درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 05:31   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8066صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 30 آذر 1392 - 12:54
روابط عمومی یعنی: دوستی باهمه، دشمنی باهیچ کس
حسن نبیان رییس روابط عمومی مجتمع مس شهر بابک - روابط عمومی مجموعه ای از اقدامات و کوشش های حساب شده ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروه هایی که با سازمان در ارتباطند انجام می دهد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اصطلاح روابط عمومی ترجمه واژه انگلیسی Public Relations برای نخستین بار در آمریکا در اتحادیه راه آهن به کار برده شده ودر ایران نخستین بار در شرکت نفت به کار رفته و دفتری درآن شرکت ایجاد شد. تعاریف گوناگونی از روابط عمومی از سوی صاحب نظران، کارشناسان ومولفان کتاب های این رشته بیان شده است ازجمله: رکس هارلو از پیش قدمان روابط عمومی در جهان می گوید: روابط عمومی دانشی است که به وسیله آن سازمان ها اگاهانه می کوشند به مسئولیت اجتماعی خویش عمل کنند تا بتوانند تفاهم و پشتیبانی کسانی را که برای سازمان اهمیت دارد، به دست آورند. در این باره انجمن روابط عمومی آلمان می گوید: روابط عمومی، تلاش آگاهانه وقانونی به منظور تفاهم و استقرار اعتماد وشناخت متقابل با عموم، بر اساس تحقیق علمی وعملی صحیح ومستمر، میسر است. انجمن جهانی روابط عمومی نیز گفته: روابط عمومی بخشی از وظایف مدیریت سازمان است و عملی ممتد، مداوم و طرح ریزی شده است که از طریق آن افراد وسازمان ها می کوشند تا تفاهم وپشتیبانی کسانی را که با آنها سر وکار دارند، به دست آورند.
 
روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان ومخاطبان آن.
به بیان ساده تر روابط عمومی در حکم دم و بازدم سازمان به ایفای نقش می پردازد.
 
روابط عمومی مجموعه ای از اقدامات و کوشش های حساب شده ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروه هایی که با سازمان در ارتباطند انجام می دهد.
 
روابط عمومی: کار روبرو شدن یک سازمان یا موسسه را با مخاطبانش از طریق پرداختن به موضوعات ومطالب واخباری انجام می دهد که به منافع مشترک مربوط است. سخنرانی در کنفرانس ها، کار با رسانه ها، ارتباطات بحران، اشتغال به امور اجتماعی از طریق رسانه ها و ارتباط با کارکنان در زمره وظایف این حرفه است.
کارکنان روابط عمومی عموما توجه خود را به ساختن مناسبات شان با همگان معطوف می کنند که به همسازی با آنها بینجامد. کارکنان روابط عمومی باید بدانند که چطور به شکلی شفاف بنویسند، صحبت کنند وبا تجزیه وتحلیل امور مربوط به سازمان وموسسه خود به تعامل با مخاطبان خود بپردازند. این مهارت ها به شدت مورد نیازند زیرا در رشته روابط عمومی ارتباط پیوسته ای میان کارکنان و کسانی وجود دارد که در تعیین سیاست های همگانی نقش ایفاء می کنند.
 
کارکنان روابط عمومی همچنین باید به اندیشه ورزی انتقادی بپردازند تا بتوانند به واسطه این مهارت به مشکلات احتمالی مشتریان و موکلان خود اقدام کنند.
  
ارائه چهره واقعی و شفاف شرکت به مشتریان، از وظایف مهم روابط عمومی است و اگر این درک بوجود آید که مشتریان صاحبان اصلی هستند و بدون وجود آنها شرکت و سوددهی معنی نخواهد داشت در می یابیم که باید به روابط عمومی حرفه ای به دیده یک عنصر و یک لازمه در هر سازمان نگریسته شود.
 
مدیران عامل و مدیران رده های بالا زمان کافی برای رسیدگی به سیل اطلاعاتی که هر روزه به سازمان می رسید ندارند و البته این اطلاعات هم به کار آنها نمی آید؛ در این زمینه دسته بندی این اطلاعات و به روزآوری آنها و شناخت و ارتباط آنها با سمت های متفاوت مدیران نه تنها به صرفه جویی در زمان آنها کمک فراوانی می کند بلکه باعث جلو گیری از پراکندگی و سردرگمی واحد های مختلف سازمان می شود.
 
مشتری مداری امروزه به رکن اصلی در سود آوری و بقای سازمان ها و شرکت ها تبدیل شده است و عمل ملاک است نه شعار، در حالی که روابط عمومی به دنبال سود دوطرفه است و از دیدگاه انجمن جهانی روابط عمومی دوره بازی های برد و باخت تمام شده و روابط باید حالت برد برد داشته باشد.
 
بنابراین روابط عمومی مجتمع مس شهر بابک تلاش دارد تا با ارتباطی هدفمند وموثر، روابط خود را با سازمان ها، ارگان ها وشرکت هایی که در درون وبیرون مجتمع طرف قرار داد هستند ارتقاء دهد و در بازی های برد برد نقش موثر ایفاء کند واز طرفی دیگر روابط بین واحد های خود مجتمع را شفاف و هماهنگ سازد تا برای همه کار شفاف وروشن باشد و در این راستا بهره وری نیروها وتولید با توکل به الطاف خداوند نقشی قابل قبول ایفاء کند که در خور ایران اسلامی باشد. انشاالله

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
حمیده فروزان
| 1392/10/1 - 14:36 |     1     0     |
این که جمله مشهور دکتر یحیایی است!!!


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد