درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 19:29   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7582صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 11 آذر 1392 - 11:24
استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی:
کمبود کتاب‌های ارتباطات انسانی مشهود است
مهدی محسنیان‌راد، نویسنده کتاب «ارتباطات انسانی» با انتقاد از این‌که در چهار دهه اخیر کتاب‌هایی با موضوع ارتباطات انسانی کمتر نوشته شده است، گفت: این ارتباطات به انسان‌ها راهکارهایی می‌آموزد که چگونه مشکلات خود را از طریق ارتباطات برطرف کنند، در این میان هر قدر کار کنیم باز هم خلاء جدی وجود دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر محسنیان‌راد اظهار کرد: اکنون در بازار، کتاب‌های مختلفی نظیر «چگونه می‌توان دوست یافت» یا «رشته زندگی را به دست گرفت» وجود دارد و راهکارهایی را درباره برقراری ارتباط با افراد مختلف ارایه می‌کنند که اغلب آن‌ها فروش خوبی دارند اما این کتاب‌ها بازاری هستند.

وی افزود:‌ خریداری و مطالعه این کتاب‌ها مثل این‌ است که یک بیمار، قرص استامینوفن بخورد، یعنی اثر کوتاه و کمی دارد اما کتاب‌های تخصصی به گونه‌ای نوشته می‌شوند که مخاطب با استفاده از معادلات و توضیحات علمی، دانش خود را افزایش دهند.

محسنیان‌راد، با بیان این‌که کتاب «ارتباطات انسانی» دربردارنده آخرین دستاوردهای علمی در این حوزه است، عنوان کرد:‌ در این کتاب تلاش کرده‌ام آخرین نظریه‌های اندیشمندان غربی را منعکس کنم اما در کنار آن مثال‌های بومی نیز آورده‌ام تا درک مسایل و مفاهیم برای خوانندگان ملموس‌تر باشد

وی با اشاره به کتاب ارتباطات انسانی که پیش از این اثر منتشر شده بود، گفت: من آن کتاب را بعد از 14 بار بازنشر از چاپ خارج کردم و نسخه جدید آن را در قالب این کتاب با نگاهی جدید و مفاهیمی به‌روز نگاشتم.

محسنیان‌راد همچنین زبان ساده این کتاب را یکی دیگر از ویژگی‌های آن دانست و افزود: علاوه بر بومی‌نویسی در این اثر، تلاش کرده‌ام زبان آن به گونه‌ای باشد که غیر از دانشجویان و فعالان حوزه ارتباطات و رسانه، افراد غیردانشگاهی یا دانشجویان رشته‌های غیرمرتبط نیز از مطالب آن استفاده کنند

وی با بیان این‌که کتاب حاضر به دنبال بررسی فرایند ارتباط و بیان مهم‌ترین ویژگی‌های تفکیک زمینه‌های ارتباطی است، ادامه داد: این ارتباط یک بار از منظر زبان در دو بخش ارتباط کلامی و غیرکلامی و بار دیگر از منظر ارتباط‌گران در چهار مبحث ارتباط با خود، ارتباط میان‌فردی، ارتباط گروهی و ارتباط عمومی بررسی می‌شوند.

این استاد حوزه ارتباطات بیان انتظارات درست و نادرست از کارکردهای ارتباطات را از ویژگی‌های هر بخش این کتاب نام برد و گفت: شیوه ارتقای مهارت‌ها و کارایی‌های ارتباطی به همراه مثال در هر یک از این بخش‌ها معرفی شده‌اند

وی با بیان این‌که در این اثر تعریف جامعی از ارتباط ارایه شده است، اظهار کرد: در این کتاب در یک دسته‌بندی جامع و مانع جدید انواع نشانه‌ها و نمادها با نگاهی رو به آینده و تحولات فناوری ارتباطی ارایه شده‌اند.

به گفته محسنیان‌راد، عوامل موثر بر فرایند ادراک فردی در قالب یک تحقیق میدانی بومی در ایران در فصل دوم کتاب بررسی شده است. در مبحثی با عنوان «مجموعه دریافت‌ها» کِری فلوید طی آزمایشی در آمریکا و آفریقا تصویر خانواده‌ای را به مردم این دو کشور نشان داده و نتایج مختلفی را ثبت کرده است، ما نیز این تصویر را چاپ کرده و به مردم ایران نشان دادیم و نتایج تحقیق خود را در این کتاب آورده‌ایم

وی با بیان این‌که خوب گوش دادن یا گوش دادن موثر یکی از مهارت‌های ارتباطی است که کمتر شناخته شده است، گفت: در این کتاب شیوه‌هایی برای ارتقای گوش دادن موثر بیان شده و در ادامه موانع معمول گوش دادن موثر نیز به همراه مثال‌های کاربردی برای مخاطبان ارایه شده است

محسنیان‌راد با اشاره به 10 فصل این کتاب، اظهار کرد: این کتاب برای دانشجویان رشته علوم تربیتی (تکنولوژی آموزشی) و رشته علوم اجتماعی (علوم ارتباطات) در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس ارتباطات انسانی تدوین شده است.

کتاب «ارتباطات انسانی» در 438 صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای هشت هزار و 500 تومان از سوی انتشارات سمت منتشر شده است.

 

منبع:ایبنا

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد