درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 14:48   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9202صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 4 اسفند 1392 - 09:49
روابط عمومی- حقوق پایمال شده نویسندگان ایرانی در فضای بی قانونی نشریات آنلاین
سخن سردبیر- سال های پس از اینترنت، سال هایی متفاوت در عرصه مطبوعات ایران هستند. سال هایی که فضایی بسیار آزاد در اختیار همگان قرار گرفته و همه می توانند به راحتی با نام مستعار و حقیقی هر کاری را در فضای اینترنت انجام دهند. این سال ها را از یک نظر می توان سال های نقض قوانین در فضای مجازی دانست. فضایی که مثل فضای حقیقی تحت نظارت نیست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، سخن سردبیر- سال های پس از اینترنت، سال هایی متفاوت در عرصه مطبوعات ایران هستند. سال هایی که فضایی بسیار آزاد در اختیار همگان قرار گرفته و همه می توانند به راحتی با نام مستعار و حقیقی هر کاری را در فضای اینترنت انجام دهند. این سال ها را از یک نظر می توان سال های نقض قوانین در فضای مجازی دانست. فضایی که مثل فضای حقیقی تحت نظارت نیست.


به گزارش شارا، یکی از چالش هایی که در این فضا با آن روبرو هستیم مساله نقض حق تالیف است. از آنجا که پرهزینه ترین بخش حضور در فضای اینترنت برای یک مدیر، تولید محتوا است، برخی از نشریات آنلاین اقدام به کپی برداری از سایت های دیگر بدون ارجاع به منبع اصلی آن می کنند و این یعنی نقض حق تالیف.


اگرچه در حقوق اسلام و فقه امامیه از موضوع «حق تألیف» به صورت خاص، احکام و قواعدی در دست نیست اما این مبحث می‌تواند در برخی از ابواب فقهی و تحت عناوینی از قبیل «معاوضه بر حقوق»، «حقوق قابل نقل و انتقال»، «حق مالی» مطرح شده است با این حال امروز در مطبوعات کشور، مساله نقض حق تالیف به طور جدی مطرح است.


آیا کپی مطلب به معنای نقض حق تالیف است؟
در فضای مجازی هر کس می تواند مطلبی را در وبلاگ، شبکه اجتماعی، وبسایت خود از سال های دیگر نقل کند. اما این نقل به دو شرط در تضاد با حق تالیف قرار نمی گیرد:
1. متنی که در سایت کپی می شود باید اشاره ای به نویسنده و سایت انتشار دهنده آن کرده باشد.
2. کل مطالب یک سایت به طور کامل در سایت دیگر کپی نشود.
 

چه کسانی حق تالیف را پایمال می کنند؟
معمولا افردی که حق تالیف را پایمال می کنند به دو دسته تقسیم می شوند:
1. سایت های بزرگ خبری: این سایت ها عموما خبرنگارانی دارند که برای تهیه گزارش ها، مقالات و سایر مطالب از سازمان حقوق دریافت می کنند. کپی مطالب وبلاگ های کوچک یا سایت های تخصصی توسط خبرنگاران این سایت ها در واقع نوعی کم کاری و سرقت معنوی به شمار می رود.
2. وبلاگ ها و سایت های شخصی: افرادی که وبلاگی را به طور روزانه به روز می کنند و ممکن است مطالبی را از سایتی کپی کنند.
 

پیامدهای نقض حق کپی برای سایت های متخلف
سئو پی آر که آخرین عرصه روابط عمومی اینترنتی در دنیا به شمار می رود در بخش مربوط به موتورهای جستجو و کپی رایت به آن دسته از افرادی که کپی کار انجام می دهند هشدار می دهد که حتما باید لینک سایتی را که مطلبی را از آن کپی می کنند در میان مطلب خودشان قرار دهند در غیر این صورت آنها در دریافت رتبه صفحه با مشکل روبرو می شوند و سایت گوگل به آنها رتبه صفحه نمی دهد. بنابراین نقض حق تالیف برای سایت های متخلف عوارضی را به همراه دارد.


تجربه شارا در نقض حق تالیف
سایت شارا از ابتدای فعالیت خود، بنایش را بر درج منبع برای تمام مطالب خود گذاشته است و بیشتر مطالب شارا، متون ترجمه و تالیفی هستند که نویسندگان شارا و میهمان برای شارا ارسال می کنند.
همچنین شارا برای بررسی میزان انعکاس مطالب خود آنها را در سیستم مانیتورینگی قوی بررسی می کند و متاسفانه ما شاهد نقض قانون کپی از جانب سایت های خبری بزرگی بوده ایم که هرکدام از آنها در واقع باید نمونه ای اخلاقی برای سایر سایت های خبری باشند که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:


1. سایت خبری قانون
2. سایت باشگاه خبرنگاران جوان


با این حال امیدواریم که سایت های مذکور و سایر سایت ها ضمن نقل مطالب شارا، با درج نام نویسنده و نام سایت، حق تالیف را گرامی داشته و پایبندی خود را به اصول اخلاق حرفه ای مطبوعات نشان دهند.


 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 3 نظر (فعال: 3 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
سحر مهدویان
| 1392/12/4 - 14:44 |     0     0     |
جانا سخن از دل ما می گویی!

اصفهانی
| 1392/12/4 - 20:44 |     2     0     |
به هر باید اطمینان داشته باشید که واقعا چنین موردی را سایت شما انجام نداده باشد هر عملی عکس العمل هم دارد و عدم شناخت رسانه ها و این که اینجا ایران است و هر اتفاقی غیر منتظره نیست و عادی است

بی نام
| 1392/12/5 - 16:57 |     0     0     |
اون قسمت فقه اسلامیش خیلی جالب بود!!!


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  انقلابی در روابط شما


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد