درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 19:46   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8005صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 27 آذر 1392 - 16:22
قول برند
حسینعلی عزیزیها، دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (بازاریابی) - نکته بسیار مهمی که بانک ها و شرکت های بیمه ای در مقوله برند سازی بایستی به آن توجه نمایند و از آن به عنوان مهمترین عامل در ایجاد یک ذهنیت مثبت در مشتری نام می برند، عمل به قول هایی است که این کمپانی ها به مشتریان خود می دهند. به عبارت بهتر زمانی بانک ها و شرکت های بیمه ای می توانند به یک برند معتبر تبدیل شوند که به قول های خود عمل نمایند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نکته بسیار مهمی که بانک ها و شرکت های بیمه ای در مقوله برند سازی بایستی به آن توجه نمایند و از آن به عنوان مهمترین عامل در ایجاد یک ذهنیت مثبت در مشتری نام می برند، عمل به قول هایی است که این کمپانی ها به مشتریان خود می دهند. به عبارت بهتر زمانی بانک ها و شرکت های بیمه ای می توانند به یک برند معتبر تبدیل شوند که به قول های خود عمل نمایند.


قول برند همچون چارچوبی است که بر اساس آن تجربیات متمایز و مرتبط با برند در زمانها، مکان ها و موقعیت های خاص برای مشتری از طرف کمپانی تبیین می گردد .(Light & Kiddon, 2009) سیستون در کتابی تحت عنوان واژه نامه برند، در تعریف قول برند معتقد است: قول برند، ماهیت متقابل رابطه میان برند و مخاطب خود را به تصویر می کشد. قول های برند اغلب خود را در قالب ویژگی های کارکردی محصول (خدمت)، تجربیات/ احساسی/ عاطفی حاصل از خرید برند، احراز شخصیت گوناگون در قبال خرید و کسب ویژگی های متمایز محصول (خدمت) با خرید یک برند خاص خود را نشان می دهد. حال به مراحل طراحی و تثبیت قول های برند در بانک ها و شرکت های بیمه ای می پردازیم.


طراحی و تثبیت قول برند، کوششی هدفمند است تا بر اساس آن قول های برند متناسب با سلسله مراتب نیازها مطرح گردیده و اصلاحات لازم در صورت نیاز در آن اعمال گردد. با توجه به تغییرات مستمر نیازهای مشتریان و اهمیت تطابق قول های برند با اینگونه تغییرات، مدیران برند در بانک ها و شرکت های بیمه ای ناگزیر به بررسی سه جنبه اساسی در طراحی قول های برند خود خواهند بود؛ جنبه اول، خلق و طراحی قول های برند؛ جنبه دوم، نحوه ارائه دادن برند؛ جنبه سوم، نحوه حفظ و تثبیت موفقیت آمیز قول ها. برای تثبیت و نهادینه شدن قول های برند در کمپانی ها بویژه بانک ها و شرکت های بیمه ای، نیاز مبرم و ضروری است که تیم هیأت مدیره و شخص مدیر عامل از تحقق قول های برند حمایت نمایند. در صورتی که تیم ارشد بانک ها یا شرکت های بیمه ای به قول های ارائه شده از طرف برند کمپانی متعهد نباشند، دیگر نمی توان از سایر کارکنان نیز انتظار داشت که به اینگونه قول ها و تحقق آن مقید باشند، در این حالت تیم هیأت مدیره می بایست با تدوین آیین نامه داخلی قول های برند برای کارکنان، مسیر اصلی تحقق قول ها را مشخص نموده و در ارتباط با فعالیت های روزمره کمپانی به عنوان اصلی ترین حوزه عملکردی تیم مدیر عامل کمپانی، برخی اختیارات مربوط به این امر را در اختیار شخص مدیر عامل و تیم اجرایی وی قرار دهد .(Daye & VamAuken, 2010) ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که بعد از آنکه مدیریت سطح بالای بانک ها و شرکت های بیمه ای از تحقق قول های کمپانی حمایت نمود و آیین نامه ای در این خصوص تهیه و تدوین شد، نیاز به کارکنانی می باشد که با انگیزه کافی با مشتریان ارتباط مؤثر و سازنده برقرار نموده و در تحقق قول های کمپانی کوشا باشند. در مسیر ورود به عرضه برند از کارکنان انتظار می رود که برند را زنده بدارند و هر یک به عنوان سفیران برند عمل کنند. برند در تعامل بین کارکنان و مشتری ایجاد می شود که این امر تعهد بالایی را در کارکنان نسبت به برند طلب می کند. بزرگترین کمپین های تبلیغاتی زمانی اثربخش خواهند بود که کارکنان آن کمپانی بتوانند به مشتریان احساس مثبتی از برندشان القاء کنند.


در نتیجه اولین اقدام عملی بانک ها و شرکت های بیمه ای، می بایست طراحی مفهومی از قول های داده شده به مشتریان شان باشد که علاوه بر انطباق با نیاز های آنان، عملی و منطبق با شرایط فعلی کمپانی باشد. برای ایجاد ارتباط بین نیاز های بازار و امکانات کمپانی باید مدیران و کارکنان در جهت توسعه مفهوم برندینگ در بانک ها و شرکت های بیمه ای حرکت نمایند.


حسینعلی عزیزیها، دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (بازاریابی)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد