درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:28   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 873صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 19 خرداد 1391 - 10:18
رسانه ها و نهادینه کردن فرهنگ تولید ملی
عبداله بابایی، معاون بازاریابی گروه صنعتی ایران خودرو - حمایت از تولید ملی، نیازمند شناسایی ظرفیت های داخلی در تحقق شعار تولید ملی و این کاری است مهم که عمدتا از عهده رسانه های مختلف برمی آید.
  

روابط عمومی ایرانی- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا):

حمایت از تولید ملی، نیازمند معرفی و شناسایی توانمندی‌ و ظرفیت های داخلی در تحقق شعار تولید ملی و این کاری است مهم که عمدتا از عهده رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری برمی آید.
رسانه‌ها با در خواست از نهادهای گوناگون دولتی برای برآورد و اعلام نیازهای آینده در حوزه های گوناگون، می توانند هم نهادها و دستگاه های مسوول و هم صنایع و تولید کنندگان مختلف را در چگونگی حرکت در مسیر تامین این نیازها، آگاه و امکان برنامه ریزی لازم توسط صنعت و تولید را فراهم سازند. این اقدام می تواند به تدریج مقوله برنامه ریزی بلند مدت را در دستگاه های مسوول نهادینه ساخته و آنان را به این جهت سوق دهد. این امر نیز به نوبه خود، نهادها و مسوولان را از روزمرگی و تکرار شیوه های گذشته رها و بهره گیری از اندیشه و تفکر کارشناسان در راه شناخت بهتر جامعه و نیازهای آن را میسر می سازد. بدون ایفای چنین نقش و وظیفه ای، فرصت های تولید در حال و آینده، ناشناخته مانده و واردات به عنوان آسان ترین راه تامین نیازهای جامعه انتخاب می شود، چنان که در سال های اخیر، بازار ایران محل عرضه محصولات مصرفی وارداتی شده که چه بسا امکان تولید آن ها در داخل کشور هم وجود دارد و این روند تا به حال فزاینده نیز بوده است.
یکی از وظایف بزرگی که در این شرایط بر گردن رسانه ها قرار می گیرد، تشریح و تبیین شرایطی است که با ایجاد چنین وضعیتی، ضمن تسهیل واردات محصولات خارجی، سودهای کلانی را نصیب وارد کنندگان کرده و می کند، در حالی که علاقه مندان و دست اندرکاران تولید و صنعت، برای پرداختن به تولید ملی، با موانع ساختاری و محیطی بزرگ مواجه هستند. از جمله این موانع، همانا عدم دسترسی به منابع مالی مورد نیاز به دلیل ناکارامدی نظام بانکی و تحمل هزینه های مالی هنگفت است. در این زمینه، رسانه ها می توانند، ضمن انتشار نظرات و تحلیل های کارشناسی و واقعیت های موجود جامعه جهانی، در تسهیل سرمایه گذاری و گسترش تولید ملی، موثر باشند.
رسانه‌ها باید از تبدیل شدن به تریبون یک جانبه شعارها و کلی‌گویی های برخی افراد نیز برحذر بوده و با شفاف سازی و طرح ابعاد چالشی تولید ملی، تقابل و تلاقی دیدگاه های گوناگون را ممکن ساخته و ضمن دست یابی به نتایج علمی و کاربردی، در تدوین و اجرای راهکارهای گسترش تولید ملی تاثیرگذار باشند.
‌یکی از راه هایی که می توان وظایف و نقش رسانه ها در تولید ملی را تبیین و تشریح کرد، برپایی همایش هایی در این زمینه با حضور رسانه های گوناگون به ویژه رسانه های تخصصی صنعتی و اقتصادی است. دراین همایش ها می توان ضمن بهره گیری از دیدگاه های صاحب نظران و استادان امر، شناخت هر چه بهتر نقش و وظیفه رسانه ها در کمک به تحقق شعار تولید ملی را امکان پذیر ساخت. ایجاد یک ستاد و یا نهاد خاص در سطح کشور و ایجاد سرویس ها و صفحات خبری و تحلیلی ویژه تولید ملی در رسانه های گوناگون نیز می تواند برای این منظور مفید باشد. سایر سرویس ها و صفحات اعم از فرهنگی، هنری، اجتماعی و مانند آن نیز، باید با اهداف تولید ملی هماهنگ عمل کنند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد