همه شبکه های تلویزیونی اخبار خود را سایت های اینترنتی دریافت می کنند. یک خبر منفی یا حتی پیام می تواند با پیگیری یک گزارشگر سمج تبدیل به گزارشی شود که سازمان را به بحران سختی گرفتار کند. بنابراین روابط عمومی ها باید بیش از همه و پیش از همه با دقت شبکه های خبری، سایت های اینترنتی پرمخاطب و مرتبط را مرور کنند. این کار از دو راه امکان پذیر است:


1. خرید سیستم نظارت اینترنتی و نصب آن بر روی سایت سازمان
2. استفاده از خبرخوان های فارسی، نرم افزار گوگل یا نرم افزار خوراک خوان (Feed Reader)
سیستم های نظارت اینترنتی تخصصی
این سیستم ها پس از شناسایی سایت ها، وبلاگ ها و در انوع پیشرفته آنها شبکه های اجتماعی، به نظارت آنها با استفاده از کلمات کلیدی می پردازند. مهمترین ویژگی این سیستم ها قیمت بالای آنهاست و دقت کار و ارزیابی آنها نیز تا اندازه ای (نه زیاد) دقیقتر از نمونه های رایگان آن است.


خبرخوان های فارسی
سیستم های خبرخوان معمولا رسانه های خاصی را پوشش می دهند و نوع پوشش آنها به دو صورت می باشد:
1. سایت های خبری به صورت ماهانه برای نمایش محتوای آنها هزینه ای را پرداخت می کنند و خبر آنها در کنار سایر اخبار منتشر می شود.
2. سایت های خبری جایگاه ویژه ای را خریداری می کنند تا اخباری که آنها در کنترل پنل خود در خبر خوان انتخاب کرده اند، در آن بخش نشان داده شود.
5 خبرخوان برتر فارسی عبارتند از:
1. خبرخوان (www.khabarkhoon.com)
2. موتور جستجوی قطره (www.ghatreh.com)
3. خبر فارسی (www.khabarfarsi.com)
4. خبرخوان جام نیوز (www.feed.jamnews.ir)
5. خبرخوان عطف (www.atf.ir)
برخی از این خبرخوان ها نیز امکانات بیشتری را برای نظارت به مشتریان خود می فروشند.
 

فید خوان یا Feed Reader
این نرم افزار رایگان تحت وب به روابط عمومی ها کمک می کند که نظارت کاملی بر فضای تحت وب داشته باشند در استفاده از این نرم افزارها باید به تنظیمات آن دقت کنید. همچنین اضافه کردن فید کل محتوای یک سایت خبری یا خبرگزاری محتوای بسیار زیادی را برای شما خواهد داشت. برای استفاده موثر از این ابزار باید از فیلترها و فیدهای مربوط به حوزه تخصصی خودتان استفاده کنید.


سایت های بدون فید و نظارت اینترنتی
برخی از سایت های نسبتا معروف از فید استفاده نمی کنند. در این موارد یک کارگزار روابط عمومی باید در قسمت علاقه مندی های خود در مرورگر نام آن سایت ها را قرار داده و به طور مرتب آنها را بازیابی کند. به خاطر داشته باشید که اگر بتوانید خبر را پیش از گزارشگر 20:30 یا در شهر، پیدا کنید و برای آن جوابیه ای در سایت خودتان و سایت خبری مذکور منتشر کنید، مطمئنا درگیر بحران نخواهید شد.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد