درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 17:43   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8478صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیجمعه، 27 دی 1392 - 15:10
تهدید نزدیکی به قدرت برای روابط عمومی
روابط عمومی در ساختار اکثر سازمان ها نزدیکترین بخش به مدیریت سازمان است و از این حیث شرایط بسیار متفاوتی را تجربه می کند. این نزدیکی سبب می شود که روابط عمومی عموما در نگاه عموم به عنوان پاچه خوار شناخته شود و بدون اینکه به کار او توجه شود در معرض بسیاری از پیش داوری ها قرار گیرد و همین مساله در اثربخشی فعالیت های درون سازمانی روابط عمومی تاثیر منفی می گذارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی در ساختار اکثر سازمان ها نزدیکترین بخش به مدیریت سازمان است و از این حیث شرایط بسیار متفاوتی را تجربه می کند.


این نزدیکی سبب می شود که روابط عمومی عموما در نگاه عموم به عنوان پاچه خوار شناخته شود و بدون اینکه به کار او توجه شود در معرض بسیاری از پیش داوری ها قرار گیرد و همین مساله در اثربخشی فعالیت های درون سازمانی روابط عمومی تاثیر منفی می گذارد.


بسیاری از کارکنان سازمان ها، روابط عمومی را به عنوان خبرچین مدیر می شناسند و عموما با روابط عمومی سر مخالفت دارند و همین مساله سبب می شود که روابط عمومی در بسیاری از موارد نتواند به اهداف خود جامعه عمل بپوشاند، چرا که محبوبیت روابط عمومی با نزدیکی به قدرت از بین می رود.


در فرهنگ ایرانی ما نیز افرادی که نزدیک به قدرت هستند عموما بادمجان دور قابچین شناخته می شوند و اغلب از آنها به عنوان افرادی متملق، ریاکار و چاپلوس یاد می شود.


بنابراین در پیشینه فرهنگی ایرانی ما نیز این نزدیکی برای قدرت از اثر روابط عمومی می کاهد. ضمن اینکه این نزدیکی به قدرت برای روابط عمومی خطرات زیادی را به همراه دارد و در صورتی که نتواند به اهداف مورد نظر قدرت دست پیدا کند در معرض تعدیل قرار می گیرد.


با توجه به این موارد روابط عمومی بایستی برخی از موارد را در حضور خود در نظر داشته باشد.
1. در صورت امکان اتاق خود را از اتاق مدیر عامل دور کند.
2. تا حد ممکن تماس های حضوری خود را به دفتر مدیر عامل کم کند.
3. از طرح مسائل مرتبط با مدیریت در حضور کارکنان تا حد امکان خودداری کند.
4. روابط برون سازمانی را با افرادی که تاثیر بیشتری بر روی سایر کارکنان دارند، بیشتر کند.
5. در مراسم ها سعی کندکه از اغراق در مورد مدیران خودداری کند.
6. در برنامه ها و رویدادها و در حضور کارکنان به مسائل کارکنان بپردازد و مشکلات آنها را با مدیران در میان بگذارد. (بهتر است که در این خصوص پیشتر با مدیران سازمان هماهنگی های لازم انجام شود.)


با این اقدامات روابط عمومی نقش رهبر فکری کارکنان را بازی می کند و می تواند صدای آنها برای مدیران سازمان به شما آید. ضمن اینکه خود را از تهمت نزدیکی به قدرت مبرا می کند.
چنین چهره ای از روابط عمومی می تواند برای برخی از افراد نیز شک بر انگیز باشد اما مهارت روابط عمومی در حفظ تعادل میان منافع کارکنان، سازمان، مدیران و مخاطبان سازمان است که تنها از طریق مدیریت ارتباطات انسانی به دست می آید.


به عبارت دیگر روابط عمومی با مدیریت ارتباطات خود، نه تنها اهداف سازمان را دنبال می کند، بلکه همانند سوپاپ اطمینانی عمل می کند که در مواقع بحران صدایش شنیده می شود و می تواند افکار عمومی را به سمتی که نفع سازمان و کارکنان در آن است معطوف کند.


در این اقدامات سعی کنید که نیت خود را با کارهایی که انجام می دهید تنظیم کنید، چراکه در صورت تضاد میان خواسته های باطنی و کارهایی که در ظاهر انجام می دهید، نه تنها از درون آشفته می شود بلکه به مرور دروغ هایتان برای همگان آشکار شده و اثر خود را از دست خواهید داد و در این صورت، بهترین راه برای شما خروج از سازمان است.


اگرچه در برخی از نظریه های سیاسی روابط عمومی می تواند از الگوهای خارج از اخلاق سیاست تبعیت کند، اما این الگوها تنها برای مدت کوتاهی جواب می دهند و به دریج بی اعتمادی به روابط عمومی را سبب می شوند.


این در حالی است که روابط عمومی بر خلاف تبلیغات به دنبال صداقت، شفافیت، راستی و حقیقت است. بنابراین الگوهایی را در فعالیت های روابط عمومی تان به کار ببندید که با کدهای اخلاقی روابط عمومی همخوان بوده و بتواند همزمان اهداف سازمان، مخاطبان و کارکنان را تامین کند.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد