شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هدف این مقاله رابطه علت معلول میان انواع بازاریابی رابطه ، کیفیت خدمات و کیفیت ارتباط و خدمات مشتری و نیازها مشتری به وفاداری مشتری است.نمونه آماری این تحقیق ازمشتریان بیمه کارآفرین می باشد وروش تحقیق پرسشنامه وروش تحلیل داده ها ازمدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است.نتایج نشان می دهد که دربیمه عمرکارآفرین امیدیه بازاریابی رابطه ای،تاثیر معناداری بر وفاداری مشتریان داشته است.
واژگان کلیدی : بازاریابی رابطه ای ، کیفیت خدمات ، کیفیت رابطه ، وفاداری مشتری،قابلیت خدمات رسانی به مشتری
مقدمه :
امروزه شرکتها با اصول بازاریابی دریافته اند که عوامل تولید، فروش و کیفیت کالا اهمیت خود را داشته و همانند دامنه یک کوه می باشد و این مشتری و نیازهای آن است که در رأس قله قرارمی گیرد و شرایط و ارتباط و مطالعات ارتباطی بسیارحائز اهمیت است.خدمات امنیتی و مراکز تماس مستقیم نیازتعامل مکرر با مشتریان و نمایندگان خدمات مشتری در این مراکز نیاز به ارائه های مختلف خدمات پس از فروش با توجه به خواسته های مشتری است و همچنین ارتباط تنگاتنگ بازاریابی رابطه مند و تمایل به ایجاد ارتباط با مشتری جهت دستیابی به وفاداری مشتری و شناسایی نیازهای مشتری و بالا بردن کیفیت خدمات است.یکی از دلایل توجه به مشتریان وفادار، سودآوری بیشترو کاهش هزینه های بازاریابی است. به همین دلیل امروزه شرکت ها درجستجوی اطلاعات هستند که بتوانندمشتریان را نسبت به سازمان وفادارسازند.یکی ازاین موارد، نفوذ در رابطه مشتری با سازمان برای درک بهتر نیازها و ارایه محصولات و خدمات رضایت بخش به آنها می باشد.
بیمه عمرنوعی ازبیمه است که شما می توانید با پرداخت مبلغی بصورت ماهیانه، سه ماه ، شش ماهه ، سالیانه و یا یکجا و مدت انتظاری ( بیش از 5 سال ) علاوه بردریافت سرمایه ای قابل توجه بعنوان اصل و سود از امتیازات زیادی برخوردارشوید. به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، درحال حاضر در دنیا اکثرمردم کشورهای توسعه یافته و یا درحال توسعه بیمه عمر استفاده کرده و از مزایای آن بهرمند می شونداما متأسفانه در کشورما درصد خیلی کمی از مردم با این نوع بیمه آشنایی دارند و استفاده می کنند .
در مقاله حاضر بازاریابی رابطه مند با استفاده از روش دو بیسی متغیرهای اعتماد،تعهد، ارتباطات و مدیریت تعارض را به عنوان متغیرهای پیش بینی کننده وفاداری مشتری در بیمه عمرکارآفرین امیدیه مورد مطالعه قرارمی دهدوهمچنین بررسی تاثیر عواملی همچون کیفیت رابطه،کیفیت خدمات،قابلیت خدمات رسانی به مشتری وتوانایی تشخیص نیازمشتری با وفاداری مشتریان شرکت بیمه عمر رامورد بحث قرار می دهد .
دانلود کامل مقاله
منبع: TMBA
|