درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 07:59   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8404صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 24 دی 1392 - 18:22
نقش روابط عمومی در نهادینه کردن ارتباطات سازمانی
نیاز است مدیران یک مجموعه، حوزه روابط عمومی و مدیریت ارتباطات را از بخشهای مهم کاری خود قلمداد نمایند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مدیران
یک مجموعه در هر سطحی باید نسبت به مسائلی همچون: توسعه ارتباط با مردم و
پاسخگویی به آنان، احصاء انتظارات مردم و اهتمام برای منطقی ساختن توقعات
افراد و گروهها، اطلاع رسانی از عملکرد، رصد کردن انتقادات، ارتباط با رسانه
ها، مدیریت افکار عمومی و تبیین کارآمدی نظام دینی، امید بخشی به مردم، بهره
برداری خردمندانه از رسانه های سنتی و نوظهور و داشتن سبک اجتماعی برای همراه
سازی مردم با برنامه های سازمان به عنوان وظایف مدیریتی توجه خاصی داشته
باشند.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره):
عباس دارائی در چهارمین گردهمایی معاونان، مدیران، روسای ادارات ستادی و
مدیران شهرستانهای تابعه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین که در سالن
جلسات این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه برای بهره مندی از مهندسی
ارتباطات نباید از حوزه اطلاع رسانی غافل شد،گفت:نیاز است مدیران یک مجموعه،
حوزه روابط عمومی و مدیریت ارتباطات را از بخشهای مهم کاری خود قلمداد
نمایند.


مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) به فرمایش مقام
معظم رهبری در ارتباط با روابط عمومی اشاره کرد و یادآور شد:"روابط عمومی ها
دائماً باید به فلسفه وجودی خود فکر کنند. وقتی گزارش می خواهند عیوب و نقایص
خود را ذکر کنید و برای آنها راه حلهای خردمندانه پیدا کنید، موضوع تبلیغات،
اشرف موضوعات است، روابط عمومی پل ارتباطی میان دستگاه، مردم و کارکنان
است؛در استحکام و تقویت این پل هر چه بیشتر تلاش کنیم، ما باید ببینیم
مخاطبانمان چه کسانی هستند و ظرفیت ذهنی آنان چیست؟ روابط عمومی های بخشهای
مختلف باید فعال شود و با استفاده از رسانه ملی و روزنامه ها اقدامات مختلف
را با زبانی تاثیرگذار و قابل فهم به اطلاع مردم برسانند".

نقش روابط عمومی در نهادینه کردن ارتباطات سازمانی
دارائی، انگیزه، علم و فن آوری ارتباطات و برنامه ریزی دقیق و مشخص را سه
عنصر مهم در امر ارتباطات عنوان کرد و افزود:روابط عمومی در سازمان پدید
آورنده اطلاعات و تسخیر قلوب را برعهده دارد؛ کار اصلی روابط عمومی اقناع،
ترغیب، تفاهم و جلب مشارکتهای عمومی با هدف بهره برداری از تمام ظرفیتهای
درون سازمانی و برون سازمانی است؛ چنانچه به دنبال جامعه ای توسعه یافته،
پویا و سعادتمند هستیم، باید بتوانیم تواناییهای خود را در عرصه "مهندسی پیام
و سازماندهی ارتباطات هدفمند" افزایش دهیم.


عضو شورای معاونان کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخشی دیگر از سخنان خود با
اشاره به راهکارها و راهبردهای ارتباطی روابط عمومی هوشمند در کمیته امداد
امام خمینی(ره)،خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه در اساسنامه، سند چشم انداز و
برنامه های راهبردی کمیته امداد امام خمینی (ه) آمده است، هدف از تشیکل کمیته
امداد امام خمینی(ره)،ارائه خدمات حمایتی، معیشتی و فرهنگی به نیازمندان و
محرومان داخل و خارج از کشور به منظور تأمین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و
حفظ کرامت انسانی است.


وی با تاکید بر مهندسی عوامل انسانی با توجه به وظیفه ذاتی این نهاد در
ارتباط با جامعه هدف،تصریح کرد:با توجه به نقش ویژه عامل انسانی در نظام جامع
ارتباطی، باید در اندیشه "طراحی مهندسی و راهبردهای ارتباطی" روابط عمومی و
مقوله ای به نام "مدیریت ارتباطات" در سازمان باشیم.


دارائی با اشاره به ضرورت وجود ساختار تشکیلاتی و واحدی با عنوان روابط عمومی
در جهت تدوین و اجرای یک راهبرد ارتباطی و تبلیغاتی واحد در تمامی ادارات و
واحدهای تابعه سازمان،اظهار کرد:ایجاد مشارکت، تفاهم و جلب رضایت مددجویان،
خیران و نیکوکاران، کارکنان و امدادگران، مسئولان عالی رتبه نظام، علما،
روحانیون و ... نیازمند ابزارهای ارتباطی با توجه به اهداف، رسالتها،
مأموریتها، برنامه ها و راهبردهای کلان سازمان است.

نقش مشاوره ای روابط عمومی برای مدیران ارشد سازمان
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه
روابط عمومی تحلیل گر سیاستها، خط مشی ها و برنامه های سازمان برای جامعه و
مصرف کنندگان یا همان خدمت گیرندگان است،افزود: با تدوین راهبردهای ارتباطی،
روابط عمومی مشاور خوبی برای مدیریت در تصمیم گیریها، خط مشی ها و تدوین
راهبردهای کلان سازمان خواهد بود.


وی بر طراحی و ایجاد نظام مهندسی ارتباطی، راهبردی، علمی و حرفه ای حوزه ها
تاکید کرد و گفت: ارزش اقتصادی روابط عمومی برای هر سازمان و یا شرکتی در
قابلیت و توانمندی کارکنان روابط عمومی در حل مشکلات ارتباطی سازمان به عنوان
نخستین گام است؛ بنابراین روابط عمومی پویا و کارآمد، روابط عمومی است که
بتواند برای حل مشکلات ارتباطی سازمان و تحقق اهداف، برنامه های ارتباطی
منطقی و مستدلی ارائه دهد.


دارائی، تثبیت جایگاه و نقش ویژه روابط عمومی در سازمان، بررسی و شناسایی
مسائل ارتباطی سازمان، برنامه ریزی کاربردی روابط عمومی و تدوین برنامه
ارتباطی راهبردی،ارتباط با مخاطبان و اجرای برنامه های روابط عمومی،ارزیابی
اثر بخشی برنامه های ارتباطی را از گامهای اساسی برنامه ریزی کاربردی در
روابط عمومی عنوان کرد و گفت: همه متخصصان ارتباطات براین باورند که مهمترین
و اساسی ترین نقش روابط عمومی، نقش و کارکردهای مدیریتی آن است، روابط عمومی
در نقش مدیریتی باید به کارکردهای فنی و ارتباطی به نحو موثری بهاء دهد تا
بتواند دورنما و راهبرد سازمان خود را تقویت کند و در مرحله برنامه ریزی کلان
سازمان ایفای نقش کند.
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد