درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 13:08   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7866صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 21 آذر 1392 - 10:27
نقدی بر سخنان مشاور رسانه ای وزیر ورزش و جوانان: تدوین نظام نامه جامع رسانه یا روابط عمومی؟
اخیرا در خبری خواندیم: «دکترحمیدقاسمی، مشاور رسانه ای وزیر ورزش و جوانان درجمع اصحاب رسانه های ورزشی، تدوین نظام نامه جامع روابط عمومی و رسانه را یکی از برنامه های خود پس از انتصاب در این پست اعلام کرد.» تدوین نظام نامه یکی از وظایف روابط عمومی است که طی آن روابط عمومی با در نظر گرفتن یک سری از عوامل، اقدام به برنامه ریزی در خصوص برنامه های مختلف خود اعم از برنامه های رسانه ای و غیر رسانه ای می کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اخیرا در خبری خواندیم: «دکترحمیدقاسمی، مشاور رسانه ای وزیر ورزش و جوانان درجمع اصحاب رسانه های ورزشی، تدوین نظام نامه جامع روابط عمومی و رسانه را یکی از برنامه های خود پس از انتصاب در این پست اعلام کرد.»


تدوین نظام نامه یکی از وظایف روابط عمومی است که طی آن روابط عمومی با در نظر گرفتن یک سری از عوامل، اقدام به برنامه ریزی در خصوص برنامه های مختلف خود اعم از برنامه های رسانه ای و غیر رسانه ای می کند.


در واقع ما چیزی به نام نظام نامه روابط عمومی و رسانه در یک وزارتخانه نداریم. چراکه وزارتخانه خود به طور مستقل دارای رسانه نیست که نظام نامه بخواهد اعم از روابط عمومی و رسانه باشد. در واقع نظام نامه روابط عمومی در خود رسانه را به عنوان یک موضوع در میان سایر موضوعات پوشش می دهد.


بنابراین از آنجا که مشاور رسانه ای نظر کارشناسان را در این زمینه خواستار شده است، نخستین نظر این است که عنوان این نظام نامه نباید «روابط عمومی و رسانه» باشد. بلکه این نظام نامه نیز همانند تمام نظام نامه دیگر، تنها یک نظام نامه است.


این نظام نامه می تواند با عناوین «نظام نامه روابط عمومی»، «نظام نامه ارتباطی» و ... نامیده شود. اما قرار گرفتن نام رسانه در کنار نوعی ناهمگونی و حشو در عنوان نظام نامه تلقی می شود.


در یک نظام نامه روابط عمومی مسائلی از قبیل سیاستگذاری ها، اطلاع رسانی و مدیریت برنامه ها مورد بررسی دقیق قرار می گیرند.


در ضمن این برنامه مخاطبان برنامه روابط عمومی به طور کامل تحلیل شده و همچنین موقعیت و شرایطی واحدی که برای آن نظام نامه تدوین می شود، در داخل و خارج از کشور ارزیابی می شوند.


سپس با بهره گیری از الگوی SWOT یا الگوهای دیگر مدیریت، فرصت ها و موانع شناسایی شده و برنامه ریزی نظام مند بر مبنای داده های کمی و کیفی تنظیم می شود. همچنین در تدوین نظام نامه نیاز به بررسی محتوای پیام ها، ابزارهای پیام رسانی، روش های انتقال اطلاعات و پیام ها و زمان و مکان مناسب اطلاع رسانی وجود دارد.


در نهایت این مراحل اجرای نظام نامه به طور دقیق نوشته شده و بودجه بندی می شود. هر نظام نامه پس از تصویب قابلیت اجرایی دارد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
حسینقلی خانی
| 1392/9/21 - 20:20 |     1     0     |
نقد کاملا به جایی بود.
روابط عمومی از رسانه بهره می برد تا سازمان را به اهدافش نزدیک کند.




نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد