درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 13:38   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7911صفحه نخست » شنبه، 23 آذر 1392 - 10:40
نقش رسانه‌های اجتماعی در بحران
رسانه‌های اجتماعی امروز علاوه بر تولید و توزیع محتوا و گسترش ارتباطات میان‌فردی نقش اساسی در اطلاع‌رسانی و کمک‌رسانی در بحران‌ها، حوادث طبیعی و غیرطبیعی گوناگون دارند. نمونه اخیر آن توفانی است که در فلیپین رخ داد و بسیاری از مردم این کشور را بی‌خانمان و آواره کرد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حرکت جمعی مردم در بحران‌ها همیشه زبانزد بوده است، به نژاد و رنگ کار ندارد بلکه همبستگی اجتماعی که برای کمک به حادثه‌دیدگان شکل می‌گیرد، عوام یا خواص ندارد و لحظه به لحظه پرشورتر می‌شود.
اما با ظهور رسانه‌های اجتماعی و شکل‌گیری شهروندخبرنگارها که مردم خودشان در حال تولید و توزیع اخبار هستند، حوادث و اتفاقات در مرحله اول از کانال شهروندان گزارش می‌شود و بعد اگر همصدایی با آن زیاد بود و عمق فاجعه بیشتر بود، رسانه‌های رسمی نیز به آن توجه می‌کنند و آن را پوشش می‌دهند تا سازمان‌های رسمی نیز دست به کار شوند.
افراد بسیاری نیز که در نقطه کانون بحران هستند، جان خود را به خطر می‌اندازند تا از آن بحران گزارش تهیه و ارسال کنند! گویی که «باز نشر» یک عکس یا توییت از «جان» آدمی اهمیت بیشتری دارد!
فیلم‌ها و عکس‌هایی که از بحران‌های طبیعی توسط کاربران به اشتراک‌گذاشته می‌شود، گاهی چنان تصویر واقعی می‌دهد که همدلی بسزایی در کمک به آنها در ما شکل می‌گیرد. شاید گاهی اوقات فاصله‌ای نیز بین «واقعیت» و «حقیقت» آنها نیز باشد اما باز این کاربران هستند که صحت و درستی آنها را تایید یا تکذیب می‌کنند.
نکته اساسی که وجود دارد این است که در بحران‌ها همیشه بساط شایعه داغ است، عده‌ای بنا به هر دلیلی به دنبال ساخت و شکل‌دادن شایعه هستند، عکس‌ها و محتوای غیرواقعی در این مواقع به اشتراک می‌گذارند و  در این زمان است که تنها اطلاعات شفاف و رسمی است که کاربران به آنها اعتماد می‌کنند.
اینجاست که بحث سرمایه اجتماعی مطرح می‌شود. سرمایه‌ای که کاربران در رسانه‌های اجتماعی در شبکه دوستان خود شکل داده‌اند و می‌توانند تایید کننده یا تکذیب‌کننده یک محتوا یا واقعیت باشند. اگر فردی از منظر دوستانش راستگو و درستکار است دیگران نیز به او اعتماد می‌کنند زیرا احتمالا همان دوست مطلبی از وی به اشتراک‌ می‌گذارد.
بنابراین رسانه‌های اجتماعی علاوه بر تمام مزایایی که می‌توانند در اطلاع‌رسانی و کمک‌رسانی داشته باشند، می‌توانند چالش‌هایی را نیز برای آنها فراهم کنند اما نکته اصلی این است که مردم در این رسانه‌ها این چالش‌ها را به فرصت‌هایی بی‌شمار تبدیل می‌کنند تا خود نقش اساسی در مدیریت بحران داشته باشند زیرا مردم امروز در رسانه‌های اجتماعی «خودکنترل» هستند.

  

منبع: رسانه‌های اجتماعی

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد