شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کنفرانس آسیایی رسانه و ارتباطات از 13 لغایت 15 نوامبر 2014 در هنگ کنگ چین با عنوان «رسانه، ارتباطات، فرهنگ و تغییرات پویا» برگزار می شود.
به گزارش گروه ترجمه شارا، این کنفرانس توسط بخش رسانه و ارتباطات دانشگاه هنگ کنگ برای بررسی تاثیر تغییرات تکنولوژی در آموزش ارتباطات و زبان و مسائل پیرامون آن برگزار می شود.
در بیانیه کنگره 2014 آمده است: «همچنان که توسعه تکنولوژی ادامه می یابد، سامانه های ارتباطی و پارادایم ارتباطی با سرعتی بیشتر از هر زمان دیگر در حال تغییر است. از ارتباط خطی گرفته تا ارتباط غیر خطی، از سطح واحد گرفته تا چند ساختاری؛ که می تواند تغییراتی را در ارائه پیام به ایجاد کند.»
این بیانیه ادامه می دهد: «طبق نظریه «رسانه پیام است» مک لوهان، جهان در حال تجربه رسانه های جدید و کانال های ارتباطی است که از رسانه های سنتی به اینترنت و رسانه های تلفن همراه در حال تبدیل و تحول اند.»
این بیانیه با اشاره به توسعه دنیای مجازی می گوید: « این تغییرات در رسانه ها باعث تغییر در نحوه زندگی، تحصیل و حتی کسب و کار مردم شده است. از لحاظ تئوریک ما می توانیم هویت های چندگانه ای را در ارتباطات روزمره و ارتباطات آنلاین تجربه کنیم.»
در ادامه تصریح می کند: «گروه جدیدی در جامعه مجازی شکل گرفته اند؛ نسلی از افراد که با علایق خلاق یکتا و اصطلاحات ویژه در گروه های ارتباطی تعریف می شوند. و این مساله قالب کنفرانس 2014 را شکل می دهد که می خواهد چالش های استفاده از رسانه های نوظهور را مطالعه و مورد مداقه قرار دهد.»
در پایان این بیانیه سوالاتی را که در این کنفرانس به آنها پاسخ داده خواهد شد را مطرح کرده است:
1. این تغییرات برای آموزش زبان و ارتباطات در قلمرو جهان مجازی به چه معناست؟
2. چگونه می توان میان دنیای واقعی و دنیای مجازی در آموزش ارتباطات و زبان پل زد؟
3. اولویت های دانشگاه ها چه باید باشد؟
4. برای رسیدن به این سطح، دانشگاه ها باید چه مراحلی را طی کنند؟
5. چگونه می توان ارتباطات را برنامه ریزی، بسته بندی و مدیریت کرد؟
6. چه پیامدهایی برای محققان مطالعات رسانه ها و دست اندرکاران ارتباطات و روابط عمومی، تبلیغات و صنایع خلاق وجود خواهد داشت؟
منبع: http://www.asianmediacongress.org/
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|