درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 01:34   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7828صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 20 آذر 1392 - 06:53
استفاده از رسانه‌ها در بازاریابی یکپارچه (IMC)
بازاریابی یکپارچه به تولیدکنندگان کالاها و خدمات در بهره‌گیری عملی از کلیه‌‌ی سازوکارهای ارتباطی فوق که در اختیار تبلیغات‌گران است شهامت می‌بخشد و آنان را تشویق می‌کند. طبق نظر کارشناسان، استفاده از رسانه‌ها در بازاریابی یکپارچه در واقع اقدام در هماهنگ کردن استفاده از تمام ابزارهای ارتباطی برای ابلاغ پیام به مخاطبان هدف، به گونه‌ای مداوم و برانگیزاننده است که اهداف شرکت را نیز ارتقاء می‌دهد.
  

ترجمه و تألیف: کیومرث کلهر، کارشناس ارشد آموزش و ارتباطات و تهیه کننده صدا و سیما

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بازاریابی یکپارچه این اطمینان را برای شرکت‌ها و موسسات تولیدی و تجاری فراهم می‌کند که استفاده و بهره‌گیری از رسانه‌های مختلف در کار بازاریابی، با هماهنگی، یک‌دستی، روشنی و تأثیرات مورد نظر صورت گیرد.

 

اگرچه بار تبلیغات تجاری تاکنون بر دوش 5 رسانه‌ مهم یعنی رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله و تابلوهای تبلیغاتی بوده است، به مرور امکانات و رسانه‌های بیشتری در اختیار تبلیغات قرار گرفته است: اینترنت، سینما، اتوبوس، کامیون، ویدئوکاست، تله مارکتینگ (بازاریابی تلفنی)، کتابچه‌های یلوپیج و ... در جدول زیر لیست کامل‌تری از این تمهیدات و سازوکارها ارائه شده است که در تنظیم استراتژی‌های ترویج فروش یک کالا می‌توانند مورد توجه قرار گیرند. از هر یک از این سازوکارها می‌توان برای اطلاع‌رسانی، آگاه کردن، ایجاد تمایل، ترجیح و بالاخره اقناع مصرف‌کنندگان احتمالی استفاده کرد.

 

 بازاریابی یکپارچه به تولیدکنندگان کالاها و خدمات در بهره‌گیری عملی از کلیه‌‌ی سازوکارهای ارتباطی فوق که در اختیار تبلیغات‌گران است شهامت می‌بخشد و آنان را تشویق می‌کند. طبق نظر کارشناسان، استفاده از رسانه‌ها در بازاریابی یکپارچه در واقع اقدام در هماهنگ کردن استفاده از تمام ابزارهای ارتباطی برای ابلاغ پیام به مخاطبان هدف، به گونه‌ای مداوم و برانگیزاننده است که اهداف شرکت را نیز ارتقاء می‌دهد.

 

در حالی که تبلیغات از طریق رسانه‌های سنتی برای سالیان و یا دهه‌های متمادی عام‌ترین شکل ایجاد ارتباط با خریداران بوده است، امروزه دیگر از سازوکارهای نوتری استفاده می‌شود. برای مثال، یک کارخانه‌ی تولید غلات آماده‌‌ی مصرف، از طریق مکانیسم‌های تشویقی (مثل اعطای کوپن بخت‌آزمایی و برگزاری مسابقه و توزیع نمونه‌های مجانی و ...) بیشتر می‌فروشد تا تبلیغِ صِرف از راه رسانه. در عصر IMC آنچه را که ما اصطلاحاً Add می‌نامیم صرفاً یک شیوه و گزینه‌ی تبلیغاتی است و امکانات گسترده‌تر و تمهیدات متنوع‌تری وجوددارد که آگهی‌دهندگان در صورتی که تمایل داشته باشند می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. برای مثال، Oakley یکی از موفق‌ترین کارخانجات تولید عینک‌های آفتابی و ورزشی، بیشترین موفقیت خود را مدیون استفاده از یک رسانه‌ی غیرسنتی یعنی برچسب کالاهای خود می‌داند. مدیران این کارخانه دریافته‌اند که مشتریانشان بسیار علاقه دارند که از طریق مارک محصولات Oackley بر اعتبار خود بیافزایند. آن‌ها علاقه دارند که برچسب‌های تبلیغاتی این محصولات را ابتیاع کنند و آن‌ها را بر روی شیشه اتومبیل، بدنه‌ی موتور سیکلت و سایر لوازم خود نصب کنند. بنابراین، امروزه بهره‌گیری از «ترکیب» یا آمیخته‌ مناسبی از دیگر زیر مجموعه‌های بازاریابی عمومی، حامل‌های پیامی و راه‌های ترویج فروش و بازاریابی مستقیم، در استراتژی و راهبردهای شرکت‌ها و موسسات مورد اعتناء قرار گرفته‌اند.

 

ابزارهای چهارگانه‌ی تبلیغ

 

تبلیغات با استفاده از:

ترویج فروش از طریق:

فروش شخصی از طریق:

برقراری روابط عمومی از مجاری:

- پخش پیام‌های صوتی

- ارائه پیام‌های تصویری

- چاپ آگهی

- بسته‌بندی

- قرارداد اوراق همراه

- انتشار اطلاعیه

- کاتالوگ

- بروشور

- نشریه‌ی داخلی

- نصب پوستر

- نصب تابلوهای تبلیغاتی در کنار جاده

- نمایش فیلم در محل خرید

- استفاده از نمادها و علائم

- برگزاری مسابقه

- برگزاری بازی

- اعطای جوایز

- اعطای هدیه

- اعطای نمونه رایگان

- برپایی نمایشگاه‌ها

- عرضه در محل فروش

- اعطای کوپن

- اعطای تخفیف

- تأمین مالی

- تعویض کالای قدیم با جدید

- تضمین کیفیت کالا

- تشکیل جلسات فروش

- مراجعه‌ی شخصی

- فروش تلفنی

- ارائه نمونه‌ی رایگان

- برپایی نمایشگاه

- عرضه‌ی کالا برای فروش

- ایراد سخنرانی

- برپایی سمینار

- ارائه گزارش سالانه

- حمایت از مسابقات ورزشی

- پرداختن به امور خیریه

- توجه به امور اجتماعی

- رسانه های جدید

 
 
 
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد