شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| برخی از روابط عمومی ها در شرکت های کوچک فکر می کنند کمپین روابط عمومی تنها برای کسب و کارهای بزرگ طراحی می شود در حالیکه کسب و کارهای کوچک بیشتر به کمپین روابط عمومی نیاز دارند. در این نوشتار به نکاتی در این باب می پردازیم.
غلبه بر هزینه تبلیغات
فعالیت های بازاریابی و تبلیغات که غالبا توسط شرکت ها برنامه ریزی و اجرای می شوند حقیقتا ارزان نیستند. حتی یک فعالیت نظیر چاپ و پخش آگهی های تبلیغاتی صدها و هزاران پوند هزینه دارد. فعالیت های بازاریابی از قبیل تبلیغات و ترویج جایگاه خودشان را دارند، اما هزینه بالای آنها می تواند به سادگی کاری کند که کسب و کارهای کوچک و متوسط نتوانند از عهده مخارج آن برآیند. کمپین روابط عمومی در این شرایط می تواند راهی برای کسب و کارهای کوچکتر به شمار رود که می توانند با منابع مالی کمتر بر هزینه های روش تبلیغات سنتی فائق آیند.
کمپین روابط عمومی جایگزین برای کسب و کارهای کوچک
همچنین یک کمپین روابط عمومی در مقیاس کامل با پوشش رسانه ای بین المللی، که غالبا توسط شرکت های پیشرو برنامه ریزی و اجرا می شوند رویای دست نیافتنی برای کسب و کارهای کوچک است، اما در عین حال انوع دیگری از کمپین های روابط عمومی جایگزین وجود دارند که کسب و کارهای کوچک می توانند آنها را مورد استفاده قرار دهند و موفقیت های زیادی را به واسطه آنها کسب کنند. یک کمپین روابط عمومی شامل فعالیت ها و استراتژی های پر هزینه نمی شود؛ در واقع بهترین کمپین های روابط عمومی برای کسب و کارهای کوچک بایستی از فعالیت های هزینه بر و گران به کلی خودداری کنند.
یکی از بهترین کمپین های جایگزین برای کسب و کارهای کوچک، کمپینی است که بر مبنای تکنولوژی های آنلاین انجام می شود، استفاده از تمام منابع رایگان و ارزان در وب برای تمامی کسب و کارها در تمامی اندازه ها قابل دسترسی است. در این قسمت انوع مختلفی از شرکت های روابط عمومی وجود دارند که می توان آنها را استخدام کرد که کمپین های آنلاین روابط عمومی را برای کسب و کارهای کوچک اجرا کنند، و آنها هر کدام در حوزه ای خاص متخصص هستند و می توانند به نتاسب نیاز شما، مورد استفاده قرار گیرند. این کارها می تواند شامل استفاده از وبسایت کسب و کار برای ارتباط بهتر و بیشتر با مخاطب یا ایجاد و مدیریت پروفایل رسانه های اجتماعی یا وبلاگ باشد، کمپین های روابط عمومی آنلاین طبیعتا می توانند بازگشت سرمایه خوبی را به سازمان داشته باشند.
به طور مشابه یک کمپین روابط عمومی که بر مبنای توزیع اطلاعات زمانمند و مرتبط برای رسانه می تواند روشی جایگزین برای استفاده کسب و کارهای کوچک باشد. همچنین موفقیت ایجاد کمپین های روابط عمومی که صرفا حول گزارش های خبری اجرای می شوند، تضمین شده نیست. به شرطی که خبر منتشر شده درباره شرکت دارای ارزش خبری بوده و برای مخاطبان هدف جذاب باشد. با این کار قطعا شما می توانید به بهبود شرایط آگاهی مردم نسبت به کسب و کارتان کمک کنید.
• یک کمپین روابط عمومی راه حلی ایده آل برای تمام کسب و کارهاست
همه و همه، کمپین های روابط عمومی راه کارهای ترویجی ایده آلی برای کسب وکارهای کوچک به شمار می روند، و کسب و کارها در همه اندازه ها که نمی توانند از تلاش های بازاریابی سنتی و تبلیغات استفاده کنند می توانند به آسانی از کمپین های روابط عمومی استفاده کنند. یک کمپین روابط عمومی به ویژه برای کسب و کارهای کوچک مهم است چراکه باعث می شود که آگاهی جمعی را نسبت به آن در محدوده فعالیتش بالا ببرد، این ها مواردی هستند که به طور حیاتی برای موفقیت و ادامه فعالیت هر کسب و کار کوچکی مهم هستند.
چنانچه به بودجه های کمی برای اجرای فعالیت های ترویجی دسترسی دارید، برای توسعه کمپین روابط عمومی نیازمند عواملی نظیر استراتژی و اجرای اهدافی هستید و می توانید این موارد را از طریق مشاوره های روابط عمومی از متخصصان روابط عمومی برای کسب وکارهای کوچک دریافت کنید. برای اینکه درباره انواع خدمات مشاوره روابط عمومی برای همه کسب و کارها می توانید به مقالات مشاوره روابط عمومی برای کسب و کارها در سایت شارا و یا مقاله ای با عنوان «مقدمه ای به مشاوره روابط عمومی» مراجعه کنید.
منبع: www.quotebean.co.uk
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|