درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 10:30   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8555صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیپنجشنبه، 3 بهمن 1392 - 17:57
روابط عمومی در مقابل تبلیغات
روابط عمومی و تبلیغات اغلب دست به دست یکدیگر حرکت می کنند اما آنها به کلی دو چیز متفاوت و جدا از هم هستند  که به طور کل اهداف متفاوتی را دنبال کرده و آثار متفاوتی را بر مخاطبان خود می گذارند. در حالی که تبلیغات به طور انحصاری در ترویج محصولات یا خدمات با هدف تشویق مخاطبان به خرید متمرکز شده است، روابط عمومی در ارتباط با مردم و رسانه ها تمرکز دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی و تبلیغات اغلب دست به دست یکدیگر حرکت می کنند اما آنها به کلی دو چیز متفاوت و جدا از هم هستند  که به طور کل اهداف متفاوتی را دنبال کرده و آثار متفاوتی را بر مخاطبان خود می گذارند. در حالی که تبلیغات به طور انحصاری در ترویج محصولات یا خدمات با هدف تشویق مخاطبان به خرید متمرکز شده است، روابط عمومی در ارتباط با مردم و رسانه ها تمرکز دارد.

 

تفاوت میان روابط عمومی و تبلیغات

درست مانند تبلیغات، روابط عمومی به افزایش فروش کمک می کند و از این حیث از عناصر بازاریابی بهره مند می شود. با این حال، تمرکز اصلی آن بر ایجاد پابلیسیتی مثبت درباره یک شرکت خاص، سازمان یا افراد و حفظ شهرت خوب آن ها در میان عموم است. با انجام این کار، روابط عمومی به ایجاد روابط میان که اجازه بدهید بگوییم یک شرکت تجاری و مشتریانی احتمال زیادی دارد که محصولاتی را از یک شرکت انتخاب کنند برقرار می سازد. آنها ایده های خوبی را ارائه می دهنده که می توان به واسطه آن این روابط را میان یک شرکتی که هرگز کسی در مورد آن نشنیده باشد یا شرکتی که در مورد آن اخبار منفی منتشر شده است را با خریداران برقرار کرد.

 

اثربخشی در عموم مردم

عموم به اطلاعات اضافه یک مقاله روزنامه یا گزارش تلویزیونی واکنش های متفاوتی را نشان می دهند. آنها به خوبی می دانند وقتی می خوانند یا تماشا می کنند، یک اطلاعات اضافه در مورد آن با درجه خاصی از شک و تردید دریافت می شود. چراکه مردم می دانند آن اطلاعات اضافه در واقع می خواهد آنها را به خریدن یک محصول یا خدمت خاص ترغیب کند و در این مصاف امکان دارد آن را باور کنند یا آن را رد کنند. اما زمانی که این اخبار توسط شخص سوم به ارائه کالا و خدماتی می پردازد، برای مثال روزنامه یا مقاله آنلاینی دریافت کنند که در آن اطلاعاتی در مورد آن کالا یا خدمت داده شده باشد، با ارزش تلقی شده و نظرشان را به خود جلب می کند. یک گزارش خبری برای مثال به طور مستقیم افراد را به خرید یک کالا تشویق نمی کند اما اغلب آن را با ایجاد تصویری مثبت درباره کالا یا محصول یا کارخانه سازنده آن بدست می آورد.

 

هزینه

نه یک مبارزه حرفه ای بازاریابی یا کمپین روابط عمومی ارزان نیست. هزینه بستگی زیادی به کسی دارد که شما آن را به کار گرفته اید، روابط عمومی به میزان کمی ارزان تر از تبلیغات است. اما در عین حال روابط عمومی کنترل کمتری بر راهی که مشتریان آنها در رسانه ها نشان داده می شوند در مقایسه با تبلیغات دارند. چراکه در تبلیغات رسانه ها موظف اند آنچه ارائه می شود، بدون کم و کاست در رسانه نشان دهند. همزمان، یک گزارش خبری که در یک رسانه منتشر شده است، در عین حال می تواند بارها و بارها بازنشر داده شود.

 

اما گزارش های خبری ارائه شده و سایر ابزارهای ورابط عمومی در جذب مخاطبان معمولا تاثیر بیشتری بر روی  مخاطبان هدف می گذارند. دیگر نیاز نیست برای جلب توجه مخاطبان همانند تبلیغات داستان های مشابهی را بارها و بارها تکرار کنید. بعلاوه یک مقاله یا پوشش تلویزیونی ماهیت کاملا آموزنده دارد و در مقایسه با تبلیغات احتمال بیشتری دارد که توسط مخاطبان هدف باور شوند. در نتیجه کمپین های روابط عمومی اغلب و یا همراه کمپین های بازاریابی و یا بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی های تبلیغاتی به شمار می روند.

 

[روابط عمومی در اغلب سازمان ها، شرکت ها و موسسات تجاری زیر مجموعه بخش بازاریابی و تبلیغات می شود و در این شرایط، رنگ بوی تبلیغاتی می گیرد و کمتر به رسالت حرفه ای که برای آن در نظر گرفته شده است می پردازد. در بسیاری از سازمان ها نیز تبلیغات را زیر نظر واحد روابط عمومی انجام می دهند و در این حالت عمدتا تبلیغات به کمک دست روابط عمومی تبدیل می شود و در شرایطی که سازمان به دنبال فروش فصلی و در زمان کوتاه است، از تبلیغات استفاده می کند و بیشتر کار ترویجی خود را با هزینه کم و در واحد روابط عمومی به انجام می رساند.

 

در شرکت های بازرگانی و فروش که بخش بازاریابی فعالترین بخش به شمار می رود، روابط عمومی ذیل نظر بازاریابی کار می کند و در حوزه بازاریابی دیجیتال که بحث بازاریابی محتوا مطرح می شود، روابط عمومی در حوزه سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) ادغام شده و حوزه جدیدی به نام سئو پی آر را به وجود می آورد که در این حوزه بازاریابی محتوا، ذیل بخش سئو پی آر فعالیت می کند.

 

گفتنی است هنوز سئو پی آر به صورت یک علم شناخته شده در نیامده است و تنها غول های تجاری دنیا از این ترکیب سازمانی در نهادهای خودشان استفاده می کنند.]

 

منبع: http://www.ipr.org.uk/pr-vs-advertising.html

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد