درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 23:39   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8065صفحه نخست » شنبه، 30 آذر 1392 - 10:03
بررسی روابط ارزشهای فردی وعادات مصرف کننده بر تمایل رفتاری ورضایت از خرید آنان
نویسنده :مهدی سرداری مقدم - چکیده یکی از مهمترین موضوعات مورد بررسی درعلم بازاریابی، مقوله رفتار مصرف کننده و عناصر موثر بر آن است. فرهنگ مصرف کننده امروزه به تدریج به یکی از قدرتمندترین عناصر و عاملی موثر در شکل دادن به افراد و جوامع تبدیل شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از دیدگاه استراتژی بازاریابی، درک الگوهای خرید محصولات مختلف از سوی مصرف کنندگان بسیار مهم است و یکی از اهداف بازاریابان در مطالعه رفتار و یادگیری مصرف کنندگان، پی بردن به عوامل شکل دهنده آن است.یکی از عواملی که در رفتار مصرف کننده مورد بررسی قرار گرفته،نقش ارزشهای شخصی در شکل گیری رفتار مصرفی واثر آن بر رضایت مشتری است. ارزشهای مورد بررسی در این مطالعه بر حسب مقاله بیس مورد استفاده انتخاب شده اند.عادات یکی دیگر از عواملی است که در رفتار ورضایت مشتری اثر می گذارد.با توجه به ارزشها وعادات جوامع مختلف،انعکاس آنها نیز می تواند متفاوت باشد.لذا با توجه به این مطلب،تحقیق حاضر به بررسی روابط ارزشهای فردی وعادات مصرف کننده بر تمایل رفتاری ورضایت از خرید آنان می پردازد.



واژگان کلیدی: تمایل رفتاری ، رضایت از خرید ، ارزشهای شخصی ،عادات مصرف کننده، ترفیع فروش،

 

مقدمه:
امروزه ما شاهد پیشرفت علم در همه زمینه هامی باشیم.تمام کارها در اغلب نقاط جهان بصورت علمی درآمده و شاهد تئوری های بسیاری در علوم مختلف برای پیشبرد در آن زمینه ها هستیم.از جمله اموری که امروزبه آن توجه فراوانی شده بحث بازاریابی ومسائل مربوط به آن می باشد.مصرف کنندگان نقطه عطف تمامی فعالیتهای بازاریابی هستند. بازاریابی موفق با درک چرایی و چگونگی رفتار مصرف کنندگان آغاز میشود. مطالعه و بررسی عواملی که بر روی رفتار مصرف کننده تاثیرگذار هستند و بررسی میزان تاثیر هریک از این عوامل بر روی رفتار باعث دستیابی به شناخت و درکی از رفتار مصرف کننده میگردد که بازاریابان تنها در اینصورت قادر خواهند بود محصولی را ارائه نمایند که با نیازها و خواسته های مصرف کنندگان انطباق بیشتری داشته باشد و به تعبیر دیگر کالایی را ارائه نمایند که "برآیند عوامل موثر بر رفتار مصرف کنندگان" باشد و حداکثر رضایت آنان را تامین نماید.تمایلات رفتاری به عنوان عامل کلیدی در بسیاری از چنین مدل هایی در نظر گرفته شده است.علاوه براین، در حال حاضر تبدیل کردن (برگرداندن) تمایلات به تصمیم خرید،به عنوان یک چالش اصلی در امر تحقیق رفتار مصرف کننده در نظر گرفته شده است (صفرزاده وهمکاران،1390،67). از امور دیگر مربوط به بازاریابی،بحث فروش وعواملی موثر بر آن می باشد. امروز در بسیاری از مناطق جهان فروش از حالت سنتی خارج شده وبصورت علمی درآمده است.از طرفی جهانی شدن وتبدیل دنیا به یک دهکده جهانی از لحاظ ارتباطات،مبادلات ومعاملات و غیره باعث شده تا تمامی کشورها بدنبال بروز رسانی تکنیکهای خود در زمینه بازاریابی باشند. توجه به آمیخته های بازاریابی واز جمله ترفیع فروش موضوع روز بیشتر بنگاه های اقتصادی است.در ایران نیز در این زمینه پیشرفت هایی داشته ایم،اما مناسب زمان حاضر نیست.در بحث فروش ما هنوز بیشتر بصورت سنتی وبدون لحاظ کردن عوامل علمی در آن عمل می کنیم. امروزه فروش دیگر تنها ارائه محصول تولیدی خود به مشتری نیست بلکه برآورده کردن خواسته های آنها است.در فروش اصل واساس کا ر ما مشتری ونیازهای اوست.لذا ابتداباید به شناخت مشتری وخواست او   پرداخت.این شناخت از طریق بررسی رفتارمشتری قبل از خرید،در حین خریدو پس از آن قابل انجام است. این مقاله به پنج موضوع تحقیقی مهم که در فرایندرفتاری مشتری بسیار ضروری و موثر می باشند پرداخته است.این مواردشامل تمایلات رفتاری،ارزشهای شخصی،عادات،رضایت از خریدوترفیع فروش می باشند. محقق در این مقاله به بررسی روابط ارزشهای شخصی وعادات مصرف کننده برتمایل رفتاری ورضایت از خرید آنان پرداخته است.همانطور که از عنوان بر می آید عواملی چون ارزشهای شخصی ،عادات، تمایل رفتاری ورضایت از خریداز حیث زمانی و مکانی مورد بررسی قرار می گیرد.همانطورکه مستحضریدارزشهای شخصی وعادات در جوامع مختلف متفاوت می باشندو بسته به موقعیت زمانی و مکانی هر کشورتعریف می شوندونمی توان آن را بعنوان یک متغیر کلی برای تمام جوامع در نظر گرفت.لذا در این تحقیق برآنیم  تا آنرا در ایران مورد بررسی قرار داده و به ارزیابی اثرات آنهابر روی تمایلات رفتاری ورضایتمندی از خرید بپردازیم.

دانلود کامل مقاله

 

منبع: TMBA 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد