شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هیچ مشکلی با نوآوری و خلاقیت وجود ندارد، اما بهتر این است که وقتی تغییری را در سیاست های اصلی خود اعمال می کنید، خوانندگان خود را در جریان نگاه دارید. این یادداشت به این موضوع از نگاه جنیفر مالونی می پردازد.
متخصص روابط عمومی، جنیفر مالونی می گوید: بی. سی. در سال جدید عناوین بزرگی را پدید آورده است، اما همه آنها دلایل صحیحی ندارند.
درک عمومی از یک شرکت یا سازمان یکی از بزرگ ترین عوامل تعیین کننده در موفقیت است. بیشتر از همیشه مصرف کنندگان می خواهند از برندهایی حمایت کنند که ارزش های آن را درک کرده اند. یک حرکت نابجا از مدیرعامل می تواند به سرعت اعتماد عموم را از میان ببرد.
تقلاهای لولومون لیون را به یاد بیاورید
خطا: مخالفت از سوی کسانی که خوراک خبری می دهند؛ مخاطب آگاه نیست.
درسی که آموخته شد: وقتی در عموم صحبت می کنیم، مسئولیت اعمال خود را بپذیرید و به مردمی که تحت تاثیر قرار گرفته اند، همدلی نشان دهید.
چیپ ویلسون سزاوار احترام است: او از یک بوتیک کوچک لباس های ورزشی در خیابان وست فورس در فهرست انجمن بین المللی فروش خودکار اوراق بهادار به عنوان یک برند شناخته شده قرار گرفته است. این می گوید، استعفای او بهترین روابط عمومی بوده که او را هرساله حرکت داده است این یک قربانی است که در جلوی چشم مردم پرداخته می شود، که از منافع آن هم شرکت و هم خود او در درازمدت بهره مند می شوند.
شرکت ساخت پوشاک جنسی و عرق گیر یوگا در سال 2013 بیش از یک نوع کالای مصنوعی لیون پنت (87 درصد نایلون، 13 درصد پارچه با مارک لایکرا) را بیرون ریخت، تا به عنوان بهترین مارک در میان رقبایش دیده شود.
کدامیک از این کارها می تواند به عنوان خطای فنی یا مفاهیمی خنده دار به نظر برسد؛ برگردیم به کابوس روابط عمومی، که مصاحبه ویلسون بلومبرگ باعث دلخوری بسیاری از آمارگیرانی شد که لباس های لیولولمون را می خریدند.
لیولولمون شهرت خودش را با بافت لباس هایی یافته بود که زنان با پوشیدن آنها احساس بهتری نسبت به بدن خود دارند. یادآوری شد که این لباس ها برای خانم هایی که بدنشان نافرم است، مناسب نیست، و همین مساله باعث شد که در اکثر موارد لباس ها توسط مشتریان وفادار لیولولمون برگردانده شد.
ویلسون دنبال بود که ضمن عذرخواهی از اشتباه رخ داده با مصرف کنندگان همدلی کند. با وجود مدیر عامل جدید، این شرکت امیدوار است که در سال 2014 به جایگاه اصلی خود در بین مردم بازگردد.
انتقال ترنس لینک به کامپس کارت
خطا: عدم برقراری ارتباط، عدم استفاده از شورای جمعی
درسی که آموخته شد: مطمئن شوید که تست بتای شما به خوبی انجام شده است و پیش از اعلان تغییرات مشورت های خوبی را با جامعه انجام داده اید.
نیویورک، لندن و هنگ کنگ شهرهای بزرگی هستند که از نظر حمل و نقل عمومی عالی شناخته شده اند، و سیستم های پرداخت هوشمندی دارند. بنابراین شما انتظار دارید، وقتی ترنس لینک اعلام می کند که امسال می خواهد یک سیستم مشابه کارت بارگزاری ایجاد کند، که این پیشرفت به خوبی مورد استقبال مردم قرار گیرد.
افسوس، که مورد آنها تنها این نبود: ترنس لینک در ماه آگست اعلام کرد که جویای استفاده کنندگانی است که این کارت جدید را روی آنها آزمایش کند. اگر ترنس لینک هرگونه بازخورد منفی از آزمایش کنندگان بتا دریافت کند، این مساله در مورد همگان اتفاق نمی افتد. و فقط یک ماه بعد آن را با سیستم پرداخت کرایه جایگزین کرده است. در نتیجه مشتریانی که از پول نقد برای خرید بلیط استفاده می کنند دیگر قادر به استفاده از ترن هوایی نیستند. همانطور که انتظار می رفت، اطلاعیه باعث واکنش شدید عموم مردم شد.
ترنس لینک بیشتر از اینکه بازخورد مردم را در ارتباط در نظر بگیرد، شایعاتی را که در مورد تاخیر راه اندازی سیستم رول باعث اعتراض عمومی شده بود را تکذیب کرد. بیانیه وب سایت این سازمان در تضاد با سخنگوی آنها بود، و همین مساله باعث عدم اطمینان به آنها شد.
نمایش مسافرانی که در واقع حسی از شوخ طبعی در آنها وجود داشت، در کمپین ترنس لینک به گونه ای هوشمندانه در ماه نوامبر باعث از میان رفتن برخی از سردرگمی هایی شد که در خصوص اعلامیه کارت قطب نما ایجاد شده بود. با این حال برای بیشتر مسافران، هزینه بلیط بالاتر، موضوع خنده داری نبود.
جنیفر مالونی یکی از بنیانگذاران و مدیر روابط عمومی یولو است. رسانه و روابط عمومی او بیش از یک دهه فعالیت را تجربه کرده اند. او یکی از برندگان جایزه روزنامه نگاری است که قبل از انتقال به روابط عمومی در فعالیت های بی شماری نظیر ClearlyContacts.ca، 1-800-GOT-JUNK?، مرکز Chopra Yoga، تلویزیون Broadband، the Vancouver Aquarium، Blast Radius به اهداف روابط عمومی خود رسیده است.
منبع: http://www.bcbusiness.ca/your-business/bcs-worst-pr-flubs-of-2013
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|