درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:22   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8494صفحه نخست » جهان روابط عمومیدوشنبه، 30 دی 1392 - 06:30
روابط عمومی در گذر زمان (مروری بر تاریخ روابط عمومی)
روابط عمومی یک ابداع در دوران اخیر نیست. اهمیت ارتباطات با عموم و نگهداری تصویری مثبت برای عموم در اوایل دوران باستان شناخته شده بود اما مفهوم نوین روابط عمومی با سنتی آن به قرن 18 میلادی و شهر لندن باز می گردد. یکی از اولین روابط عمومی ها جرجیا کاوندیش، بانوی دوک دونشایر بود که به شدت برای چارلز جیمز فاکس و حزب ویگ مبارزه کرد. روابط عمومی به معنای واقعی کلمه، به اوایل قرن بیستم باز می گردد.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- در این یادداشت نویسنده، مروری کوتاه بر تاریخچه روابط عمومی در جهان می کند.


تاریخ اولیه
روابط عمومی یک ابداع در دوران اخیر نیست. اهمیت ارتباطات با عموم و نگهداری تصویری مثبت برای عموم در اوایل دوران باستان شناخته شده بود اما مفهوم نوین روابط عمومی با سنتی آن به قرن 18 میلادی و شهر لندن باز می گردد. یکی از اولین روابط عمومی ها جرجیا کاوندیش، بانوی دوک دونشایر بود که به شدت برای چارلز جیمز فاکس و حزب ویگ مبارزه کرد. روابط عمومی به معنای واقعی کلمه، به اوایل قرن بیستم باز می گردد. نخستین متخصص روابط عمومی با توجه به گفته های برخی، آیوی لی (1937-1877) بود، در حالی که دیگران ادوارد برنیز (1995-1891) را به عنوان پدر روابط عمومی می شناسند.
ایوی لی یا ادوارد برنیز؟


اینکه بنیانگذار روابط عمومی را آیوی لی بدانیم یا ادوارد برنیز، بحثی است که هنوز در مورد آن توافقی وجود ندارد. هر دو گروه از تاریخ نگارانی که آیوی لی و ادوارد برنیز را به عنوان پدر روابط عمومی می شناسند، بر اعتقاد خود به شدت پافشاری می کنند. ما در این نوشتار قصد ورود به این بحث که کدام یک از این دو تاثیر بیشتری بر توسعه آینده روابط عمومی گذاشته اند را نداریم. بلکه می خواهیم نگاهی نزدیک تر و دقیق تر به نقشی لی و برنیز برای روابط عمومی مدرن بازی کردند، بیاندازیم.


آیوی لی بیشتر از همه برای خدماتش برای شرکت استاندارد اویل و موسس آن جان دی راکفلر شناخته شده است. اما کسانی که سابقه آشنایی بیشتری با تاریخ روابط عمومی دارند او را با معرفی واژه روابط عمومی و پیشرو گزارش خبری هایی می شناسند که او اکثرا آنها را برای تبلیغات یک طرفه برای مشتریانش استفاده می کرد.


ادوارد برنیز گزارش خبری لی را به عنوان ابزاری روابط عمومی پالایش کرد اما وی همچنین مشارکت فراوانی در توسعه تئوری روابط عمومی انجام داد. او گفت که برای خلق مفهوم روابط عمومی تا چه اندازه تحت تاثیر دایی اش پروفسوز زیگموند فروید قرار گرفته است. برنیز کتاب های چندی در باب روابط عمومی به رشته تحریر درآورده است که بهترین آنها با عنوان «تبلور افکار عمومی»، «پروپاگاندا» و «مهندسی رضایت» است. در کارهای وی، برنیز بحث می کند که روابط عمومی علوم اجتماعی کاربردی است که مدیریت و دستکاری در افکار عمومی را با استفاده از جامعه شناسی، روانشناسی جرم و رشته های مشابه، اعمال می کند.


روابط عمومی و پروپاگاندا
همچنین لی، برنیز و سایر پیشگامان روابط عمومی از قبیل کارل بایور و جان دابلیو. هیل نقش مهمی را در روابط عمومی مدرن بازی کرده اند، آنها وابستگی بیشتری را میان عامه مردم و پروپاگاندا در تخصص روابط عمومی برقرار کردند. در نتیجه حتی تا امروز جانشینان آنها کار آسانی برای تغییر شهرت «بد» حرفه شان ندارند، روابط عمومی گاهی اوقات برابر با پروپاگاندا شناخته می شود.
روابط عمومی پس از ظهور اینترنت


ظهور اینترنت در سال های گذشته ارتباطات را به طرز چشمگیری متحول کرده است. عموم به طور فزاینده ای تبدیل به «شبکه وسیع جهان» برای اطلاعات شده است و در نتیجه، روابط عمومی اگر بخواهد نقش ارتباطی خودش را به عنوان واسط میان سازمان ها و عموم حفظ کند باید با تغییرات در انتقال اطلاعات همگام شود. روابط عمومی نوین علاوه بر ابزارهای سنتی همچنین از ابزارهای آنلاین و تاکتیک هایی از قبیل رسانه های اجتماعی از قبیل وبلاگ ها، انتشار محتوا، بهینه سازی برای موتورهای جستجو (seo)، پادکست و غیره استفاده می کند.


منبع: http://www.ipr.org.uk/public-relations-through-time.html
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد