درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 18:25   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8040صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیجمعه، 29 آذر 1392 - 15:20
تأثیر تبلیغات
مترجم: ایما سعیدیان، پژوهشگر اداره کل پژوهش های برنامه ای سیما - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تبلیغات بر تعاملات بین کودک و والدین تأثیر می‌گذارد. تبلیغ‌کنندگان تلاش می‌کنند با توسل به کودک و از طریق فشاری که او برای خرید محصول تبلیغ شده بر والدینش وارد می‌کند، دلارهای مصرف‌کنندگان را به چنگ آورند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تبلیغات بر تعاملات بین کودک و والدین تأثیر می‌گذارد. تبلیغ‌کنندگان تلاش می‌کنند با توسل به کودک و از طریق فشاری که او برای خرید محصول تبلیغ شده بر والدینش وارد می‌کند، دلارهای مصرف‌کنندگان را به چنگ آورند. حتی اگر تبلیغات، کودک را به سمتی هدایت نکند که او به صراحت محصول تبلیغ شده از والدینش درخواست کند، صرف قرار گرفتن در معرض تبلیغ (به ویژه اسباب‌بازی‌ها و غذاهای آماده برای صبحانه) این جریان را تسهیل می‌کند (لیبرت و دیگران، 1982).

 

بررسی‌های بین فرهنگی، تفاوت‌های گسترده‌ای را در واکنش والدین نسبت به این درخواست‌ها، آشکار می‌کند. طی بررسی‌های انجام گرفته در ایالات متحده، انگلستان و ژاپن، پژوهشگران رابطه بین میزان تماشا با تمییز محصول و نیز رابطه‌ی بین تناوب درخواست‌ها و درگیری بین کودک و والدین را مورد مطالعه قرار دادند. این یافته‌ها که تفاوت‌هایی را در سطح اقتدارگویی در هر سه فرهنگ نشان می‌دهد، از قدرتمندتر بودن نقش خانواده در ژاپن و میزان تماشا و خواهش کمتر، ارتباط ضعیف‌تر با والدین و استقلال کمتر کودکان ژاپنی حکایت دارد. در مقابل کودکان امریکایی، بیشترین عدم وابستگی، بیشترین درخواست کالا و بیشترین حد درگیری با والدین را نشان می‌دهند. ضمن آن که برخی از کودکان بزرگ‌تر نیز، احتمالاً نیازی به درخواست محصولات خاص ندارند، چرا که والدین از پیش سلیقه‌ی آن‌ها را می‌دانند و کالاها را بر همان اساس خریداری می‌کنند (آیسلر، پوپر و وارد، 1987).


تبلیغات به شیوه‌های دیگری نیز می‌تواند بر بینندگان تأثیر بگذارد. کامستاک و پیک (1991) روشن ساختند که تبلیغات از سه طریق می‌تواند اثر نامطلوبی بر اعتماد به نفس افراد داشته باشد:
1) ترسیم موفقیت‌هایی که بیننده قادر به نیل به آن نیست،
2) به تصویر کشیدن دیگران به گونه‌ای برتر از بیننده،
3) تصویر کردن افراد مشابه بیننده در نقش‌های اجتماعی نازل‌تر.


عکس این مسئله زمانی رخ می‌دهد که تصاویر، موفقیت‌هایی را به نمایش درآورد که بیننده نیز در نیل به آن توانا باشد، افراد همتای او بی‌نیاز و غنی تصویر شده باشند و نقش‌های آن‌ها والاتر به نمایش دربیاید. همه‌ی این موارد موجب افزایش اعتماد به نفس می‌شوند هر چند همان گونه که پژوهشگران اشاره کرده‌اند، این‌ها بیشتر برای مردان ملموس است تا برای زنان که دریافت‌کننده‌ی بیشترین پیام‌های تبلیغی هستند.
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد