درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 00:41   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8116صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 4 دی 1392 - 09:07
تفاوت روابط عمومی و بازایابی چیست؟
2 ساعت مشاوره و هدایت توسط لورن ساتن. - تفاوت میان روابط عمومی و بازاریابی سوالی است که بسیاری از مردم با آن گیج می شوند. خطوط میان حالت های مختلف ارتباطات جمعی به اندازه مهاجرت ما و زندگی آنلاین ما مبهم است. محصول نهایی برای هر دو یکسان است: عمل. با این حال، فرآیندهایی که به این هدف ختم می شوند، متفاوت است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  2 ساعت مشاوره و هدایت توسط لورن ساتن.
تفاوت میان روابط عمومی و بازاریابی سوالی است که بسیاری از مردم با آن گیج می شوند. خطوط میان حالت های مختلف ارتباطات جمعی به اندازه مهاجرت ما و زندگی آنلاین ما مبهم است. محصول نهایی برای هر دو یکسان است: عمل. با این حال، فرآیندهایی که به این هدف ختم می شوند، متفاوت است.


روابط عمومی چیست؟
روابط عمومی مربوط به تصویر یک شرکت در رسانه ها است. این بخشی از استراتژی و مدیریت کسب و کار است، که با هدف طرح ریزی یک تصویر مثبت بر روابط میان شرکت و مردمی معطوف است که به انحاء مختلف به شرکت ربط دارند؛ از قبیل مصرف کنندگان و سرمایه گذاران.
روابط عمومی مرتبا در حال تکامل است. در سال گذشته با توجه به افزایش کانال های آنلاین، مانند فیسبوک و توییتر و افزایش بی سابقه نشریات آنلاین نسبت به رسانه های سنتی و ابزارهای انتشار کاربر محور مانند وبلاگ ها، انیستاگرام و پینترست، شرایط متفاوتی در این حوزه به وجود آمده است. ابزارهای جدید ارتباطی اغلب در تقاطع بازاریابی، تبلیغات و حتی خدمات مشتریان قرار می گیرند که همین مساله سبب ایجاد عرصه ای مبهم میان روابط عمومی و بازاریابی می شود.


بازاریابی چیست؟
به طور سنتی، بازاریابی نیازمند تبلیغات هزینه بر و روابط عمومی پوشش رایگان است. بسیاری از شرکت ها تیم های بازاریابی با بودجه دارند. تلاش های بازاریابی عموما نیازمند سرمایه گذاری مالی است، چه این سرمایه گذاری در زمینه خرید فضاهای تبلیغاتی باشد و یا تصویب یک کمپین، باید به آن بودجه ای اختصاص داده شود. از سوی دیگر روابط عمومی تمرکز خود را بر تامین فضای رسانه ای در روزنامه ها و غیره، طور موثر به ترویج رایگان برند قرار داده است.


تفاوت بازاریابی و روابط عمومی چیست؟
تفاوت میان بازاریابی و روابط عمومی می تواند کمی مبهم باشد. هر دو نیازمند برنامه ریزی استراتژیک هستند و هر دو اهدافی برای کسب و کار دارند؛ هر دو متمرکز بر تصویر برند هستند. اما در نقطه فروش، فعالیت بازاریابی از روابط عمومی منفک می شود و روابط عمومی بر پیام های کلیدی در یک کسب و کار تمرکز می کند. در واقع، یک بحث طولانی مدت میان اینکه آیا روابط عمومی به همراه تبلیغات بخشی از بازاریابی هستند یا اینکه آن را باید به عنوان بخشی جداگانه به حساب آورد، در جریان است. پاسخ به این سوال اغلب به نیاز شما بستگی دارد- اینکه شما یک مروج هستید یا یک روزنامه!
اگر نگرانی روابط عموی افزایش آگاهی، ساخت شهرت برند و «داستان سرایی» است، بازاریابی بیشتر جویای وضوح بیشتر درباره فروش و فروش اینترنتی است. پیام ها ممکن است مشابه باشند، خرید بخشی از روابط عمومی است اما بخش بازاریابی اغلب تاکتیک های خود را به بازاریابی ایمیل، خرید، و برند متمرکز می کند. روابط عمومی هنوز هم در بسیاری از موارد به دنبال جذب پوشش رسانه ای است.


از کدامیک استفاده کنیم؟
بنابراین، کدامیک از این دو را برای کسب و کار برگزینیم؟ چرا باید یکی یا دیگری را انتخاب کنیم؟ کدام مهمتر است؟ بهترین پاسخ به این پرسش ها این است که نیازهای ویژه خود را در نظر داشته باشید و ببینید کدام استراتژی می تواند به آن نیازها پاسخ دهد. آیا می خواهید کنترل کاملی از طریق بازاریابی داشته باشید، یا مایل هستید کنترل انتشار را برای ترویج استفاده کنید؟ آیا بیشتر نگران ترویج محصول یا خدماتتان هستید، یا مهم تر است که تصویری مناسب از شرکت تان برای عموم ارائه شود؟ بهتر است که اهدافتان را دریابید، به این وسیله شما قادر خواهید بود که از میان روابط عمومی، بازاریابی یا ترکیبی از این دو یکی را انتخاب کنید.


لورن ساتن، نویسنده آزاد است که در مورد موضوعات مختلف متونی را منتشر می کند.


منبع: http://realbusiness.co.uk/article/25069-what-is-the-difference-between-pr-and-marketing
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد