درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 11:41   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8805صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیسه شنبه، 15 بهمن 1392 - 11:24
تبلیغ از تلویزیون: امتیازات و اشکالات
تلویزیون اغلب «سلطان» رسانه‌های تبلیغاتی نامیده می‌‌شود، زیرا اکثر افراد در طول روز نسبت به سایر رسانه‌ها زمان بیشتری را به تماشای تلویزیون اختصاص می‌دهند. تلویزیون قدرت تأثیرگذاری بر رفتار افراد را بارها به اثبات رسانده است اما در عین حال تلویزیون «سلطان» هزینه‌های تبلیغاتی نیز هست.  
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تلویزیون اغلب «سلطان» رسانه‌های تبلیغاتی نامیده می‌‌شود، زیرا اکثر افراد در طول روز نسبت به سایر رسانه‌ها زمان بیشتری را به تماشای تلویزیون اختصاص می‌دهند. تلویزیون قدرت تأثیرگذاری بر رفتار افراد را بارها به اثبات رسانده است اما در عین حال تلویزیون «سلطان» هزینه‌های تبلیغاتی نیز هست.

 

امتیازات تبلیغ از تلویزیون

تلویزیون به مخاطبانی بسیار گسترده‌تر از مخاطبان روزنامه‌ی شهری دسترسی دارد. محدوده‌ای که امواج تلویزیونی آن را پوشش می‌دهد، منطقه تحت نفوذ نامیده می‌شود.

تبلیغ یک فرآورده یا خدمات از تلویزیون، به آن اعتبار و شهرت می‌بخشد. از طریق تلویزیون می‌توان به راحتی به مخاطب مورد نظر دست یافت: به کودکان در حین پخش کارتون، به کشاورزان در هنگام پخش گزارش‌های کشاورزی و به خانم‌های خانه‌دار، زمان پخش مجموعه‌های خانوادگی هفتگی. یک فیلم مستند ویژه در مورد منابع انرژی (برای گرم کردن منزل و محل کار) نیز می‌تواند توجه بینندگان را به وسایل مختلف گرمازا جلب کند.

 

تلویزیون امکان تبلیغ خلاقانه را در حد گسترده‌ای فراهم می‌کند. با یک دوربین فیلمبرداری می‌توانید مخاطب خود را به همه جا ببرید و تقریباً همه چیز به او نشان بدهید.

با آن که تعداد شبکه‌های تلویزیونی یک محدوده‌ی معین نسبت به رادیو کمتر است مخاطبان هر شبکه تلویزیونی به بخش‌های بیشتری تقسیم می‌شوند و این امکان دستیابی به گروه‌های متفاوت را فراهم می‌سازد.

 

اشکالات تبلیغ از تلویزیون

از آنجا که تلویزیون منطقه‌ی تحت پوشش گسترده‌ای دارد، شبکه‌های تلویزیون می‌توانند نرخ آگهی‌های بازارگانی را با توجه به کثرث بینندگان آن افزایش دهند. هزینه‌ی آگهی‌های تلویزیون بر مبنای دو متغیر برآورده می‌شود:

 

1-    تعداد بینندگانی که برنامه را تماشا می‌کنند.

2-    ساعتی از روز که برنامه پخش می‌شود.

 

یک آگهی تجارتی 30 ثانیه‌ای در ساعات اولیه‌ی تماشای تلویزیون (8 تا 11 شب) 10 تا 30 برابر هزینه‌ی تبلیغ در ساعات پرشنونده‌ی رادیو را به خود اختصاص می‌دهد. در حالی که روزنامه می‌تواند محدوده‌ی پایتخت را بپوشاند تلویزیون می تواند نسبت قابل توجهی از ایالتی را که در آن ساکن هستید پوشش دهد. در چنین شرایطی تبلیغ تلویزیونی می‌تواند بهترین انتخاب برای کار تجاری شما باشد.

تولید یک آگهی بازرگانی نیز متغیر مهم و قابل ملاحظه‌ای است. در مجموع مخاطبان تلویزیون آگاه و دقیق شده‌اند و انتظار کیفیت بالایی از تبلیغات دارند از این رو، آگهی‌های بازرگانی با کیفیت ضعیف ممکن است اثربخشی پیام را به طور جدی محدود کنند و تصویر بدی در ذهن مصرف‌کنندگان بر جای بگذارند.

 

به یاد داشته باشید که در تلویزیون نیز مانند رادیو، پیام گذرا است. بینندگان آگهی بازرگانی شما را دوباره نمی‌بینند، مگر آن که مبلغ بیشتری برای آن پرداخته باشید.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد