درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 خرداد 1403 - 18:42   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8471صفحه نخست » خبر یکپنجشنبه، 26 دی 1392 - 18:50
روابط عمومی فرهنگی از منظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
علی جنتی در دهمین همایش بین‌المللی روابط‌عمومی ایران: یک اصل بی‌بدیل برای توفیق روابط‌عمومی در شأن جمهوری اسلامی باید پایبند به اخلاق حرفه‌ای و پرهیز از دروغ و سایر مسائل اخلاقی باشد
  

همایش احیای جایگاه روابط عمومی درایران

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- علی جنتی در دهمین همایش بین‌المللی روابط‌عمومی ایران: یک اصل بی‌بدیل برای توفیق روابط‌عمومی در شأن جمهوری اسلامی باید پایبند به اخلاق حرفه‌ای و پرهیز از دروغ و سایر مسائل اخلاقی باشد


دهمین همایش بین‌المللی روابط عمومی ایران دیروز در محل سازمان ایرانی مجامع بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.


دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش با گرامیداشت یاد مرحوم دکتر معتمدنژاد، پدر علم ارتباطات گفت: دکتر معتمدنژاد بحق معلمی دلسوز، مؤلفی دقیق، محققی ژرف‌نگر، مبتکری سختکوش و منتقدی منصف بود. او شخصیت اخلاق‌مدار و وطن‌پرستی داشت که شیفته معلمی بود و خدمت به وطن را به تدریس و زندگی در اروپا ترجیح داد و منشأ خدمات علمی فراوانی در کشور شد.


وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که نهادینه کردن رشته‌های جدید بسیار دشوار و با مقاومت روبه‌رو است، اما او دانش علم ارتباطات را بنیان نهاد و برای آن کوشید. هنوز بسیاری از منابع این رشته متعلق به معتمدنژاد است و باید گفت که عنوان پدر علم ارتباطات بحق برازنده اوست و خاموشی در قاموس اهل علم و فرهنگ معنی ندارد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به نقش روابط عمومی یکپارچه تصریح کرد: تعریف روابط عمومی یکپارچه یعنی مجموعه فرآیندهای هماهنگ که همگی در دسترسی به هدفی مشترک در تکاپو هستند، اما باید دید آیا مجموعه همه فعالیت‌ها در روابط عمومی ایران یکپارچه و در مسیر مشخص و از پیش تعیین شده است؟


به گفته وی با یک بررسی اجمالی پاسخ آن قابل دستیابی است. گاهی در یک سازمان ممکن است روابط عمومی به‌طور اختصاصی تبدیل به اتاق خبر شود که موجب می‌شود اصول اساسی خبر از بین برود و کارشناسان مجبور شوند به دروغ متوسل شده و اخلاق حرفه‌ای را زیر پا بگذارند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: گاهی هم ممکن است روابط عمومی به اتاق تبلیغات تبدیل شود که مخاطبان را مشمئز می‌کند، چرا که معمولاً شیوه‌های تبلیغی در کشور ما به علت ماهیت غیر‌علمی و غیر‌حرفه‌ای عاری از خلاقیت و پرهزینه است و اثرگذاری مطلوب ندارد. گاهی هم روابط عمومی یک سازمان، بنا بر سلیقه مدیرش رفتار ارشادی و مذهبی در پی می‌گیرد. آیا این مجموعه‌های نامربوط و غیر‌تخصصی فعالیت‌های یکپارچه هستند و در مسیری مشخص طراحی شده‌اند؟ به‌طور قطع این‌گونه نیست. به اعتقاد جنتی، اطلاع‌رسانی، تبلیغ و پژوهش باید بر مبنای برنامه‌ای هماهنگ و یکپارچه شکل گیرد که در آن همه اجزا با یک هدف در حرکت بوده و میزان انرژی، هزینه، زمان و نتیجه آن مشخص و ملموس و جایگاه آنها از پیش معلوم شده باشد. جنتی یادآور شد: در یک برنامه هماهنگ میزان اخبار و تبلیغات بسته به نیاز تعریف و از تولید انبوه اخبار بی‌هدف پرهیز می‌شود که در حال حاضر این امر رایج است. یک روابط عمومی متخصص نیاز به تجربه، خلاقیت و ابتکار دارد و مهم‌ترین تشکیلاتی است که حرکت سازمان را به سوی چشم‌انداز تعریف می‌کند.


توجه بیشتر به ارتقای فرهنگی
به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، متأسفانه اهداف کلیدی و جایگاه روابط عمومی در کشور ما به خوبی درک نشده و مغفول مانده است. این در حالی است که یک اصل بی‌بدیل برای توفیق روابط عمومی در شأن جمهوری اسلامی باید پایبند به اخلاق حرفه‌ای و پرهیز ار دروغ و سایر مسائل اخلاقی باشد. جنتی به جایگاه روابط عمومی‌ها در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: متأسفانه روابط عمومی‌ها در حوزه‌های فرهنگی بیش از سایر روابط عمومی‌ها در حاشیه هستند. روابط عمومی‌های حوزه فرهنگی را باید نخست در مقایسه آنها با روابط عمومی‌های اقتصادی و سیاسی و دوم مقایسه آنها با روابط عمومی‌های فرهنگی خارج از کشور مورد بررسی قرار داد.
وی یادآور شد: احزاب سیاسی برای تخریب رقیب و پیشرفت خود از روابط عمومی استفاده کنند تا به فتح قدرت و شهرت برسند. به همان اندازه که کارکرد مورد استفاده در روابط عمومی اقتصادی و سیاسی مشخص است در روابط عمومی حوزه فرهنگی ابهام وجود دارد. آنچه که مطرح است، این است که بخشی از آنها وابسته به مؤسسات و محصولات فرهنگی است که هدف این مؤسسات افزایش فروش محصولات خود و کسب سود بیشتر است. جنتی با اشاره به این که در کشور ما کمتر به ارتقای فرهنگی توجه شده است، افزود: تردیدی نیست که در ایران روابط عمومی به طور عام و روابط عمومی فرهنگی به طور خاص مظلوم واقع شده و نقش آن به طور شایسته درک نشده است، اما راه‌های برون رفت از معضلات این دو بخش تقویت بخش فرهنگی در کشور است، چون نهادهای فرهنگی در بستر توسعه فرهنگ تقویت می‌شود. وی بیان داشت:‌ امروز نهادهای  فرهنگی از نظر اقتصادی جزو ضعیف‌ترین نهادها هستند، چرا که با توجه به تلاش کارشناسان در چند دهه، هنوز نقش مؤثر و کارکرد این واحد به طور دقیق برای رسیدن به هدف مشخص نشده است. این غفلت گاه روابط عمومی را تبدیل به اتاق خبر یا بزرگداشت مراسم می‌کند.


در ادامه این همایش، دکتر محمدمهدی مظاهری رئیس دهمین همایش بین‌المللی روابط عمومی ایران گفت: انتخاب عنوان روابط عمومی یکپارچه برای دهمین همایش حکایت از اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در ضرورت ایجاد انسجام و هماهنگی و همچنین  تفاهم در یک نهاد و سازمان یا جامعه است. نقش انسانی، سازمانی و اخلاقی، اجتماعی کم‌نظیر روابط عمومی‌ها به عنوان حلقه اتصال ارکان یک نهاد یا جامعه هدف ضرورتی انکارناپذیر است. به گفته وی، روابط عمومی یکپارچه نهادی است که با خلاقیت همراه با فن و هنر ارتباطی تلاش می‌کند با یک برنامه‌ریزی دقیق برای انواع بحران‌های احتمالی اطلاع‌رسانی دقیق کرده و پاسخگوی اذهان عمومی باشد.


همچنین در این همایش پروفسور سعیدرضا عاملی، استاد ارتباطات دانشگاه تهران گفت: دانش یکپارچه، دانش ادغامی یا دانش متکامل ضرورتی برخاسته از پیچیده‌تر شدن مسائل علم است و برای درک پدیده‌ها نیازمند یک دانش یکپارچه هستیم. وی افزود: امروز دانش ارتباطات تنها دانشی نیست که در حوزه ارتباطات تعریف شود بلکه دانش در دل پزشکی هم ورود پیدا کرده است. به گفته وی، ما با یک نظام‌واره دانش و موقت یکپارچه روبه‌رو هستیم. چرا انسان در شهر گم می‌شود؟ چون دانش یکپارچه شهر مدیریت نمی‌شود و در آن به احساسات و ارتباط انسانی توجه نمی‌شود. به اعتقاد عاملی، براساس بررسی‌های انجام شده، 83 درصد از رفتار اداری شهر تهران قابل انتقال به فضای مجازی است که در این صورت نیازی به انتقال پایتخت نیست. وی هدف اصلی روابط عمومی را پیشرفت سازمان‌، سهامداران، مشتریان و علاقه‌مندان به سازمان دانست و تصریح کرد: توجه به تأمین سلامت و سعادت سهامداران، مشتریان و علاقه‌مندان ضروری است. در این همایش نشان عالی سفیر فرهنگی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا شد. همچنین جوایزی نیز به برگزیدگان یازدهمین جشنواره روابط عمومی برتر ایران اهدا شد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد