درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 15:13   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8826صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 16 بهمن 1392 - 08:41
مقابله با تبلیغات شبکه های ماهواره ای فارسی زبان:دستور کار مشترک سازمان های ذیربط
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- جلسه مشترک نمایندگان نیروی انتظامی، قرارگاه تخصصی ماهواره، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی با موضوع آسیب‏ شناسی تبلیغات ماهواره ای در محل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- جلسه مشترک نمایندگان نیروی انتظامی، قرارگاه تخصصی ماهواره، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی با موضوع آسیب‏ شناسی تبلیغات ماهواره ای در محل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه که روز شنبه مورخ 92/11/12 با هدف بررسی و ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با تبلیغات ماهواره‏ای برگزار شد، برنامه ‏ریزی و تلاش برای قطع این نوع تبلیغات در دو بعد سلبی و ایجابی مورد توجه قرار گرفت.

مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‏رسانی با اشاره به لزوم برنامه ‏ریزی و انجام فعالیت ‏های منسجم در این حوزه گفت:" اساساً تشکیل چنین جلساتی برای رسیدن به یک وحدت رویه در برخورد با این موضوع است و در یک جمع بندی باید گفت که مسئله برخورد با تبلیغات ماهواره ای نیازمند مشارکت، همکاری و تصمیم جمعی همه سازمان های مرتبط است."

وی ادامه داد:"در این بین هرکدام از دستگاه ها وظیفه ای خواهند داشت، به عنوان مثال سازمان‏ های متولی سلامت جامعه باید در مورد مسایل مربوط به تبلیغات بهداشتی و پزشکی در شبکه های ماهواره ای، ضمن برخورد با این نوع آگهی ‏ها، برنامه‏ های اطلاع ‏رسانی و آگاه‏ سازی عمومی را در دستور کار خود قرار دهند و مردم را نسبت به نیازهای کاذب مرتبط با حوزه سلامت افراد که توسط این شبکه ها ایجاد می شود، آگاه سازند. در این بین، رسانه ها و به ویژه صدا و سیما نیز می توانند با تولید و پخش برنامه‏ های مختلف، به زیرساخت‏ های فرهنگی جامعه در این زمینه بیش از پیش توجه کنند ."

سرهنگ زاهدیان رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات سلبی صورت گرفته توسط ناجا در زمینه برخورد با تبلیغات ماهواره ای گفت:" با پیگیری های انجام شده توسط دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی، صداو سیما و ناجا از ابتدای سال تاکنون، حدود 9000 خط تلفنی مربوط به تبلیغ کالاها و محصولات ماهواره ای مسدود شده است.

وی همچنین با اشاره به غیرقانونی بودن هرگونه همکاری اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه ساخت تیزرها و کلیپ‏های تبلیغاتی برای این شبکه‏ ها افزود:" مقابله با برنامه سازان و کلیپ سازان غیرقانونی از دیگر اقدامات پلیس امنیت اخلاقی ناجا در راستای مبارزه با تبلیغات ماهواره ای در طول سال گذشته بوده است.

مهدوی مهر، مدیر کل بازرگانی صداوسیما نیز با تأکید بر لزوم شناسایی نقاط قوت و ضعف شبکه‏ های ماهواره ‏ای گفت:" شناسایی این نقاط باعث بالابردن دقت در برنامه ‏ریزی های آتی سازمان‏ های ذیربط از جمله رسانه ملی خواهد شد که در نتیجه آن خواهیم توانست از فرصت ‏ها و ظرفیت‏ های موجود به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم. "

وی ادامه داد:" سازمان صدا و سیما با درک ضرورت مقابله جدی با تبلیغات در شبکه های ماهواره‏ای فارسی ‏زبان و به منظور جذب و جلب حداکثری صاحبان کالا و خدمات برای استفاده از فرصت‏ ها و ظرفیت ‏های بازرگانی رسانه ملی، تعرفه های مربوط به تبلیغات در شبکه های رسانه ملی را تغییر داده که در سایتwww.bazargani.irib.ir قابل دسترس است و همچنین امکان عرضه بیشتر و مناسب‏ تر تبلیغات در رسانه ‏های داخلی مورد تأکید قرار گرفته است و به دنبال راهکارهایی برای سوق دادن تبلیغات از شبکه ‏های ماهواره‏ای به شبکه ‏های رسانه ‏ای داخلی هستیم."

طارمی قائم مقام مرکز تحقیقات صداوسیما نیز با توجه به دسته ‏بندی تبلیغات ماهواره‏ای گفت:" تبلیغات در این شبکه ‏ها به‏ طور هدفمند و همسو با برنامه ‏ها، فیلم‏ ها و سریال‏ های آنها پخش می‎‏شود، یعنی در برنامه‏ های آنها نیازی مطرح می شود و متناسب با آن نیازها، کالاهایی تبلیغ می شوند که تغییر ذائقه مخاطب و تغییر سبک زندگی ایرانیان از جمله اهداف این نوع تبلیغات است."

پیرویان، معاون آمار وبرنامه ریزی اداره کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو نیز در این نشست گفت:" در برخی از موارد راه های دسترسی به درمان توسط نهادهای بهداشتی و درمانی کشور مشخص نشده است و ماهواره ها با ایجاد نیاز‏های کاذب، راه های منطقی دسترسی به درمان را تحت الشعاع قرار می دهند که لازم است برای پیشگیری و کنترل این موضوع به طور جدی کار شود. "

دکتر جهانگیری معاون نظارت سازمان نظام پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در ادامه جلسه گفت:" طبق قانون، تبلیغ هر گونه دارو ممنوع است و تجویز دارو و ارایه راهکارهای درمانی صرفاً باید با دستور پزشک صورت گیرد و داروهایی که در شبکه ‏های ماهواره ای تبلیغ می شوند فاقد هرگونه مجوز از نهادهای بهداشتی و درمانی کشور بوده و هیچ اثر دارویی نداشته و برای سلامت افراد مضر هستند."

تلاش دستگاه های ذیربط برای اطلاع رسانی اقدامات انجام شده برای اطلاع عموم، تلاش برای رشد و بالابردن سطح آگاهی مردم در مورد مضرات تبلیغات ماهواره‏ای نیز از جمله مواردی بودکه در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

گفتنی است این جلسات به صورت دوره ای و منظم برقرارخواهد شد.




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد