درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 01:17   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9259صفحه نخست » جمعه، 9 اسفند 1392 - 07:05
ارزیابی رضایت مشتریان در سیستم های بانکداری
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همۀ سازمان ها به دنبال کیفیت هستند، علی الخصوص سازمان های خدماتی. این امر به ویژه در بخش بانکداری صادق است. با این حال بانک ها هیچ مقیاس استاندارد و مشخصی برای سنجش کیفیت خدمات دریافتی مشتریان خود ندارند. در این مقاله ضمن تشریح ابعاد رضایت مشتریان از کیفیت خدمات، ابزاری استاندارد برای این کار معرفی می شود.
  

ارزیابی رضایت مشتریان در سیستم های بانکداری

 

نویسندگان :

دکتر شهباز برآهویی

حامدرفیعی رودبالی

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد قشم
Hamed_rafiee1989@yahoo.com

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همۀ سازمان ها به دنبال کیفیت هستند، علی الخصوص سازمان های خدماتی. این امر به ویژه در بخش بانکداری صادق است. با این حال بانک ها هیچ مقیاس استاندارد و مشخصی برای سنجش کیفیت خدمات دریافتی مشتریان خود ندارند. در این مقاله ضمن تشریح ابعاد رضایت مشتریان از کیفیت خدمات، ابزاری استاندارد برای این کار معرفی می شود.
مدیران ارشد به خوبی میدانند موفقیت انها در راه رسیدن به اهداف کلان بانکها در گرو جلب رضایت مشتری است و از سوی دیگر نمی توان گفت همه مشتریان به یک اندازه در موفقیت سازمان نقش دارد. مقوله رضایت مشتری بیانگر یک رویکرد نوین نسبت به کیفیت درموسسات اقتصادی سازمان وهمچنین ایجاد یک مدیریت وفرهنگ مشتری مدارواقعی می باشد اندازه گیری رضایت مشتریان ارایه کننده یک بازخوردی معنادار وعینی در خصوص انتظارات و اولویت های مشتری است.به این ترتیب باید عملکرد سازمان ها در ارتباط با مجموعه ای از ابعاد رضایت مورد ارزیابی قرار می گیرد که بیانگر قوت وضعف یک سازمان باشد.
اهداف اصلی در این پژوهش عبارتند از: سنجش میزان رضایت شغلی ورضایت مشتریان ازبانک است.بدین منظور جامعه اماری این پژوهش را کارکنان و مشتریان بانک صادرات تشکیل می دهد و برای گرداوری اطلاعات هم از روش  کتابخانه ای وهم از روش میدانی استفاده شده است.                                                          

واژگان کلیدی :خدمات ،رضایت شغلی، رضایت مشتری، وفاداری مشتری، شکایت مشتری. 

 

 

مقدمه :
خدمات رکن اصلی اقتصاد در جوامع امروزی است و بانک ها به عنوان یک سازمان خدماتی هدایت و پشتیبانی بسیاری از فعالیت های اقتصادی جامعه را بر عهده دارند. در این میان آنچه بقاء و تداوم فعّالیت مؤسّسات مالی را تأمین می کند ارائۀ خدمات در شکلی مطلوب و مطمئن و متناسب است تا بتواند با برآوردن انتظارات و خواسته های مشتریان رضایت و وفاداری آنان وهمچنین رضایت شغلی را موجب شوند. این مهم حاصل نمی-شود مگراینکه بنگاه های اقتصادی ضمن توجّه به کیفیت خدمات در حفظ و ارتقاء آن کوشش کنند همچنین مهمترین سرمایه سازمان ها خصوصا بانک ها، نیروی انسانی شاغل در انهاست. در سال های اخیر سازمان های پیشرفته و موفق بخش عظیمی از زمان و سرمایه خود رابه نیروی انسانی احتصاص داده اند تا ان را برای افزایش بهروری و کارایی سازمان به کار گیرند پیش نیازاین امر نیز نیز شناخت منابع انسانی نه تنها از کمیت بلکه همچنین از نظر کیفیت و نوع نگرش ان نسبت شغلش در سازمان می باشد.نگرش فرد نسبت به شغل خود،براورده ساحتن نیازهای شغلی وی مطابق با توانایی ها وتمایلاتش را در بر می گیرد و رابطه مستقیم با رضایت شغلی وی دارد به طوری که گاهی این دو را به جای یکدیگر استفاده می کنند به گفته بسیاری از کارشناسان رضایت شغلی یکی از چالش بر انگیز ترین مفاهیم سازمانی و پایه بسیاری از سیاست ها و خطمشی های مدیریت برای افزایش بهروری و کارایی سازمان می باشد (هومن 1381: پیشگفتار )

                                                                                
 هر روز رابطه میان رضایت شغلی ورضایت از زندگی خانودگی از لحاظ روندهای جمعیت شناسی مهمتر می شود؛ برای مثال افزایش تعداد خانمها در نیروی کار، افزایش بچه های پیش دبستانی، افزایش تعداد زوجهایی که دوشغل دارند ومسن تر شدن جمعیت کشور، فشار وارد شده برای ایجاد تعادل اثربخش میان مسائل زندگی کاری وخانوادگی را افزایش می دهند. رضایت شغلی تحت تاثیرعوامل غیرشغلی نیز قرار دارد .      

 

دریافت فایل کامل مقاله

 

 

 

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد