شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : احياي نقشه راهبردي روابط عمومي‌هاي مازندران
دوشنبه، 18 آذر 1392 - 15:07 کد خبر:7807
وابستگي رسانه هاي مازندران به دستگاههاي دولتي، تجارت پيشگي معضل نشريات، احياي نقشه راهبردي روابط عمومي از جمله مسائلي بود كه در همايش بررسي تاثير توسعه ارتباطات بر توسعه اقتصادي و اجتماعي بهشهر مطرح شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- حسين برزگر مسئول روابط عمومي دانشگاه پيام نور مازندران بعد از ظهر دوشنبه در همايش بررسي تاثير توسعه ارتباطات بر توسعه اقتصادي و اجتماعي بهشهر كه به ميزباني شركت حفاري شمال  در هتل مرواريد صدراي بهشهر برگزار شد، با اشاره به فعاليت حدود يكصد نشريه و 62 رسانه مجازي در مازندران خاطر نشان كرد: متاسفانه  تعداد رسانه هايي كه به توليد مطالب پرداخته و اخبار و گزارش هاي تاثير گذار منتشر مي كنند از تعداد انگشتان يك دست هم فراتر نمي رود.

مسئول روابط عمومي دانشگاه پيام نور مازندران گفت : رسانه هاي ما وابسته به دستگاهها هستند و مطبوعات و رسانه مستقل در مازندران بسيار كم است و يا اصلا" نداريم.

 

تجارت پيشگي معضل نشريات مازندران
اين فعال رسانه اي با اشاره به اينكه تجارت پيشگي مشكل و معضل اصلي نشريات مازندران است يادآور شد: بر همين اساس وابسته شدن نشريات و رسانه ها به سازمان هاي دولتي از جمله نتايج اين وابستگي در دستگاهها است.

برزگر يادآور شد: رسانه ها بايد زبان نقادي منصفانه داشته باشند و نبايد با درگير كردن خود در سازمان ها و ارگان ها، به نوعي زبان نقد منصفانه از آنان گرفته شود بلكه بايد مستقل عمل كنند و براي رفع مشكلات گام برداشته و تاثير گذار باشند.

مسئول روابط عمومي دانشگاه پيام نور مازندران گفت: مديري قدرتمند و تاثير گذار و موفق است كه روابط عمومي توانمند در راس امور داشته باشد و در اين رابطه بايد رسانه ها بدرستي رصد شوند و مديران تلاش كنند پاسخگوي شفاف باشند.

برزگر ادامه داد: بايد در روابط عمومي ها شايسته سالاري تعريف شود نه رابطه سالاري و كساني در اين امر بكارگيري شوند كه حرمت گذاري به انسان ها در هر لباس، لهجه، پوشش و تفكري سرلوحه كار شان باشد.

وي افزود: روابط عمومي ها بايد كاركرد مناسب و خروجي خوب داشته باشند و از رواج شايعه پراكني كه موجبات افول اهداف سازمان را فراهم مي كند جلوگيري كند و در جهت رشد و ترقي همه جانبه سازمان با همكاري و تعامل با مدير تلاش كنند.

 

احياي نقشه راهبردي روابط عموميهاي مازندران

مديركل روابط عمومي استانداري مازندران گفت: نقشه راهبردي روابط عمومي ها در سازمان ها احياء شود و در اين راستا مديران و روابط عمومي ها بايد با همكاري و تعامل در اين راستا گام بردارند.

احمد مظفري گفت: ما به دنبال روابط عمومي تحليل گر هستيم تا در موقعيت هاي مختلف تصميم گيرنده مناسب بوده و با نگاه علمي و سيستماتيك به مسائل توجه كند و روابط عمومي هوشمند نياز امروز جامعه روابط عمومي است.

مظفري با بيان اينكه بسياري از مشكلات دستگاهها با تعامل مناسب با روابط عمومي ها حل مي شود يادآور شد: بايد تعامل مناسب بين مدير دستگاه و روابط عمومي وجود داشته و از فضاي انتقاد استفاده كند چرا كه از نظر ما انتقاد فرصت است و تهديد نيست.

وي گفت: اگر فضاي نقد و انتقاد فراهم شود در راستاي امر به معروف و نهي از منكر از آن استقبال مي كنيم.

مظفري بيان داشت: تعامل مناسب و منطقي با خبرنگاران، خدمت بي منت، حساسيت نسبت به نظرات رهبري و رييس جمهور، اطلاعات كامل از دستگاه مربوطه داشتن، ارتباط صميمي با مدير، وجود ارتباط بين سر و بدنه دستگاه و... از جمله انتظارات ما از روابط عمومي ها است.
 

مدير كل روابط عمومي استانداري مازندران گفت: 83 درصد مازندراني ها كاربر اينترنتي هستند كه رقم قابل توجهي در مازندران است و استان مازندران با جمعيت 3 ميليون نفري خود داراي 2 ميليون و 577 هزاركاربر اينترنتي است.

وي اظهار داشت: مازندران در ضريب نفوذ اينترنتي رتبه اول كشور را داراست و در اين رابطه روابط عمومي ها بايد در زمينه فضاي مجازي مجهز باشند و به علم و فن آوري آن تجهيز شوند.

 

منبع: مهر