درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 12:01   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9115صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 29 بهمن 1392 - 10:49
ویژگی های یک کارگزار خوب روابط عمومی
یک اشتباه رایج درباره کارگزار روابط عمومی این است که فکر می کنند یک کارگزار روابط عمومی باید «شخصی مردمی» باشد. به عنوان مثال شخصی که دوست دارد زیاد صحبت کند و یا در رویدادهای اجتماعی شرکت کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک اشتباه رایج درباره کارگزار روابط عمومی این است که فکر می کنند یک کارگزار روابط عمومی باید «شخصی مردمی» باشد. به عنوان مثال شخصی که دوست دارد زیاد صحبت کند و یا در رویدادهای اجتماعی شرکت کند.


[عبارت «روابط عمومی» در فرهنگ عامیانه ایران به «روابط انسانی» اطلاق می شود. علاوه بر این عبارت «روابط عمومی بالا» به صفتی برای افرادی که دارای توانمندی در ارتباطات میان فردی یا انسانی هستند گفته می شود. نمونه های این استفاده نابجا از عبارت روابط عمومی را می توان در آگهی های مطبوعاتی ملاحظه کرد. در حالی که روابط عمومی طیف وسیعی از فعالیت ها را در بر می گیرد که در نهایت به ایجاد و حفظ شهرت و اعتبار سازمان یا فرد می انجامد.


در واقع روابط عمومی به یک «فرآیند» - و نه یک صفت، اشاره دارد. فرآیندی که با بهره گیری از رشته های مختلف علوم انسانی، هنر، فنی و مهندسی در نهایت منجر به برقراری ارتباطی موثر با مخاطبان هدف ختم می شود. این فرآیند مجموعه ای از اعمال را در بر می گیرد که توسط کارگزار روابط عمومی یا روابط عمومی چی انجام می شود. لذا کارگزار روابط عمومی عنصر پیش برنده فرآیند روابط عمومی است که تحقیق، برنامه ریزی، اجرا و نظارت را در فرآیند روابط عمومی بر عهده دارد.- مترجم ]


• اشتباه
بله، درست است که علاقه شدید به مردم به آن کمک می کند. اما یک الزام برای این مورد به شمار نمی رود. روابط عمومی به طور فزاینده افرادی را به خود جذب می کند که حس قوی ای در مورد ارزش ها دارند و از چالش های کار کردن با افراد مختلف برای رسیدن به نتایج قابل قبول برای همه لذت می برند.


کارگزاری در روابط عمومی می تواند شامل کار کردن با افراد مشکل (بسیاری از کسانی که افراد «نه» گو هستند!)، صرف دوره های طولانی برای اندیشه در خصوص موقعیت های حساس یا چالش برانگیز و به طور همزمان دوره های طولانی صبوری، ایستادگی، انعطاف پذیری، همدلی، درک و انعطاف در مواجهه با سختی و ناامیدی ها باشد. [قطعا افراد زیادی در کسوت کارگزار روابط عمومی کار می کنند و ویژگی های فوق را ندارند و در عین حال ممکن است به موفقیت هایی نیز دست پیدا کنند. اما کار روابط عمومی برای افرادی که این ویژگی ها را داشته باشند بیشتر از اینکه یک شغل باشد، به یک تفریح لذت بخش تبدیل می شود و کارگزار روابط عمومی با این ویژگی ها از حرفه خودش لذت می برد.- مترجم]


با این حال، روابط عمومی شغل خوبی برای بسیاری از افراد نیست. این شغل نیاز به ترکیب ویژه ای از مهارت ها و صفات را دارد و برخی از آنها عبارتند از کار زیاد و نظم و انضباط خود انگیخته که کارگزاران ارشد باید متصف به این صفات باشند. اما کسانی که این صفات را دارند و می توانند مهارت های پیشرفته خود را به طور عالی ارتقا دهند، فرصت های شغلی با ارزشی را به دست می آورند.


همچنین شایان ذکر است که نقش های تخصصی بسیاری تحت عنوان کلی روابط عمومی وجود دارد. این می تواند شامل ارتباطات شرکتی، نگارش متن سخنرانی و کپی رایت، مدیریت رویداد، روابط اجتماعی، روابط سرمایه گذار، روابط دولتی، مدیریت بحران و مسائل، ارتباطات داخلی، ارتباطات آنلاین و بسیاری نقش های دیگر می شود. انوع بسیار متفاوتی از روابط عمومی می تواند افراد مختلف را به سوی خود جلب کند و شما می توانید آنچه را که انجام می دهید در طول زمان، با توجه به شرایط و منافع تان تغییر دهید. [این مشاغل در حال حاضر کمتر در ایران مورد توجه قرار گرفته اند و حتی برای برخی از آنها هیچ دوره آموزشی تعریف نشده است. در عین حال این مشاغل در سال های آینده گسترش خواهند یافت و به عنوان بخشی از بدنه شغلی روابط عمومی کشور فعالیت خواهند کرد.- مترجم]


اگر شما از تنوع زیاد لذت می برید، ممکن است کار مشاوره را ترجیح دهید که با پروژه های روابط عمومی برای مشتریان زیاد سر و کار داشته باشید. اگر می خواهید از نزدیک با یک کارفرما برای مدت طولانی درگیر باشید، کار در یک روابط عمومی داخلی را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر می خواهید برای اهداف با ارزش کار کنید، می توانید یکی از نیازهای روابط عمومی را جویا باشید. اگر می خواهید در شرکت های سطح بالا کار کنید، نیز می توانید روابط عمومی را انتخاب کنید.


شما می توانید بر هرآنچه می خواهید در شغل روابط عمومی خود تمرکز کنید، همه این نقش ها در نهایت به ارتباطات، روابط و شهرت شما کمک می کنند.


منبع: http://www.pria.com.au/jobs/what-personal-attributes-suit-the-public-relations
مترجم: عادل میرشاهی (شارا)
منبع: http://www.shara.ir/view-9115.html

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد