شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نتیجه به دست آمده نشان می دهد که تمامی شاخص ها به جز "توجه به همه شهروندان در یک جامعه متعالی " از اختلاف میانگین کمتر از 0.2 برخوردار هستند.
واژگان کلیدی : بهشت بازاریابی ، مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ، روش دلفی فازی
مقدمه:
یک دهه گذشته جز پر طلاطم ترین روزگار برای کشور های مختلف بوده است . تغییرات زیست محیطی از یک سو ، و بحران های مالی از سوی دیگر باعث شده توجه اکثریت بر شیوه زندگی انسانها متمرکز شود. زندگی که در آن به انسان صرفا موجودی مادی نگریسته نشود و ارزش های فطری و روحی آن نیز در نظر گرفته شود.
پیشرفت تکنولوژی به بروز تغییرات عظیم در مصرف کنندگان ، بازارها و بازاریابی در طول قرن گذشته منجر شده است.امروزه شرکت ها باید با مصرف کنندگان خود همکاری و مشارکت نمایند . مشارکت زمانی آغاز می گردد که مدیران بازاریابی به پیام مصرف کنندگان گوش فراهم می دهند تا ذهنیت آنان را درک نموده ، به بینشی در خصوص ظرفیت بازار دست یابند (کاتلر ، 1390).
تا پیش از دهه پنجاه میلادی دیدگاههای سنتی بر دانش بازاریابی حاکم بوده و قواعد بازاریابی با نگاه از درون سازمانها به بیرون تعریف و تعیین می شد؛ تفکر غالب در آن زمان تفکر تولید و فروش بود ؛ مسوولیت واحد بازاریابی فروش هر چیزی بود که شرکت می توانست تولید کند و واحدهای کسب و کار با انحصار اطلاعاتی و سیاست تولید انبوه و با توسل به حاکمیت بر بازارها به افزایش فروش و سودآوری شرکت می اندیشیدند ( نایب زاده ، 1389)
در این تحقیق محقق تلاش می نماید نگرشی را مطرح نماید که به نیازهای انسانی احترام را گذاشته و عوامل موثر بر آن را شناسایی و تاثیر آن را بر مصرف کننده و سازمان را مشخص سازد.
دانلود کامل مقاله
منبع: TMBA
|