درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:36   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8668صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیدوشنبه، 7 بهمن 1392 - 21:19
چگونه می توانیم سخنرانی بیست داشته باشیم ؟
نویسنده: ستایش تاجیک - شما باید قبل ازسخنرانی روی موضوع سخنرانی تحقیق کنید/ وقت بگذارید. بدانید مخاطبان شما چه افرادی با چه تحصیلاتی هستند . ازچه شهری هستند؟ به فرض مثال :بعضی شهرها ازبعضی سخنان خوششان نمی آید.آن قسمت سخنرانی را حذف کنید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تمام روابط عمومی ها وعلاقه مندان به سخنرانی و سخنوری می توانند 22نکته زیررا مورد استفاده قراردهند:


1- ازهرچیزی سخن نگویید.
شما باید قبل ازسخنرانی روی موضوع سخنرانی تحقیق کنید/ وقت بگذارید.
بدانید مخاطبان شما چه افرادی با چه تحصیلاتی هستند . ازچه شهری هستند؟ به فرض مثال :بعضی شهرها ازبعضی سخنان خوششان نمی آید.آن قسمت سخنرانی را حذف کنید.

2- صحبت های خود را روان ، جذاب و ساده بیا ن کنید. مخاطبان را با واژه های سنگین و کتابی و رسمی درگیرنکنید.

.با واژه های سنگین و بیگانه خودنمایی نکنید و با سخنان پیچیده وغیرقابل فهم مخاطبان را خواب آلود وخسته نکنید

. متن سخنرانی شما باید برگرفته از نکات مثبت و شفاف باشد . شما باید بتوانید با هنر خود جملات ساده و صریح به کار ببرید ، و از جملات گنگ و سنگین که غیر قابل فهم است هرگزاستفاده نکنید. روی صحنه رفتن رضای خدا را نیز می طلبد پس برای رضا خدا سخنرانی کنید و فخرفروشی را فراموش کنید. مخاطبان آمده اند که مطالبی فرا گیرند نه اینکه کلمات و جملات سنگین شما را که فقط خودتان می فهمید به رخ بکشید. حفظ کردن چند کلمه و جمله ادبی سنگین بر روی صحنه هنرنیست هنر ، در ساده صحبت کردن و ساده انتقال پیام دادن است . به زبان خود مردم صحبت کنید ، ساده وروان

3- شما به عنوان سخنران بر روی صحنه هستید ، پس مدیریت این جلسه با شما است ، آیا فکر نمی کنید خیلی خشن و خشک بر روی صحنه مخاطبان را منزجرمی کند ، برای تغییردادن جو سمینار با مخاطبان بعضی اوقات شوخی کنید، آنها را وادار به خندیدن کنید. به جز خنداندن مخاطبان در بعضی اوقات ، شما راه دیگری برای متمرکزکردن ذهن مخاطبان ندارید مگرمی شود چند ساعت مردم را بر روی صندلی چسباند؟ و از آنها انتظار داشت فقط به صحبت های شما گوش دهند؟

4- یک دفترمخصوص سخنرانی تهیه کنید .
دفترمخصوص سخنرانی ،دفتری است که درآن هرمطلب یا داستانی که تا به حال گفته اید و یا خاطرات و تجربیات راکه برایتان اتفاق می افتد را بنویسید، برای این کار است که به سرعت نگاهی به آن انداخته و بهترین مطالب را با توجه به مناسبت آن با هرموضوع سخنرانی ، انتخاب کنید .چون فراموش می کنید چه مطالبی را گفته اید و ممکن است مجدد همان را تکرار کنید.این دفترمیتواند به خلاقیت شما فهرست بندی شود.
5- - در بین سخنرانی وقفه ای کوتاه لابلای صحبت خود ایجاد کنید ، این کار باعث می شود که مخاطبان اگر بر صحبت های شما تمرکز ندارند متمرکز شوند. می توانید سکوتی 3 تا 5 ثانیه همراه با نگاه کردن به مخاطبان داشته باشید.
6- شما یک سخنران هستید ،می خواهید ساعتی برای جمعیتی صحبت کنید ، شما یک نفر هستید آنهم بالا بر روی صحنه ، چه کنید که فضای سخنرانی شما شاد تر و جذاب ترشود؟ در حین سخنرانی خود از مستندات صحبت کنید ، مثال هایی را بزنید که واقعا این مثال برای کسی اتفاق افتاده یا برای خودتان ، مخاطبان همیشه علاقه به مستندات دارند ، مستندات باعث می شود مطالب شما برای آنها ملموس تر شود. وقتی شما ازمستندات خود صحبت می کنید آنها با شما صمیمی تر خواهند شد و شما را جزو خود می دانند.
.
7- با مخاطبان ارتباط برقرارکنید این ارتباط میتواند چشمی هم باشد
با مخاطبان ارتباط چشمی برقرارکنید این کارباعث میشود آنها با شما صمیمی ترباشند وصحبت های شما را بهتربشنوند وشمارابهترببینند ، بدانید مخاطبان چه کسانی هستند و برای چه آمده اند؟.
8- مدیریت زمان در سخنرانی یک اصل مهم است .
سرساعتی که تعیین شده صحبت خود را به پایان ببرید. مخاطبان از سخنرانانی که مدیریت زمان دارند بسیارخوششان می آید. مدیریت زمان داشته باشید و در حین سخنرانی گاهی به ساعت خود نگاه کنید. مخاطبان علاقه مند به سخنرانی هستند که سر ساعت شروع کند و سر ساعت سخنرانی خود را به پایان ببرد.

9- همه جا سخنرانی کنید حتی یک مسجد یا یک مدرسه !
درهرجایی که ممکن است سخنرانی کنید تا به مرور به یک سخنران حرفه ای تبدیل شوید.


10-ازهمان ابتدا یک رابطه خوب، جذاب و دوستانه ایجاد کنید
شما باید بتوانید از آغاز سخنرانی ارتباط خوب و صمیمانه ای با مخاطبان برقرار نمایید با این کارمی توانید پیام خود را آسان تر به مخاطب انتقال دهید. به مخاطب فرصت می دهید تا شما را علاوه براینکه یک سخنران می بینند شما را هم سطح خودشان نیز ببینند
بنابراین لحظه های اول سخنرانی ازاهمیت ویژه ای برخورداراست ازمخاطبان به خاطرحضورشان درسخنرانی شما تشکروقدردانی نمایید .شما می توانید ارتباط چشمی برقرارکنید و سخنرانی خود را با لبخند آغازکنید .دراین زمان آنها شما را می پذیرند و تا پایان سخنرانی شما به سخنانتان توجه می کنند.


• 11 ازعکس های خوب و مرتبط با موضوع سخنرانی خود درپاورپوینت استفاده نمایید
شما برای اینکه شروع خوبی درسخنان خود داشته باشید ازهمان ابتدا ی صحبت پاورپوینت با عکس های خوب نشان دهید، همیشه صحبت کردن و استفاده همزمان ازتصاویردرذهن بیننده باقی خواهد ماند به طورمثال اگرسخنرانی شما درشهرمقدس مشهد است ازهمان ابتدا چندعکس از حرم امام رضا و اماکن تاریخی مشهد بگذارید ووقتی سرموضوع اصلی رسیدید تصاویرمرتبط با موضوع بگذارید که بسیاربرای مخاطبان دلچسب و جذاب خواهد بود.


12 مخاطبان را تشویق کنید تا در بحث های سخنرانی شرکت کنند. برای این کار آنها را با طرح یک سوال به چالش اندازید. از سوال کردن نترسید همیشه یک نفر از هر 50 نفر مخاطب وجود دارد که آماده جواب دادن به سوال شماست و شما تا سوالی نکنید او جواب نمی دهد. اولین نفر که جوا ب دهد بقیه مخاطبان هم خود به خود شروع می کنند و این یعنی به چالش انداختن مخاطبان

13 درلابلای سخنرانی خود داستان کوتاه یا حکایت یا ضرب المثل استفاده کنید
شما باید خیلی رسمی بودن با مخاطب را فراموش کنید دیگرزمان رسمی بودن با مخاطبان گذشته است ، آنها با سخنرانانی بیشترارتباط برقرارمی کنند که مثل خودشان حرف بزند ، قابل فهم باشد ، سخنرانانی که خیلی رسمی صحبت می کنند پس ازمدتی مخاطبان خسته خواهند شد وخستگی خود را نشان خواهند داد.به همین دلیل شما می توانید درصحبت های خود داستان تعریف کنید که با موضوع سخنرانی شما همخوانی داشته باشد ، داستان های انتخاب کنید که مثبت باشند و تاثیرمثبت و خوشایندی برمخاطب بگذارند.

14زبان بدن یکی ازابزارمهم سخنران
زبان بدن گویی یکی از رفتارهای سخنران است گاهی بعضی سخنرانان به طورمصنوعی اززبان بدن خود استفاده می کنند ولی خودتان باشید فقط بدانید که زبان بدن که درست و بجا به کاربرده شود یکی از راههای نفوذ کلام است .

15- قبل از حضور برای سخنرانی ، حتما خود را در آینه نگاه کنید شاید مشکلی در ظاهر شما وجود داشته باشد در این صورت مخاطبان تمرکز خود را از دست خواهند داد و فقط تمرکز بر روی مشکل ظاهری شما دارند.


16- مخاطبان را تشویق کنید تا دربحث شرکت کنند .
مخاطبان را تشویق کنید تا درمباحث شرکت کنند ازآنها بخواهید دستشان را بالا ببرند وبه سوالات پاسخ دهند و یا نظراتشان را ارایه دهند . با این کار توجه مخاطبان به مباحث بیشترخواهد شد


17- یک سخنران حرفه ای قبل از سخنرانی ، متن سخنرانی و طرز اجرای خود را 50 بار تمرین می کند. واقعا شما برای یک سخنرانی تا به حال چند بار تمرین کرده اید ؟ 5 بار یا 10 بار؟ یا 50 بار؟


18 - در مورد انتخاب مطالب سخنرانی شما باید سخنان بزرگان ، تمثیلات ، آیات ، روایات، داستان ، ضرب المثل ها ، اشعار، مستندات و مانند آن را که در سخنرانی‏تان مورد استفاده قرار می‏دهید، با موضوع سخنرانی شما متناسب باشند در این صورت گفتن آنها بی معنی و نا مرتبط است و لزومی به گفتن آن نیست .


19- نواقص احتمالی را پیش بینی کنید
برای رویارویی با هرنوع اشکالی درتکنولوزی آماده باشید . ازقبل همه چیز را آماده کنید و فقط اکتفا به پاورپوینت نکنید .یا در حین سخنرانی ممکن است سیستم صوت نقص پیدا کند این موارد همان نواقص احتمالی است که شما از قبل باید آن را پیش بینی کنید ، در آن لحظه هول نشوید و فقط کافیست برد صدای خود را افزایش دهید.


20- سخنران باید تحرک داشته باشد و یک جا نایستد ، زیرا مخاطبان اگرفقط به یک نقطه خیره شوند خسته خواهند شد ، البته حرکات شما طوری نباشد که به حرکت اضافه تبدیل شود. یا انقدرزیاد راه بروید که مخاطبان مرتب سرشان را به راست و چپ ببرند و با قدم های شما چشم شان را حرکت دهند.


21- متون سخنرانی های خود را با استفاده از تحقیق ، تجربیات قبلی ، گوش دادن به سخنرانی های افراد موفق در سخنوری تنظیم کنید ، ساعت ها برای متون سخنرانی خود وقت بگذارید، شما می خواهید علمی را براساس منطق و تجربیات خود به عده ای که به خاطر شما می آیند و وقت خود را می گذارند نشر دهید، پس متن سخنرانی شما کلید موفقیت شماست.


22- تجربه نشان داده است ، وقتی می خواهید درجمعی یا سمیناری صحبت کنید با اقتداربلند شوید ،همان اقتداراولیه، به شما اعتماد نفس می دهد، همان اقتداربلند شدن، همان اقتدارباعث می شود محیط سالن تحت سلطه شما قرارمی گیرد . برای شروع صحبت محکم بلند شوید و صحبت نمائید
 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد