درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 17:53   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8016صفحه نخست » جهان روابط عمومیجمعه، 29 آذر 1392 - 08:32
اخراج؛ بدشانسی مضاعف برای کارکنان روابط عمومی
غالب متخصصان ارتباطی در جریان جنبه های منفی کوچک سازی سازمان ها می باشند. کارکنانی که محل کار خود را ترک می کنند، معمولا ناراضی هستند و کسانی که باقی می مانند، دیگر کارایی گذشته را ندارند. در این شرایط برخورد اخلاقی با کارکنان کم روحیه در این شرایط یکی از وظایف عمده مدیریت و کارکنان روابط عمومی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  غالب متخصصان ارتباطی در جریان جنبه های منفی کوچک سازی سازمان ها می باشند. کارکنانی که محل کار خود را ترک می کنند، معمولا ناراضی هستند و کسانی که باقی می مانند، دیگر کارایی گذشته را ندارند. در این شرایط برخورد اخلاقی با کارکنان کم روحیه در این شرایط یکی از وظایف عمده مدیریت و کارکنان روابط عمومی است.


متاسفانه، تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از برنامه های بازسازی سازمانی موفق نیست. شرکت ها از نیازشان مبنی بر کاهش هزینه ها سخن می گویند، اما بسیاری در می یابند که کاهش هزینه ها از طریق اخراج، یک استراتژی بی ثمر است که طی آن سازمان افراد خوبش را از دست می دهد و هزینه های سازمان نیز طی 2 الی 3 سال به سطح قبلی خود بر می گردد.


تحقیقات جدید نشان می دهد اخراج اغلب بدشانی ها را دو برابر می کند. بسیاری از افرادی که باقی مانده اند، دوست دارند شغل خود را ترک کنند. این کار باعث کمبود نیروی کار پیش بینی نشده می شود که بهره وری را به شدت کاهش می دهد. مدیریت آنگاه سعی می کند که رده های کاری را پر کند. اما این مساله با افزایش هزینه های بعدی از قبیل استخدام و آموزش کارکنان جدید همراه است.


یک مطالعه در دانشگاه ویسکانسین به مدت دو سال به بررسی ارزش داده ها و پرداخت و دریافت که رابطه مثبتی میان بازسازماندهی حوزه صنعتی و خروج داوطلبانه بعد از آن وجود دارد. محققان معتقدند که بازسازماندهی آگاهی مردم را از فرصت های خارج از سازمان بالا می برد.


بازسازماندهی در ابعاد وسیعتر عموما تعداد بیشتر از اخراج ها را به همراه خواهد داشت، اما حتی تعداد کمی اخراجی باعث می شود که بازماندگان دنبال شغل جدید بگردند. دانشمندان دریافتند که اخراج 1 درصد از نیروی کار باعث افزایش 31 درصدی گردش نیروی کار شود. بنابراین این ایده صرف کوچک سازی (تعدیل نیرو) سبب می شود که کل کارکنان جویای مشاغل جدیدی شوند.


خبر مثبت اینکه سهم کارکنانی که منصفانه و عادلانه کار کرده بودند و وفاداری خود را به کارفرما نشان دهند، کوچکتر از سایرین بود.


درسی که مسئولین روابط عمومی باید از این اطلاعات بگیرند این است که ارتباطات داخلی خود نه تنها برای حمایت از کسانی که قرار است اخراج شوند مورد نیاز است بلکه برای کسانی که باقی مانده اند نیز باید قبل از اینکه ترجیح به ترک شرکت بدهند، این ارتباط برقرار شود. در غیر اینصورت کارفرمایان با بدشانسی دو برابر روبرو خواهند شد که در این حالت وضعیت ارتباطی برای کارکنان روابط عمومی وخیم خواهد شد.


منبع: http://hbr.harvardbusiness.org/2008/05/halting-the-exodus-after-a-layoff/ar/pr
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد