درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:28   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8136صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 5 دی 1392 - 14:12
وقتی که در جنگ سایبری به غرب می بازیم
خوشبختانه ما امروز این فرصت را داریم که بتوانیم در نبرد رسانه ای از طریق شبکه های اجتماعی به پیروزی های قابل توجهی دست پیدا کنیم. اما متاسفانه فیلترینگ شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک لطمات جبران ناپذیری به اشاعه فرهنگی ما و پیروزی ما در نبرد رسانه ای مان می زند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، یادداشت سردبیر- فضای سایبر یکی از بهترین فرصت ها برای روابط عمومی ها و رسانه ها برای رقابت با دشمنانی است که هر روزه با انتشار محتواهای خود به دنبال تغییر دنیا بر مبنای ایدئولوژی خود هستند.


در این مصاف ابزارهایی که هر دو طرف در اختیار دارند تقریبا یکسان است:
1. هاست
2. دامنه
3. طراحی سایت
4. الگوریتم گوگل که بدون در نظر گرفتن ارزش ها داوری خودش را بر اساس اصول علمی انجام می دهد.
5. دسترسی مخاطبان که در همه جای دنیا یکسان است.


اما متاسفانه در این جنگ برابر، روابط عمومی ها و رسانه های ایرانی بازنده اند. نه به خاطر تحریم ها و نه به خاطر اینکه ما توان آن را نداریم. بلکه به خاطر اینکه ما هنوز نتوانسته ایم خودمان را به دانش روز مسلح کنیم.


روابط عمومی و رسانه در جامعه دانایی باید هر روز خود را با آخرین متد تکنولوژی و دانش روز دنیا که امروزه در اختیار همگان است به روز کند. اما این اتفاق نمی افتد، چرا که ما عموما در زبان انگلیسی موفق نبوده ایم.


امروز رسانه های کشور در فضای اینترنت می توانند افکار عمومی جهان غرب را به راحتی تحت تاثیر قرار دهند. چرا که اگر ما در مورد موضوعات روز دنیا و روندهایی که بر مطبوعات سایبر می گذرد اطلاع کافی داشته باشیم می توانیم بر مبنای ایدئولوژی خودمان و با بهره گیری از اصول سئو پی آر، محتوایی تولید کنیم که تمام دنیا بتوانند آن را ببینند.


در واقع سئو پی آر در رقابت رسانه ای به ما این اجازه را می دهد که خبرمان را از بسیاری سایت های خبری و غول های رسانه ای دنیا از قبیل نیویورک تایمز، فاکس نیوز و سایر شبکه های خبری وابسته به غرب زودتر به مخاطبان برسانیم.


اما متاسفانه در حال حاضر این مساله بسیار مهم در کشور ما که متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، نادیده گرفته شده و گویا به باخت خودمان در جنگ رسانه ای در برابر غرب اذعان کرده ایم.
برای اینکه این بحث را به طور ملموس ادامه دهم، مقایسه ای بین جستجوی واژه ایران و امریکا در گوگل انجام می دهم.

اگر ایران را در گوگل جستجو کنید، می بینید نخستین سایت هایی که اخبار خود را در مورد کشور ما به نظر مخاطبان در سراسر جهان می رسانند مشاهده می شوند.


1. سایت ویکی پدیا که اطلاعات جامعی و خلاصه ای در مورد ایران ارائه می دهد
بعد از گذر از سایت های خبری سایر گزینه ها را بررسی می کنیم.
2. سایت گاردین
3. سایت نیویورک تایمز
4. خبرگزاری روییترز
5. سایت لوس آنجلس تایمز
6. سایت شبکه جاسوسی امریکا (سیا)
7. سایت الجزیره
8. سایت بلومبرگ
9. سایت تلگراف انگلیسی
10. سایت سی. ان. ان کانادا
11. سایت فاکس نیوز امریکا
12. سایت ایران دیلی (ایران)
13. سایت فایننشیال تایمز
14. واشینگتن پست
15. سایت ریاست جمهوری (ایران)
16. سایت آر تی امریکا
17. ریل کلیر ورلد امریکا
18. و الی آخر


این بررسی نشان می دهد که ما حتی در مورد مخابره اخبار ایران به جهان، نمی توانیم از دانش سئو پی آر به گونه ای استفاده کنیم که اخبار کشور خودمان را خودمان به دنیا بدهیم. این درحالی است که در مورد کشوری مثل امریکا، شرایط به گونه متفاوتی رقم می خورد. برای نمایش این شرایط ایالات متحده امریکا را در گوگل جستجو می کنیم.

در فهرستی که برای این واژه جستجو می کنیم، در 20 سایت اول، هیچ سایت غیر امریکایی وجود ندارد.


خوشبختانه ما امروز این فرصت را داریم که بتوانیم در نبرد رسانه ای از طریق شبکه های اجتماعی به پیروزی های قابل توجهی دست پیدا کنیم. اما متاسفانه فیلترینگ شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک لطمات جبران ناپذیری به اشاعه فرهنگی ما و پیروزی ما در نبرد رسانه ای مان می زند.


امید که مسئولین امر در حوزه رسانه ها این موارد را با دقت مورد بررسی قرار داده و تصمیماتی در خور حضور در جامعه دانایی قرن بیست و یکم اتخاذ کنند.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
سپهر علیزاده
| 1392/10/6 - 20:47 |     0     0     |
سردبیر محترم شارا
بحثتان بسیار بسیار مفید بود.
فقط من متوجه نشدم که راهکار شما دقیقا چیست؟
سئو پی آر را کجا می شود یاد گرفت؟
و متوجه نشدم که شبکه های اجتماعی و سئو پی آر چه ربطی به هم دارند؟




نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد