شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بازاریابی ایمیلی یک روش بازاریابی بسیار مفید است که استفاده از آن می تواند به کسب و کارهای مختلف کمک کند. اما نحوه استفاده از این روش بازاریابی اینترنتی هم اهمیت زیادی دارد. در این مطلب که برگرفته از یک نظرسنجی است دلایلی مشخص شده که باعث نارضایتی خاطر کاربران در هنگام دریافت ایمیل ها از سوی شرکت ها می شود.
در نظرسنجی که انجام شده است برترین دلیل نارضایتی کاربران در هنگام دریافت ایمیل ها از سوی شرکت ها ، ارسال تعداد بیش از حد ایمیل به کاربران می باشد که ۳۸% کاربران آن ها را به عنوان اسپم نشانه گذاری می کنند که تاثیرات منفی بر روی استراتژی بازاریابی ایمیلی می گذارد. دلیل دوم با ۳۴% اعلام نارضایتی کاربران مربوط به ارسال ایمیل های ناخواسته به کاربران است و دو دلیل دیگری که ذکر شده است به ترتیب عدم وجود مطالب و جذابیت های کافی در رده سوم با ۲۶% و در نهایت طراحی نامناسب قالب ایمیل و خط های به کار رفته با ۲% در رده آخر قرار دارد.
در این مطلب عواملی که باعث نارضایتی دریافت کنندگان ایمیل ها از سوی شرکت ها می شوند را بررسی کردیم. اما نتیجه ای که می توان از آن ها گرفت این است که در صورتی که کاربری برای دریافت ایمیل از سوی شما اعلام آمادگی کرد سعی کنید موارد بالا را در نظر بگیرید و آن قدر ایمیل نفرستید که کاربر از مشترک شدن خود پشیمان شود و در تمامی ایمیل ها در پایین آن ها لینکی قرار دهید و امکان لغو عضویت را فراهم کنید.
منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰
برگرفته از : مارکتینگ چارتز
|