درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 11:02   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8452صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیپنجشنبه، 26 دی 1392 - 11:23
روابط عمومی در شرکت های انحصاری
روابط عمومی حوزه کاری است که برساخته فضای رقابتی در جهان سرمایه داری غرب می باشد. اما گاهی این نهاد در شرکت هایی که هنوز در حالت انحصار به سر می برند حضور پیدا می کند که البته حضور به جا و مهمی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  روابط عمومی حوزه کاری است که برساخته فضای رقابتی در جهان سرمایه داری غرب می باشد. اما گاهی این نهاد در شرکت هایی که هنوز در حالت انحصار به سر می برند حضور پیدا می کند که البته حضور به جا و مهمی است.


روابط عمومی در شرکت ها، سازمان ها و نهادهای انحصاری، عموما به بخشی منفعل تبدیل می شود که هیچ فعالیتی در جهت بالا بردن سطح آگاهی مردم انجام نمی دهد و از آنجا که در رقابت با هیچ ارگانی قرار ندارد، سعی می کند در موضع بالا خود را نشان داده و از تماس با خبرنگاران برای پیچ کردن آنها خودداری کند. در واقع روابط عمومی و به طور کلی شرکت نیازی به اطلاع رسانی رسانه ها احساس نمی کند و اگر قوانین حضور روابط عمومی را در سازمان الزامی نمی دانستند شاید آن را از بدنه خود حذف می کردند.


در نهادهایی که در شرایط انحصار قرار دارند، روابط عمومی ها غالبا بدترین نوع رفتار را با خبرنگاران انجام می دهند و به عبارت دیگر دقیقا به جای اینکه روند انتقال اطلاعات را از مدیریت و بدنه سازمان به رسانه ها تسهیل کنند، خود سدی در برابر انتقال اطلاعات می شوند.


روابط عمومی در شرایطی که شرکت انحصاری فعالیتی را انجام می دهد، می تواند به راحتی اخبار خود را و زمان پخش شبکه های تلویزیونی را بفروشد و به جای اینکه خبرنگاران را متقاعد کند که خبرش را کار کنند، خبرنگاران خود به دنبال دریافت زمان و اطلاعات از سازمان انحصاری هستند.


در این زمان ها اگر خبرنگاری خبری بر خلاف منافع سازمان منتشر کند، غالبا این سازمان ها اهرم های فشار مالی از قبیل مناقصه، تبلیغات و آگهی ها را در اختیار دارند که با مضایقه این اهرم ها از نشریه می توانند ضربات سنگینی بر نشریات وارد کنند.


بنابراین سردبیران عمدتا در انتشار اخبار منفی از این سازمان ها خودداری می کنند. در این شرایط تنها نهادهایی که وابسته به احزاب رقیب هستند می توانند بحران هایی برای سازمان های انحصاری ایجاد کنند و این تنها دلیلی می باشد که روابط عمومی در یک سازمان انحصاری باید به شدت مراقب فعالیت های رسانه ای احزاب رقیب باشد. در واقع برای ایجاد بحران در این سازمان های رقبای صنفی وجود ندارند و رقبای سیاسی این بحران ها را برای سازمان های اینچنینی ایجاد می کنند.


همچنین گاهی ممکن است یک نفر در سازمان این بحران را ایجاد کند. گاهی نیز در این سازمان ها کم کاری پرسنل و بخش های اجرایی سازمان، پوشش خبری دریافت می کنند. گفتنی است بعضی سازمان های انحصاری، رقبایی در کنار خود دارند اما به واسطه قدمت و نوع خدماتی که ارائه می کنند حالت انحصاری گرفته اند. یکی از این نهادها بیمه تامین اجتماعی است که روابط عمومی آن با رسانه ای شدن خبر «شکایت ۱۵۰۰ کارگربیمه‌شدهازبروزتخلفاتدرتامیناجتماعی» دچار بحران شده است. تامین اجتماعی نهادی شبه انحصاری است لذا به احتمال زیاد انتشار این خبر بواسطه رقبای حزبی و سیاسی اتفاق افتاده است.


به نظر شما روابط عمومی تامین اجتماعی برای مقابله با شرایط بحرانی که اکنون برایش به وجود آمده است چه اهرم هایی را در اختیار دارد و با چه روش هایی می تواند از این شرایط عبور کند؟

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  راهنمای کوتاه بحران


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد