شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حساب شخصی توییتر می تواند برای شما و مشتریان شما سودمند باشد.
شکی نیست که متخصصین روابط عمومی درگیری های شغلی بسیاری از جمله ارتباط با مشتریان، مسئولیت های روزانه و به روز بودن با آخرین تکنولوژی را دارند. متخصصان روابط عمومی تلاش می کنند تا برند شخصی خود و مشتریان خود را در حد تعادل نگاه دارند. در حقیقت در اینجا به این بحث می پردازیم که چگونه با باز کردن یک حساب شخصی در توییتر می توانید به کارهای روزانه خود در روابط عمومی کمک کنید.
توییتر یکی از بهترین منابع خبری است تا بتوانید هر روز از مهمترین اخبار و رویدادها اطلاع حاصل کنید. با دنبال کردن خبرنگاران، نشریات و رقبا در حوزه ی صنایع و مشتریان خودتان، می توانید از اتفاقاتی که در لحظه می افتد، آگاه شوید. همانطور که بهترین مدیر روابط عمومی رسانه «مت ناگل» می گوید، این ابزار می تواند راهی برای استفاده مزایای PR در کشف ایده های جدید، داستان پردازی ها و دست یابی به نظرات خبرنگاران باشد. اینکه خبرنگاران کشورهای اروپایی به درخواست هایی از طرف توییتر برای دریافت داستان های جدید جواب مثبت دهند، امری غیر معمول نیست.
در واقع شما می توانید این حساب را در توییتر با نام برند یا مشتری خود باز کنید. اما برای تعامل با خبرنگاران بهتر است از حساب خود استفاده کنید تا بتوانید ارتباط بهتری با آنها داشته باشید. اکنون به این نتیجه رسیده ایم که اگر خبرنگاران با فرد به جای برند ارتباط برقرار کنند، می توانند ارتباط بهتر و مشخص تری را ایجاد کنند. در نتیجه خبرنگاران به مرور زمان به نام و برند شما اعتماد می کنند. به این معنی که می توانند هر زمان که نیاز باشد داستان شما را به خوبی معرفی کنند. برخی مواقع نیز هنگامی که یک خبرنگار با شما در ارتباط است، به شما کمک می کند که به طور همزمان با دیگر مشتریان و خبرنگاران در ارتباط باشید.
البته استفاده از تویتر معایبی هم دارد. این استدلال ناقصی است که بگوییم شما با نام یک برند می توانید ارتباط شخصی با فردی برقرار کنید. با وجود اینکه برند به عنوان وجه ای است که مدیران بسیاری در پشت آن قرار دارند، اما نمی توان گفت که تمامی مدیران می توانند با حفظ موقعیت برند خود، به وسیله ی آن نظرات شخصی خود را ارائه بدهند.
البته نمی توان گفت که تنها به دلیل استفاده نادرست از تویتر آن را مخرب بدانیم. این یک بحث دایره ای است. برای مثال هنگامی که پدیده ای به نام جاستین ساکو اتفاق می افتد، بگوییم که باید از تویتر اجتناب کرد. به خاطر داشته باشید که شما جاستین ساکو نیستید. حرفه شما روابط عمومی است و هیچ ربطی به اتفاقی که می افتد ندارد. مشکل اساسی زمانی رخ می دهد که مردم از راه نادرست به آنچه که می خواهند برسند یا هنگامی که حساب شخصی یا عقاید شخصی آنها هیچگونه انعکاس درستی از کارمندان و شغل آنها نداشته و کاملاً بی ربط باشد.
بنابراین گام اول، فراگیری استفاده درست از یک حساب شخصی در تویتر است. البته نمی گوییم که این ایده راهی مطمئن برای آموزش افراد جدید است تا بتوانند در برابر حساب های اجتماعی مشتریان مسؤلیت پذیر باشند، همیشه اشتباهاتی وجود دارد که با آموزش پرسنل خود می توانید از چنین اشتباهاتی جلوگیری کنید.
نوشته: آماندا گریناویچ
تحلیلگر بازاریابی
ترجمه: مریم میرعبدالحق
منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/9139/%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7-%D9%88-%DA%86%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-PR-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%88%DB%8C%DB%8C%D8%AA%D8%B1
|