درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 02:19   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8015صفحه نخست » مقالات روابط عمومیجمعه، 16 اردیبهشت 1401 - 09:04
مشاوره روابط عمومی
بحث مشاوره روابط عمومی در ایران طی یک دهه گذشته رونق قابل توجهی پیدا کرده است. هر روزه موسسات زیادی برای فعالیت های خود از مشاوران روابط عمومی استفاده می کنند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| بحث مشاوره روابط عمومی در ایران طی یک دهه گذشته رونق قابل توجهی پیدا کرده است. هر روزه موسسات زیادی برای فعالیت های خود از مشاوران روابط عمومی استفاده می کنند.


عموما این شرکت ها در 4 مرحله فعالیت سازمانی به مشاوره نیاز دارند:


1. تحقیق و پژوهش: برای روابط عمومی هر سازمان، مهمترین فعالیت، تحقیق است. یک روابط عمومی باید شرایط را به خوبی بشناسد و از مخاطبان و رقبا آگاهی کامل داشته باشد. همچنین برای الگوگیری از رقبا باید تحقیقاتی انجام شود که در تمامی این موارد به دلیل ضعف تخصص در روابط عمومی های سازمان های کشور، آنها نیازمند مشاوره هستند.


2. برنامه ریزی و نگارش نظام نامه ارتباطی: برنامه ریزی صحیح و اصولی نصف مسیر هر فعالیت روابط عمومی است و در این بخش نیز روابط عمومی می تواند از مشاوران روابط عمومی استفاده کند. گفتنی است که در این مورد باید حتی الامکان سعی کنید، مشاورانی را انتخاب کنید که غیر از توانایی و صلاحیت علمی، در اجرای برنامه های ارتباطی نیز تجربه داشته باشند.


3. اجرای برنامه: طی اجرای برنامه های ارتباطی، مخصوصا در دفعات اول، حتما نیاز به مشاوره وجود دارد. روابط عمومی با بهره گیری از نیروی اجرایی که توان مشاوره دارد، در پیشبرد برنامه ها در محیط عملی، می تواند خود را برای شرایط بهینه سازی کند.


4. ارزیابی: پس از اجرای هر برنامه ارتباطی، بایستی با روش های پیمایشی و تحلیل محتوا، برنامه روابط عمومی و اثربخشی آن مورد ارزیابی قرار گیرد. بالطبع در این خصوص استفاده از آخرین دستاوردهای علمی ارزیابی که توسط مشاوران روابط عمومی ارائه می شود، می تواند به روابط عمومی در اجرای وظایفش کمک کند.

هزینه مشاور روابط عمومی در ایران


عموما مشاوران روابط عمومی بر مبنای حوزه فعالیت های تخصصی طبقه بندی می شوند و هر کدام از آنها حوزه خاصی را پوشش می دهند. افراد بر مبنای تحصیلات، میزان تجربه و فعالیت های اجرایی که انجام داده اند و برخی نیز به واسطه شهرت هزینه های متفاوتی را در نظر می گیرند.


علاوه بر این موارد نوع قرارداد با مشاوران روابط عمومی نیز در مبلغ قرارداد تاثیرگزار است. اما به طور معمول قرار دادها با افراد رقمی حدود یک روز تدریس آن مشاور در مراکز آموزش روابط عمومی محاسبه می شود.


مدت زمان مشاوره


بهترین نوع مشاوره این است که مشاور علاوه بر ارائه مشاوره، بر فعالیت مورد نظر نظارت کند. به این ترتیب می توان از تجربیات و دانش مشاور، ضمن برنامه روابط عمومی نیز بهره مند شد. اما در مواردی که سازمان از لحاظ بودجه مشاوره محدودیت دارد، می توانید از مشاوره ساعتی استفاده کنید.


زمینه های تخصصی مشاوره روابط عمومی


امروزه حوزه روابط عمومی به شکل بی بدیلی تخصصی شده است. به نحوی که ابزارها، روش ها و کارکردهای بخش روابط عمومی، هر کدام در قالب یک حوزه تخصصی ارائه می شود.


اگرچه در کشور ما هنوز این تخصصی شدن آشکار نیست، اما در دنیا آژانس های روابط عمومی در زمینه های خاصی متمرکز شده اند و تنها به ارائه خدمات در همان زمینه خاص می پردازند.
 

برخی این از این حوزه ها عبارتند از:
1. امور فرهنگی
2. روابط عمومی اقتصادی
3. روابط عمومی کسب و کارهای کوچک
4. روابط عمومی صنعتی
5. روابط عمومی تجاری
6. روابط عمومی سازمان های مالی
7. روابط عمومی دیجیتال
8. روابط عمومی سیاسی
9. و...

 

به طبع در تمام این حوزه ها مشاوران خاصی وجود دارند که به طور تخصصی بحث را پوشش می دهند. اما در کشور ما این حوزه های روابط عمومی اگرچه در برخی موارد به طور علمی تفکیک شده اند، اما هنوز ذیل عنوان روابط عمومی فعالیت می کنند.


مشاوره ابزارهای روابط عمومی


ابزارهای مختلفی در اختیار روابط عمومی قرار دارد که برخی از آنها عبارتنداز:
1. تلویزیون
2. رادیو
3. مطبوعات
4. سایت خبری و شبکه های اجتماعی
5. شبکه اجتماعی
6. ماهواره
7. گردهمایی
8. نمایشگاه
9. و...


هر کدام از این ابزارها به طور تخصصی در دنیا متخصصانی دارد که آژانس های مشاوره روابط عمومی از آنها برای ارائه مشاوره استفاده می کنند. بنابراین کسی که می خواهد همایش بزرگداشت یا جشنواره برگزار کند، از متخصصان روابط عمومی در هر یک از این حوزه ها استفاده می کند.


مشاوره در زمان بحران


معمولا روابط عمومی ها در زمان بحران فعالیت های گسترده تری را بر عهده دارند و سازمان ها نیز بیشتر مایلند در این زمان ها کارآمدی روابط عمومی را مشاهده کنند. از طرف دیگر ممکن است روابط عمومی به دلیل عدم دانش کافی یا تجربه نیازمند کمک یک مشاور در زمان بحران باشد.


در این زمان ها روابط عمومی باید سعی کند از تمام رسانه های ممکن برای پوشش گزارش های خبری اش استفاده کند و پاسخگویی به مخاطبان را در اولویت قرار دهد.


بویژه اینکه روابط عمومی باید به رهبران فکری و رسانه های جمعی به درستی پاسخ دهد، تا اینکه بتواند با کمترین خسارت به شهرت سازمان بحران را پشت سر بگذارد.


حضور یک مشاور می تواند در شرایط بحرانی به شما کمک بسزایی کند.

 

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد