شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حسین برزگر مسئول روابط عمومی دانشگاه پیام نور مازندران بعد از ظهر دوشنبه در همایش بررسی تاثیر توسعه ارتباطات بر توسعه اقتصادی و اجتماعی بهشهر که به میزبانی شرکت حفاری شمال در هتل مروارید صدرای بهشهر برگزار شد، با اشاره به فعالیت حدود یکصد نشریه و 62 رسانه مجازی در مازندران خاطر نشان کرد: متاسفانه تعداد رسانه هایی که به تولید مطالب پرداخته و اخبار و گزارش های تاثیر گذار منتشر می کنند از تعداد انگشتان یک دست هم فراتر نمی رود.
مسئول روابط عمومی دانشگاه پیام نور مازندران گفت : رسانه های ما وابسته به دستگاهها هستند و مطبوعات و رسانه مستقل در مازندران بسیار کم است و یا اصلا" نداریم.
تجارت پیشگی معضل نشریات مازندران
این فعال رسانه ای با اشاره به اینکه تجارت پیشگی مشکل و معضل اصلی نشریات مازندران است یادآور شد: بر همین اساس وابسته شدن نشریات و رسانه ها به سازمان های دولتی از جمله نتایج این وابستگی در دستگاهها است.
برزگر یادآور شد: رسانه ها باید زبان نقادی منصفانه داشته باشند و نباید با درگیر کردن خود در سازمان ها و ارگان ها، به نوعی زبان نقد منصفانه از آنان گرفته شود بلکه باید مستقل عمل کنند و برای رفع مشکلات گام برداشته و تاثیر گذار باشند.
مسئول روابط عمومی دانشگاه پیام نور مازندران گفت: مدیری قدرتمند و تاثیر گذار و موفق است که روابط عمومی توانمند در راس امور داشته باشد و در این رابطه باید رسانه ها بدرستی رصد شوند و مدیران تلاش کنند پاسخگوی شفاف باشند.
برزگر ادامه داد: باید در روابط عمومی ها شایسته سالاری تعریف شود نه رابطه سالاری و کسانی در این امر بکارگیری شوند که حرمت گذاری به انسان ها در هر لباس، لهجه، پوشش و تفکری سرلوحه کار شان باشد.
وی افزود: روابط عمومی ها باید کارکرد مناسب و خروجی خوب داشته باشند و از رواج شایعه پراکنی که موجبات افول اهداف سازمان را فراهم می کند جلوگیری کند و در جهت رشد و ترقی همه جانبه سازمان با همکاری و تعامل با مدیر تلاش کنند.
احیای نقشه راهبردی روابط عمومیهای مازندران
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران گفت: نقشه راهبردی روابط عمومی ها در سازمان ها احیاء شود و در این راستا مدیران و روابط عمومی ها باید با همکاری و تعامل در این راستا گام بردارند.
احمد مظفری گفت: ما به دنبال روابط عمومی تحلیل گر هستیم تا در موقعیت های مختلف تصمیم گیرنده مناسب بوده و با نگاه علمی و سیستماتیک به مسائل توجه کند و روابط عمومی هوشمند نیاز امروز جامعه روابط عمومی است.
مظفری با بیان اینکه بسیاری از مشکلات دستگاهها با تعامل مناسب با روابط عمومی ها حل می شود یادآور شد: باید تعامل مناسب بین مدیر دستگاه و روابط عمومی وجود داشته و از فضای انتقاد استفاده کند چرا که از نظر ما انتقاد فرصت است و تهدید نیست.
وی گفت: اگر فضای نقد و انتقاد فراهم شود در راستای امر به معروف و نهی از منکر از آن استقبال می کنیم.
مظفری بیان داشت: تعامل مناسب و منطقی با خبرنگاران، خدمت بی منت، حساسیت نسبت به نظرات رهبری و رییس جمهور، اطلاعات کامل از دستگاه مربوطه داشتن، ارتباط صمیمی با مدیر، وجود ارتباط بین سر و بدنه دستگاه و... از جمله انتظارات ما از روابط عمومی ها است.
مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران گفت: 83 درصد مازندرانی ها کاربر اینترنتی هستند که رقم قابل توجهی در مازندران است و استان مازندران با جمعیت 3 میلیون نفری خود دارای 2 میلیون و 577 هزارکاربر اینترنتی است.
وی اظهار داشت: مازندران در ضریب نفوذ اینترنتی رتبه اول کشور را داراست و در این رابطه روابط عمومی ها باید در زمینه فضای مجازی مجهز باشند و به علم و فن آوری آن تجهیز شوند.
منبع: مهر
|