درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 19:08   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8114صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 3 دی 1392 - 18:30
دایره المعارف روابط عمومی ایران در چه مرحله از تدوین است؟/ مصاحبه با دکتر حمید صبری
دایره المعارف روابط عمومی ایران اولّین مجموعه ای است که در کشورمان زیر نظر اساتید ملی و بین المللی توسط استاد دکتر حمید صبری در تبریز در حال تدوین است . استاد فرزانه دکتر حمید صبری متولد مهرماه سال 1335 شمسی در شهرستان آذر شهر از شهرهای استان آذربایجانشرقی است. تحصیلات عالی خود را در دو جبهه حوزه و دانشگاه ( دروس حوزوی را تا خارج فقه و اصول و دانشگاهی را در رشته علوم ارتباطات و روابط عمومی ) ادامه داد.
  


دایره المعارف روابط عمومی ایران اولّین مجموعه ای است که در کشورمان زیر نظر اساتید ملی و بین المللی توسط استاد دکتر حمید صبری در تبریز در حال تدوین است . استاد فرزانه دکتر حمید صبری متولد مهرماه سال 1335 شمسی در شهرستان آذر شهر از شهرهای استان آذربایجانشرقی است. تحصیلات عالی خود را در دو جبهه حوزه و دانشگاه ( دروس حوزوی را تا خارج فقه و اصول و دانشگاهی را در رشته علوم ارتباطات و روابط عمومی ) ادامه داد.


ثمره تلاش و مجاهدت علمی ایشان بیش از 25 عنوان کتاب و قریب به 145 عنوان مقاله و 34 عنوان تحقیق و 450 ساعت برنامه تلویزیونی و 18 هزار ساعت مستند و قریب به 700 ساعت برنامه رادیویی ، 5 هزار ساعت تدریس دانشگاهی و حوزوی 1000 ساعت سخنرانی علمی ـ برگزاری 37 کارگاه آموزشی تخصصی روابط عمومی و در بیش از 65 سمینار ، کنگره ، همایش ، سمپوزیوم ، منطقه ای ملی و بین المللی شرکت نموده است. استاد صبری در سال 1383 شمسی عنوان ممتاز علمی کشور و هم چنین مقام اول پروژه در رشته های علوم انسانی را از آن خود نمود و در جشنواره های پژوهشی ، تولید رسانه ای انتشارات و ... مختلف مقام اول ، برتر ، ویژه را بخود اختصاص داد و در چندین مرحله شایسته تقدیر شدند 25 سال تلاش در رسانه ملی و سالهای در سپاه و بسیج سازمانها و نهادها بعنوان مشاور علمی ، رسانه ای ، فرهنگی و عضو اطاق فکر منشاء خدمات بودند و در حال حاضر مدیر مسئول رسانه تبریز و صاحب امتیاز آن و مدیر موسسه فرهنگی تاریخ پژوهان سهند بوده و موفق شده 450 شماره از رسانـﺓ تبریز را در شمال غرب کشور منتشر نماید و خروجی موسسـﺓ فرهنگی تاریخ پژوهان سهند 3 جلد دایره المعارف تبریز با عنوان تبریز ما و آخرین خروجی علمی این موسسه مجموعه یادها و خاطره ها در 750 صفحه که یادی از 8 سال دفاع مقدس و عرصه های علمی می باشد و همگی توسط این استاد تالیف و تدوین شده است سه کار فاخر و ماندگار استاد صبری مجموعه تبریز ما در سه مجلد و تدوین تاریخ 500 ساله آذربایجان و نهایتاً تدوین دایره المعارف روابط عمومی ایران می باشد گفتنی است که غالب آثار و تالیفات و مقالات پژوهشی و کارگاههای آموزشی این استاد تبریزی در حوزۀ ارتباطات و روابط عمومی است و در حال حاضر در صدد اخذ درجه علمی پروفسوری از اروپا طی دو سال آینده میلادی می باشند.


استاد پس از اتمام پروژه دایره المعارف تبریز که در سه جلد و 2000 صفحه چاپ و منتشر گردید اخیراً شاهد تدوین دایره المعارف روابط عمومی ایران از سوی شما هستیم در این باره اطلاعاتی را ارائه بفرمایید
با نام خدا و یاد حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و عرض ادب و ارادت خدمت حضرات معصومین علیه السلام که هر چه داریم از صدقه سر آنهاست به استحضار عزیزان عرض می کنم این تلاش و حرکت برای تدوین دایره المعارف روابط عمومی ایران در پاسخ به ندای رهبر فرزانه امت بود که مساله تولید علم و فکر را مطرح فرمودند لذا بهار سال 1380 شمسی وقتی که در اولین سمپوزیم روابط عمومی ها در تهران شرکت کردم. در آرزوی انجام کاری فاخر ـ علمی و بی نظیر در عرصه فن و حرفه و هنر روابط عمومی بودم الطاف بی شائبه و پدرانه حضرت استاد پروفسور حسام الدین بیان در مسافرتشان به تبریز و منزل حقیر و موأنست با ایشان عزم و اراده و تصمیم را مظاعف کردند و بگونه ای ارشادات این بزرگوار در وجودم و اندیشه ام اثر گذار بود که تصمیم گرفتم تمامی مشغله ها و فعالیت های علمی و اجتماعی بعضی مواقع تدریس را موقتاً تعطیل نمایم بگونه ای که کارهای فرع و جانبی بکلی کنار گذاشته شد. مضافاً حضورم در کارگاههای آموزشی تخصصی در موسسۀ آموزشی امام خمینی قم ----- حضرت آیت الله مصباح یزدی ، و تلاش های موسسۀ کارگزار روابط عمومی در ترجمه و نشر ، ارشادات جناب آقای جواد قاسمی ریاست انجمن روابط عمومی ایران ـ عنایات برادر ارجمند پروفسور حسن بشیر و آقای مهدی باقریان و دوستان و اساتید بزرگوار دیگر و احساس خلأ های موجود در گستره روابط عمومی ایران مصمّتم شدم کاری را در این عرصه انجام دهم که بی نظیر در کشورمان باشد مشاوره هایی هم با صاحب نظران و دانشمندان عرصۀ روابط عمومی نیز بر عزم ما افزود بطوری که این نوشته و جمله استاد پروفسور حسام الدین بیان در وجودم اثر گذاشت که دوست فاضل آقای دکتر حمید صبری دلباخته هنر هشتم در پهنای سرزمین اهورایی آذر آبادگان با اندیشه بهومن همواره نیک با همت والا برافراشتگی درفش فرهنگ رسانه سالاری و روابط عمومی را پاس می دارند آنهم با عشق و شیفتگی خاص این شیفتگی و وفاداری را باید گرامی داشت تا فرهنگ پرتو افکن وادی آگاهی سازی سراسر ایران شهر را روشنی تابناک ببخشد پیروزی این شاگرد پایمرد و پر تلاش و درد آشنا را از هالۀ بارگاه جبروت وادار دارنده با دلی آکنده به مهرورزی به ایران بزرگ آرزو دارم .... مسلمأ ذوق سلیم استاد فاضل سخت کوشش جناب آقای دکتر حمید صبری مرا وادار به ستایش کرده است که این حسن سلیقه از پندار نیکش الهام گرفته که گفتارش ، نوشتارش دل ننشین و اندیشه آفرین است با سپاس از تلاشهای خستگی ناپذیر حمید حمیده خصال و سخت کوش جستارگر درد آشنا اینگونه بود که در بهار سال 1392 شمسی رسماً کار تدوین دایره المعارف روابط عمومی ایران را در مصاحبه با شارا و سایت کتاب رسانه ای و هفته نامه تبریز اعلام نمودم که با استقبال اساتید بزرگوار مواجه شد.تشویق دوستانه و عنایات و حضرت حق بحدی بود که کار تدوین را شبانه روز ادامه دادم و شکر خدا در حال حاضر در مرحلۀ قابل قبول و مطلوبی هستیم. لازم است به عرض عزیزان برسانیم که برای تدوین این دایره المعارف از قریب به 10 هزار منبع از جمله کتب علمی ، مقاله ، مجله ، سایت ، وبلاگ ، سخنرانی ، نشریه ، فصلنامه ، آرشیو خصوصی اساتید ، افراد و اشخاص ، سازمانها ، نهادها ، موسسات علمی و آموزشی ، موسسات تخصصی و انجمن های روابط عمومی و ..... بهره بردم .


باید عرض کنم که پس از اعلام رسمی و رسانه ای شدن خبر تدوین این مجموعه تخصصی اکثریت قریب به اتفاق موسسات و انجمن ها و گروههای تخصصی روابط عمومی ، کارشناسان ، دانشجویان ، دانشمندان و علاقمندان و کارگزاران عرصه روابط عمومی در کشورمان از اقسا نقاط کشور استقبال کرده و اعلام آمادگی برای همکاری و همراهی با ما نمودند و در یک کلام با تمام وجود و امکانات مشوق ما در این راه و عرصه حرکت علمی شدند. در این میان موسسه کارگزار روابط عمومی و در رأس آنها برادر اندیشمند و فرزانه ام جناب آقای استاد مهدی باقریان از هیچ تلاشی و حمایتی همه جانبه دریغ نکردند بگونه ای که استاد باقریان برای بیان نقطه نظرات خودشان در تماس تلفن بیش از 45 دقیقه مطالب خود و نظرات و تذکرات خود را بیان فرمودند. مهندس جواد قاسمی رئیس انجمن روابط عمومی ایران نیز بارها تذکرات و راهنمایی های لازم را در قالب تماس های تلفنی ابزار کردند از جمله ایشان فرمودند: این حرکت علمی در نوع خود بی نظیر است و سر آغازی برای فعالیت ها و تلاش های علمی بیشتر در این حوزه است این اثر منحصر به فرد بیانگر مختصات دانش روابط عمومی ایران و برخ شدن داشته های بالقوه و بالفعل این هنر و صفت برای جهانیان است و کار با عظمت و با اهمیتی است و ماندگار و از افراد صاحب نظر و فرهیخته ای همچون شما استاد صبری ساخته است و قطعاً این حرکت بضاعت علمی کارشناسان و دانشجویان روابط عمومی کشور را ارتقاء خواهد داد و جداً این دایره المعارف قابل تقدیر است و بعنوان یک کتاب مرجع علمی در همیشه تاریخ ماندگار و قابل استفاده خواهد ماند.


استاد فعلا کار تدوین دایره المعارف روابط عمومی ایران در چه مرحله ای است؟
خوشبختانه به یاری خدا و به همت دوستان در موسسه فرهنگی هنری تاریخ پژوهان سهند تبریز و با دعای خیر عزیزان در سراسر کشور بویژه اساتید گرامی ام در حال حاضر کار عنوان شناسی ، موضوع شناس روابط عمومی در ایران به پایان رسیده. شناسایی و جمع آوری مداخل نیز رو به پایان است ما موفق شده ایم تا این لحظه که در خدمتان هستیم 450 مدخل را لیست نماییم و پیش بینی ما این است که سقف مداخل موضوعی و عنوانی ما در این مجموعه از مرز 600 مدخل بگذرد که در نوع خود یک رکورد است و کار فیش نویسی مداخل نیز در مرحله قابل قبولی است بگونه ای که فیش نویسی بیش از 100 مدخل به پایان رسیده و در مرحله تایپ می باشد ما پس از مرحله تایپ فایل نهایی را در اختیار اساتید ناظر داخلی و خارجی قرار خواهیم داد تا نظرات اصلاحی و نهایی خودشان را اعلام بفرمایند.

استاد اگر ممکن است یک مقدار در مورد شکل و محتوای مجموعه توضیح دهید؟
دایره المعارف روابط عمومی ایران از نظر شکلی مانند همه دایره المعارف های منتشر شده در گستر ه های گوناگون علمی است یعنی قطع رحلی است و از A3 بزرگتر است و با بهره گیری از متد جدید مطالب دو ستونه در هر صفحه خواهد بود و در پایان هر مدخل موضوعی منبع و ماخذ آورده می شود.
مداخل ما در این کتاب به سه صورت عمده می باشد از جمله :
ـ مداخل موضوعی که در برگیرنده لفظ به اعتبار رسانه های خاص و عام است
ـ مداخل بیانی که شامل تعاریف مختلف است
ـ مداخل توضیحی که در برگیرنده قالب واژه های مختلف زبانی و ویژگی های خاص تعریف


