درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:51   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9308صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 10 اسفند 1392 - 09:07
در همایش روابط عمومی الکترونیک تاکید شد:
فضای‌مجازی برای روابط‌عمومی‌ها تهدید یا فرصت؟
در همایش «روابط عمومی الکترونیک» بر افزایش مهارت و تخصص نیروی انسانی و به کارگیری فضای مجازی برای ارتباط بهتر با کاربران تاکید شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، «فضای مجازی» برای روابط عمومی ها تهدید است یا فرصت؟ آیا شبکه های اجتماعی می توانند ارتباط روابط عمومی ها را با مخاطبان تقویت کنند؟ حالا که افراد جامعه خود را میان فضای واقعی و مجازی تقسیم کرده اند؛ رسانه ها و سایت ها متنوع شده اند و شبکه های اجتماعی و نسل سوم تلفن های همراه پا به عرصه گذاشته اند، تکلیف روابط عمومی ها چیست؟ و موثرترین ابزار ارتباطی با مخاطبان کدام است؟

دوره آموزشی یک روزه «روابط عمومی الکترونیک» برای نخستین بار در اهواز با هدف گشودن دریچه ای به دنیای عظیم ارتباطات روز گذشته در اهواز برگزار شد. «محمد سلطانی فر» و «علی گرانمایه پور» دو نفر از اساتید برجسته ارتباطات در این کارگاه آموزشی حضور یافتند تا به همراه مدیران و کارکنان روابط عمومی های خوزستان درباره اهمیت و جایگاه روابط عمومی الکترونیک و فضای مجازی بحث و بررسی کنند.

تیغ دو سر برنده

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها در این همایش گفت: فضای مجازی به افراد امکان را می دهد که آنچه در دنیای واقعی در دسترسی ندارند، به دست آورند. این فضا به افراد نوعی آرامش می دهد. البته مشکل زمانی به وقوع می پیوندد که نتوانیم خودمان را در فضای مجازی درست تعریف کنیم و نتوانیم اختلاف میان این دو فضا را به خوبی تمیز دهیم.

محمد سلطانی فر فضای مجازی را «تیغ دو سر برنده» توصیف کرد و افزود: فضای مجازی در صورت شناخت و استفاده درست، فرصت است وگرنه به تهدید تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی برای روابط عمومی ها اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: اگر روابط عمومی ها در گذشته مخیر به استفاده از فضای مجازی بودند امروز مجبور به استفاده هستند. هیچ مدیر روابط عمومی از فضای مجازی بی نیاز نیست.

تملق و بزرگنمایی نکنید

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی نیز در این همایش بر آموزش مهارت روابط عمومی ها برای کار در فضای مجازی تاکید کرد.

علی گرانمایه پور از مدیران خواست که بدون داشتن نگاه جنسیتی، ملاک انتخاب کارمندان این حوزه را داشتن تخصص و مهارت در حوزه ارتباطات به ویژه فضای مجازی قرار دهند.

وی با بیان اینکه دیگر نمی توان به شیوه سنتی با مخاطب ارتباط برقرار کرد، افزود: دیگر نمی توان افکار عمومی را شکل و یا تحت تاثیر قرار داد، بلکه تنها کاری که روابط عمومی ها امروزه می توانند انجام دهند این است که فضای مجازی را رصد کنند و نیازها و علایق مخاطبان را شناسایی و بر اساس آن رفتار کنند.

به گفته وی، در مدیریت روابط عمومی آنلاین شناخت به ساختار سازمانی، مهارت و آموزش باید توجه ویژه شود.

این استاد علوم ارتباطات اجتماعی با انتقاد از اطلاعاتی که برخی روابط عمومی ها روی پورتال سازمان خود قرار می دهند، اظهار کرد: همزمان با ایجاد پورتال، کارکنان روابط عمومی باید مهارت لازم برای اداره آن را هم کسب کنند؛ در غیراینصورت مخاطبان خود را از دست می دهند.

وی از روابط عمومی ها خواست که از تملق و بزرگنمایی بیش از حد و دستکاری اطلاعات پرهیز کنند زیرا انتشار اطلاعات در فضای مجازی حد و مرزی ندارد و با هوشمند شدن کاربران ممکن است سندی برای تمسخر سازمان بیافرینند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: روابط عمومی ها باید با شناسایی مخاطبان خود، تمام امکانات ارتباطی را برای ارتباط مردمی فراهم کنند.

منبع: خور نیوز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد