درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 10:43   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7580صفحه نخست » ادامه مطلب دودوشنبه، 11 آذر 1392 - 11:54
پیامدهای فقدان مدیریت واحد در سیستم رسانه ای دولت
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بخش های ستادی رسانه ای دولت، نظیر معاونت ارتباطات نهاد ریاست جمهوری، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و شورای اطلاع رسانی دولت نیز نتوانسته اند در حوزه ساماندهی رسانه ای جریان حامی دولت موفق عمل کنند و اکثریت قریب به اتفاق فعالان رسانه ای حامی جریان اعتدال و اصلاح طلب، از این سردرگمی و فقدان توجه و راهبری ناراضی هستند

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تحلیل های فراوانی راجع به مشکلات دولت یازدهم در اداره کشور مطرح شد و در این میان، اکثر کارشناسان موضوعاتی نظیر تحریمها و مسایل اقتصادی را بزرگترین مشکلات دولت یازدهم ارزیابی می کردند.


براساس گزارش 100 روزه رییس جمهور و سایر اخبار، در این دو حوزه، دولت اگرچه نتوانسته است به طور کامل مشکلات را حل کند، اما توانسته از گلوگاه و قله مسایل عبور کند؛ موافقتنامه ژنو در حوزه سیاست خارجی و تحریمها و سیر نزولی گرفتن تورم در  مسایل اقتصادی، دو نماد از آغاز موفقیتهای دولت اعتدال است.

 

اما به نظر می رسد در یکی از کلیدی ترین حوزه های دولت کلید، یعنی عرصه رسانه، دولت نتوانسته است کلید را چرخانده و کار خود را سامان بدهد.

 

از یک سو بخشهای مختلف رسانه ای دولت در صف نظیر ایرنا، ایسنا ،برنا، پانا،  موسسه ایران و سایر روزنامه های دولتی و نشریات روابط عمومی با بحران در تولید محتوای مناسب در جهت ارائه خدمات دولت و مقابله با تخریب سازماندهی شده و قدرتمند دولت یازدهم توسط رسانه های افراطی مواجهند و از سوی دیگر بخشهای ستادی رسانه ای دولت، نظیر معاونت ارتباطات نهاد ریاست جمهوری، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و شورای اطلاع رسانی دولت نیز نتوانسته اند در حوزه ساماندهی رسانه ای جریان حامی دولت موفق عمل کنند و اکثریت قریب به اتفاق فعالان رسانه ای حامی جریان اعتدال و اصلاح طلب، از این سردرگمی و فقدان توجه و راهبری ناراضی هستند.


از سوی دیگر، نبود دانش و توانمندی رسانه ای مناسب در فعالیت های رسانه ای دولت که بخشی از آن در گفتگوی تلویزیونی رییس جمهور و استفاده از روشهای دولت پیشین در استفاده از مجریان تلویزیونی و یا ضعف در ایجاد ارتباط رسانه ای میان مسئولان دولتی با افکار عمومی نمودار گردیده است، نشان می دهد که هوز دولت اعتدال فاقد راهبرد رسانه ای است.


به نظر می رسد این شرایط، بیش از هر مساله دیگری معلول تعدد مدیریت در حوزه رسانه است و مشخص نیست از میان مشاور رسانه ای رییس جمهور، رییس شورای اطلاع رسانی دولت (رییس دفتر رییس جمهور)، مشاور فرهنگی رییس جمهور، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و معاون ارتباطات نهاد ریاست جمهوری و دستیار ویژه رییس جمهور، چه کسی مسئولیت ساماندهی و مدیریت سیستم رسانه ای دولت را برعهده دارد.

 

در این شرایط به نظر می رسد باید نخستین اولویت دولت، تعیین تکلیف ساختار رسانه ای خود باشد تا بتوان در قدم های بعدی انتظارات، برنامه ها و عملکرد این سیستم را تحلیل کرد./ انتخاب

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد