درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 01:05   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7911صفحه نخست » شنبه، 23 آذر 1392 - 11:16
نقش رسانه‌های اجتماعی در بحران
رسانه‌های اجتماعی امروز علاوه بر تولید و توزیع محتوا و گسترش ارتباطات میان‌فردی نقش اساسی در اطلاع‌رسانی و کمک‌رسانی در بحران‌ها، حوادث طبیعی و غیرطبیعی گوناگون دارند. نمونه اخیر آن توفانی است که در فلیپین رخ داد و بسیاری از مردم این کشور را بی‌خانمان و آواره کرد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حرکت جمعی مردم در بحران‌ها همیشه زبانزد بوده است، به نژاد و رنگ کار ندارد بلکه همبستگی اجتماعی که برای کمک به حادثه‌دیدگان شکل می‌گیرد، عوام یا خواص ندارد و لحظه به لحظه پرشورتر می‌شود.
اما با ظهور رسانه‌های اجتماعی و شکل‌گیری شهروندخبرنگارها که مردم خودشان در حال تولید و توزیع اخبار هستند، حوادث و اتفاقات در مرحله اول از کانال شهروندان گزارش می‌شود و بعد اگر همصدایی با آن زیاد بود و عمق فاجعه بیشتر بود، رسانه‌های رسمی نیز به آن توجه می‌کنند و آن را پوشش می‌دهند تا سازمان‌های رسمی نیز دست به کار شوند.
افراد بسیاری نیز که در نقطه کانون بحران هستند، جان خود را به خطر می‌اندازند تا از آن بحران گزارش تهیه و ارسال کنند! گویی که «باز نشر» یک عکس یا توییت از «جان» آدمی اهمیت بیشتری دارد!
فیلم‌ها و عکس‌هایی که از بحران‌های طبیعی توسط کاربران به اشتراک‌گذاشته می‌شود، گاهی چنان تصویر واقعی می‌دهد که همدلی بسزایی در کمک به آنها در ما شکل می‌گیرد. شاید گاهی اوقات فاصله‌ای نیز بین «واقعیت» و «حقیقت» آنها نیز باشد اما باز این کاربران هستند که صحت و درستی آنها را تایید یا تکذیب می‌کنند.
نکته اساسی که وجود دارد این است که در بحران‌ها همیشه بساط شایعه داغ است، عده‌ای بنا به هر دلیلی به دنبال ساخت و شکل‌دادن شایعه هستند، عکس‌ها و محتوای غیرواقعی در این مواقع به اشتراک می‌گذارند و  در این زمان است که تنها اطلاعات شفاف و رسمی است که کاربران به آنها اعتماد می‌کنند.
اینجاست که بحث سرمایه اجتماعی مطرح می‌شود. سرمایه‌ای که کاربران در رسانه‌های اجتماعی در شبکه دوستان خود شکل داده‌اند و می‌توانند تایید کننده یا تکذیب‌کننده یک محتوا یا واقعیت باشند. اگر فردی از منظر دوستانش راستگو و درستکار است دیگران نیز به او اعتماد می‌کنند زیرا احتمالا همان دوست مطلبی از وی به اشتراک‌ می‌گذارد.
بنابراین رسانه‌های اجتماعی علاوه بر تمام مزایایی که می‌توانند در اطلاع‌رسانی و کمک‌رسانی داشته باشند، می‌توانند چالش‌هایی را نیز برای آنها فراهم کنند اما نکته اصلی این است که مردم در این رسانه‌ها این چالش‌ها را به فرصت‌هایی بی‌شمار تبدیل می‌کنند تا خود نقش اساسی در مدیریت بحران داشته باشند زیرا مردم امروز در رسانه‌های اجتماعی «خودکنترل» هستند.

  

منبع: رسانه‌های اجتماعی

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد