به گزارش ایمنا محمد موسوی در دومین همایش آشنایی با الگوهای کاربردی برندسازی در ایران اتاق اصفهان، برند را یک محصول، یک تجربه یا وعده ذهنی ندانست و بیان داشت: برند یعنی تمام تجربیات مخاطب یا مصرف کننده در تعامل با شرکت صاحب برند تعریف می شود.
وی با بیان اینکه برندسازی یک راه حل استراتژیک بلند مدت بوده و هدف اصلی برند ایجاد تمایز است، افزود: برندی در دنیا موفق است که منادیان بیشتری داشته باشد و هزینه کمتری برای تبلیغات کند.
این کارشناس برند سازی نقش روابط عمومی در برند سازی یک سازمان یک کالا را خبرسازی و معرفی دانست و تاکید کرد: نقش تبلیغات تکرار برای مشتق کردن افراد و افزایش آگاهی است.
وی اظهار داشت: برند یک ایده است وقتی این ایده به مخاطب انتقال یابد برندینگ صورت می گیرد. برندینگ درک ذهنی است که در مخاطب ایجاد می شود که یک کالا و خدمات را متمایز کند.
موسوی با اشاره به مدل های برندسازی گفت: بدون تحقیقات نمی توان برندسازی کرد و یا مدل برندی را در سازمان مورد استفاده قرار داد.
وی توضیح داد: برندینگ فقط با استفاده از کارشناسان داخلی سازمان صورت نمی گیرد بلکه یک اراده می خواهد و اتفاقی است که از راس سازمان آغاز می شود.
موسوی تدوین استراتژی برند را دومین مرحله برندسازی یک شرکت عنوان کرد و بیان داشت: طراحی و تبلیغات به عنوان گام های بعدی برندسازی است .
وی مرحله نخست برندسازی را تحقیق و کاوش از وضعیت شرکت را گام نخست در برندسازی عنوان کرد و با انتقاد از هزینه های گزاف شرکت های ایرانی در تبلیغات بدون هدف، گفت: شرکت های ایرانی حاضر هستند میلیاردها تومان برای تبلیغات هزینه کنند اما برای تحقیق و کاوش در مورد برند و بنگاه خود حاضر به هزینه های چند میلیونی تومانی نیستند.
این کارشناس برندسازی حضورکارشناسان برند در هر سازمان را لازم و ضروری دانست و یادآور شد: این کارشناسان وظیفه رصد برند و تقویت برند در اذهان عمومی را دارند.
بابک بادکوبه دیگر مشاور برندسازی در این نشست، گفت: برند یعنی نوع بودن یک محصول یا سازمان در نزد اذهان عمومی است.
وی با تاکید بر اینکه موفقیت برند در صادق بودن با مشتری است، افزود: برندسازی «رو راستانه» بهترین نوع برند سازی است.
رئیس کمیسیون نام و نشان تجاری اتاق اصفهاننیز در این نشست، گفت: کمیسیون در راستای ارایه الگوهای کاربردی برندسازی به اعضای اتاق اقدام به برگزاری نشست های تحصصی کرده و این دومین نشست در این زمینه است.
محمدرضا رجالی از تقویت بخش بازاریابی و هویت رقابتی شهر اصفهان در شورای شهر اصفهان خبر داد و بیان داشت: اجماعی خوبی در اصفهان برای ایجاد برند شهری به همت کمیسیون برند اتاق اصفهان با همکاری شورای شهر و استانداری اصفهان صورت گرفته است.
|