اما از نقطه نظر محتوایی دایره المعارف روابط عمومی ایران :
مستجمع جمیع واژه ها ، تعاریف ، تفاسیر ، تئوری ها ، نقش ها ، ضرورت ها ، بایدها و نبایدهای عرصه روابط عمومی است هر مطلبی که به مخاطب ارائه می شود منبع و مأخذ تعریف شده دارد و تلاش داریم از نظر محتوا موردی برای مخاطب نباشد که نتواند در این مجموعه پیدا کند و با لطف حق مجموعه ما از نظر محتوا نیز بی نظیر خواهد بود.البته مطالب و مداخل به ترتیب حروف الفبا خواهد بود.
باید اضافه کنم که دایره المعارف روابط عمومی ایران که در حقیقت اولین کتاب جامع و مرجع در عرصه روابط عمومی محسوب می شود در برگیرنده مداخل و موضوعات و عناوین متنوعی است از جمله مفاهیم و اصطلاحات تخصصی در حوزه روابط عمومی ، نظریه ها و مدل ها ، تاریخچه و سیر تطور روابط عمومی در ایران ، مسائل مربوط به رسانه ها ، زندگی نامه شخصیت ها و پیش کشوتان عرصه روابط عمومی ، برخی محققان و نویسندگان و پژوهشگران این حرفه و فن آنهم با یگدیگر بر مفاهیم و مضامین بومی ایرانی و فرهنگ ناب اسلامی علاوه کتب ، مقالات ، پایان نامه ها انتشار یافته در کشور ، همایش ها و سمینارهای بین المللی و ملی از طریق این مجموعه در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.در ضمن قریب به یک هزار قطعه عکس ، طرح گرافیکی در مورد روابط عمومی زیب افزای این دایره المعارف خواهد شد


استاد دایره المعارف تدوینی شما چه ویژگی هایی را خواهد داشت ؟
این مجموعه ویژگی های خاص خود را دارد از جمله :
1ـ عام شمول بودن گستره و جنبه تخصصی آن در روابط عمومی ایران
2ـ بهره گیری از توانایی های علمی موجود و منابع و شخصیت ها
3ـ اجتناب از نگرش محدود و سطحی نگری
4ـ استفاده از تمامی سلیقه های موجود در داخل نظام مقدس
5ـ پرهیز از یکسو نگری و یکجانبه نگری
6ـ مراعات اخلاق نویسندگی و اخلاق نشر و .....
7ـ آموزش و آماده سازی مخاطبان برای هزاره دانایی
8ـ تدوین مجموعه ای برای بسترسازی سواد روابط عمومی در کشور
9ـ بومی سازی و تولید محتوا در روابط عمومی
10ـ یکپارچه سازی و تجمیع و دپوی مقالات و اطلاعات تولید شده
11ـ کمک به تحقق جنبش نرم افزاری و تولید علم و اندیشه در گسترۀ روابط عمومی
12ـ ارائه تصویری روشن و همه جانبه علمی کاربردی و فراگیر از روابط عمومی ایران
13ـ توانمندسازی خانوادۀ بزرگ روابط عمومی ایران
14ـ ایجاد بانک اطلاعاتی تمام عیار از هر آنچه در حوزۀ روابط عمومی وجود دارد
مسلما این دایره المعارف مخاطبان هدفی دارد از جمله :
ـ متخصصان و کارشناسان روابط عمومی
ـ مدیران و روسای ادارات و سازمان ها
ـ کارکنان روابط عمومی ها
ـ انجمن ها ، موسسات تخصصی روابط عمومی
ـ دانشجویان ، دانش پژوهان علوم ارتباطات و روابط عمومی
ـ پژوهشگران و محققان عزیز کشورمان
ـ کتابخانه های سراسر کشور
و در یک کلام رسانگران ، روزنامه نگاران ، خبرنگاران ، مشاوران تبلیغات و همه آنانی که به مقوله رسانه و روابط عمومی علاقمندند.
و قطعأ با این تفاسیر دایره المعارف روابط عمومی ایران منبعی بی نظیر در گستره روابط عمومی های آسیا ست و به یاری خدا در آینده شاهد رونمایی از این اثر بی بدیل باشیم و اولینی دیگر را در دیار آذربایجان و تبریز که شهر و دیار اولیّن هاست اضافه نماییم انشالله.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد