شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هدف از پژوهش حاضر بررسی مفهومی اثرات فردی و سازمانی مسئولیت اجتماعی شرکت ها است.با استفاده از متغیرهای ابعاد مسئولیت اجتماعی شرکتها به عنوان متغیر مستقل و اثرات فردی و سازمانی آنها به عنوان متغیر وابسته به مدل تحقیق شکل گرفته است. این تحقیق یک مطالعه مروری بوده است.در این پژوهش تحقیقات مرتبط از سال 2000 تا سال 2013 را مورد بررسی قرار داده و به جای فرضیه اقدام به ارائه پیشنهاداتی برگرفته از روابط مورد آزمون در خصوص متغیرهای تحقیق کرده است.پژوهش حاضر می تواند در راستای نتایج حاصل از آن به دلیل ارائه اطلاعات مفید در حوزه مسئولیت اجتماعی سازمانها برای محققان،دانشجویان و شرکتها ارزشمند باشد.
واژگان کلیدی: ابعاد مسئولیت اجتماعی شرکت ها، رفتارهای تاثیرگذار رو به بالا، فرایند تیمی، مرور دانش رقابتی
مقدمه :
امروزه مسئولیت اجتماعی باعث شده شرکت ها وسازمان ها در این زمینه با هم به رقابت و تبلیغات بپردازند و همچنین جدیتر از دوره های گذشته مورد توجه سازمان ها و شرکت ها قرار گرفته است.
مسئولیت اجتماعی به مجموعه ای ازفعالیتها گفته می شود که سازمانها و شرکتها در سطح جامعه انجام می دهند تا در سطح جامعه مفید و موثر باشند. سازمانها در سطح جامعه دارای مسئولیتها واهداف بزرگی هستند. مسئولیت اجتماعی به سازمانها کمک می کند تا بتوانند در سطح جامعه دارای مقبولیت باشند و از مشکلات جامعه کم کرده وجامعه سالم وآرمانی داشته باشند. مسئولیت اجتماعی باعث بقا وحفظ سازمان می شود وحتی در مواردی باعث رشد و پیشرفت سازمان می شود. نقش مدیران دراین امر بسیار مهم و حیاتی است. مسئولیت اجتماعی همچنین باعث افزایش سودی و پیشرفت سازمانها می شود در واقع مسوولیت اجتماعی بیان کننده رابطه بین سازمان با جامعه است حال هرچه بتوان این رابطه را قویتر کرد می توان سازمانی بهتر وموفق داشت و همچنین می توان جامعه ای سالم وآرمانی به وجود آورد. هدف از پژوهش حاضر بررسی مفهومی اثرات فردی و سازمانی مسئولیت اجتماعی شرکت ها است.
دانلود کامل مقاله
منبع: TMBA
|