درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:38   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8426صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 25 دی 1392 - 06:12
گزارش خبری، رپورتاژ آگهی یا تبلیغات!!!
بسیاری از نهادهایی که پیشتر فقط از تبلیغات برای اطلاع رسانی های خود استفاده می کردند، امروزه در تلاش هستند تا با ایجاد رویدادهای دارای ارزش خبری، پوشش خبری رایگان از مطبوعات دریافت کرده و ضمن آن اعتماد مردم را به خود جلب کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- گسترش روابط عمومی در سال های اخیر سبب شده است که تعداد بیشتری از موسسات و نهادهای خصوصی و دولتی به آن روی آورند و از این حیث روابط عمومی در ایران پیشرفت خوبی داشته است.


بسیاری از نهادهایی که پیشتر فقط از تبلیغات برای اطلاع رسانی های خود استفاده می کردند، امروزه در تلاش هستند تا با ایجاد رویدادهای دارای ارزش خبری، پوشش خبری رایگان از مطبوعات دریافت کرده و ضمن آن اعتماد مردم را به خود جلب کنند.


متاسفانه در جایی که قوانین و چارچوب ها نهادینه نشده باشد، راه های گریز نیز وجود دارند به طوریکه گاهی مشاهده می کنیم نشریات اخبار خود را می فروشند. اخباری که جنبه تبلیغاتی دارند بایستی با نام رپورتاژ آگهی مشخص شوند، اما در برخی از نشریات دیده می شود که تبلیغات بدون علامت رپورتاژ یا تبلیغات منتشر می شوند و این مساله هم به زیان نشریه است و هم به زیان کسی که تبلیغ خود را منتشر کرده است.


چراکه امروزه مردم دسترسی بی بدیلی به رسانه های مختلف دارند و به خوبی می توانند تشخیص دهند کدام خبر، خبر است و کدام گزارش خبری و کدام تبلیغات؟ از طرف دیگر، رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی، بایستی سعی در فریب توده های مردم نداشته باشد و در صورت عدم رعایت این نکته به مرور اعتبار خود را دست داده و به نشریه ای زرد مبدل می شود. بنابراین در این مصاف تنها چیزی که به شدت زیر سوال می رود احترام به شعور مخاطب است.


باید دانست که شاید اگر ما خبر خود را با مطلب تبلیغاتی تفکیک و ارائه کنیم، به نظر برسد که مردم بیشتر از اینکه به سراغ تبلیغ بروند از خبر استقبال کنند. اما این دلیلی برای عمل خلاف اخلاق و قوانین نوشته شده و نانوشته مطبوعات نمی شود.


روابط عمومی می تواند رویدادهای با ارزش خبری بسازد و آن را منتشر کند اما به نظر می رسد، اعلامیه جدید فروش کالای یک شرکت به عنوان خبر، جایگاهی ندارد. مگر اینکه این اطلاعیه برای تمام خودروها در یک زمان مشخص روزآمد شود.


در واقع روابط عمومی در هر رویداد، باید گزارشی خبری برای مطبوعات تنظیم و ارسال کند و این خبر در صورتی که برای نشریه مورد نظر و افکار مخاطبانش دارای ارزش خبری باشد، منتشر و در غیر این صورت به زباله دان معروف منتقل می شود. اما گاهی روابط عمومی ها برای اینکه از انتشار گزارش های خبری خود مطمئن شوند، خبرنگاران را می خرند و این بی اخلاقی برای روابط عمومی نشان از ضعف حرفه ای اوست. در مطبوعات نوعی خبر به نام رپورتاژ آگهی وجود دارد که روابط عمومی با خریدن بخشی از صفحه، خبر و تصاویر مورد نظر خود را در نشریه مورد نظر منتشر می کند. این نوع آگهی به طور مشخص با عنوان «رپورتاژ آگهی» مشخص می شود.


قرار گرفتن گزارش خبری با عنوان خبر- در حالیکه دارای ارزش خبری نیست، نوعی بی اخلاقی است که از ناآگاهی روابط عمومی ناشی می شود. در واقع روابط عمومی به وجود آمده تا به سوالات خبرنگاران و افکار عمومی پاسخ دهد. گاهی روابط عمومی جایگاه خود را با تبلیغات خلط می کند و در این زمان مجبور است از گزارش های خبری حاصل ازرویدادهایی که دارای هیچ ارزش خبری نیستند، با پرداخت رشوه به خبرنگار پوشش دریافت کند.


در حالی که او می تواند با تولید اخبار دارای ارزش خبری، هم به غنای مطبوعات کمک کند و هم در کنار آن با خرید فضا در نشریات برای انتشار رپورتاژ آگهی، ضمن احترام به شعور مخاطب به مطبوعات کمک کرده و محتوای خود را منتشر کند. که این امر ناخودآگاه بر نگاه نشریه به سازمان و شرکت شما تاثیر گذاشته و باعث می شود بتوانید در زمان های بحران از پوشش رسانه ای مطلوبی برخوردار شوید.
برای تبلیغ کالای خود، تبلیغات بازرگانی راهی اخلاقی است که شرکت می تواند با پرداخت هزینه از آن برای بالابردن فروش استفاده کند، به خاطر داشته باشید که تبلیغات خوب در بسیاری از موارد بسیار تاثیرگزارتر از پوشش خبری است که شائبه تبلیغاتی بودن آن وجود داشته باشد.


شما می توانید پیشنهادهای خوب فروش یا تخفیف های ویژه را با استفاده از تبلیغات متنی بسیار جذاب ارائه کنید. اما انتشار آن به عنوان خبر، گاهی شان نشریه خبری را زیر سوال برده و اطلاع رسانی شما را بی اثر می کند.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد